Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoudscontract of niet? (Peugeot)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderhoudscontract of niet? (Peugeot)

Hallo

Ik sta op het punt een nieuwe peugeot 2008 (bezine motor 82pk) te kopen, maar ik twijfel of ik het onderhoudscontract (Optiway Maintenance Part) erbij zou nemen.
    Dit kost mij 38,54€/maand, dus 462,48€/jaar. Ik vraag mij af dit echt nodig is? Ik ben van plan om minimum 4 jaar met de auto te rijden, dus dit is dan een heel bedrag van 1.849,92€.
    Ik rij +- 15000 tot 17000km/jaar.

Garantie zit er sowieso op, dus kan ik niet beter gewoon op onderhoud gaan elk jaar? Ik neem aan : jaar 1 = klein onderhoud, jaar 2 = groot onderhoud etc.

Hebben jullie hier al ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,
    Maarten

Onderhoudscontract is bijna altijd weggegooid geld. Reken uit wat de beurten normaal zouden kosten in totaal, en je komt wss aan het dubbele. En dan ben je nog maar steeds voor een beperkte periode ingedekt, meestal kan je zo'n contract niet verlengen (want hoe langer, hoe duurder per maand)

Comment

Ok, bedankt voor je mening en je reactie. Top!

Comment

De verkoper van Peugeot zegt het volgende :

Met het onderhoudscontract bent u volledig ingedekt voor de komende 4 jaar.
        Als ik ruim zou tellen: klein onderhoud €250, groot onderhoud €300 maal 2 is €1100. Elk jaar krijgt u nieuw ruitenwissers voor en achter €70 maal 4 = €280
        Airco onderhoud om de 2 jaar €100 maal 2 = 200

Allemaal samen is dat : €1580 . Dit is sowieso uw kost op 4 jaar. Voor het verschil van uw berekening van €269 hebt u nog eens 4 jaar garantie + alle slijtage onderdelen.

Ik ben eigenlijk nog niet overtuigd en het lijkt me "verkooppraat".
        Elk jaar nieuwe ruitenwissers? Dit lijkt me niet nodig, of ben ik mis?
        250€ voor een klein onderhoud na 1 jaar van +- 16000km en 300€ voor een groot onderhoud? De prijs van het groot onderhoud lijkt me realistisch, maar die 250€ voor het klein onderhoud lijkt me veel.

Hebben jullie hier al ervaringen mee? Graag jullie mening.

Groeten,
        Maarten

Comment

Nee, lijkt mij ook eerder een verkoopspraatje, denk niet dat een klein onderhoud bij Peugeot €250 kost idd..

En nieuwe ruitenwissers elk jaar lijkt mij toch ook extreem, ik heb met de mijne meer dan 2 jaar gereden en ik ben ook veel op de baan, dus het is niet dat ze niet gebruikt geweest zijn..

Ik zou niet voor zo een onderhoudscontract opteren .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

250€ voor een klein onderhoud :-))) Vullen ze dan je lege benzinetank ook bij misschien ?
            Maar heb je met dat contract dan 4 jaar fabrieksgarantie ipv. 2 jaar ? Dan vind ik het al interessanter worden

Comment

De enige zekerheid dat je hebt met een contract is dat je nu al betaalt voor iets dat maar later zal geleverd worden. Bij de ernstige merken zijn de onderhoudsbeurten getarifeerd, en je kan dus perfect beide formules vergelijken. Als ze voor u al moeten zwaaien met onnodige vervangingen van ruitenwissers weet ik dat ze jou in bloem aan het rollen zijn.

Comment

't is een beetje gelijk een verzekering, geld uit uw zakken kloppen in ruil voor wat gemoedsrust. wil je 5 (of 7) jaar garantie koop dan een japanner of koreaan

Comment

Bij aankoop van mijn nieuwe Megane begin dit jaar heeft de verkoper mij zelfs afgeraden om het onderhoudscontract te nemen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bij VW proberen ze altijd een we care aan te praten maar k heb er vriendelijk voor bedankt

Comment

Bedankt voor al jullie reacties en meningen!

: het antwoord van de verkoper ivm de garantie > De 4 jaar garantie staat hier inderdaad los van. Als u dat zou doen dan komt dat op €8.05 / maand op 48 maanden

Comment

dan zou ik het ook niet doen, veel te duur

Comment

Ik ben van dezelfde mening, heb het zelf ook niet gedaan.
                          De verlengde garantie (bij mij 5 jaar) heb ik wel genomen.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Merci voor alle reacties en meningen! We hebben de Peugeot 2008 aangekocht (morgen afhalen) en dit ZONDER onderhoudscontract ;-)

Comment

Toch even vragen of je content bent van je auto?
                              Woensdag mag ik mijne halen
                              ook de 82pk

Comment

Zit daar ook geen pechverhelping bij?
                                Ik heb verlengde garantie genomen + pechverhelping in heel Europa. Dat kwam op 11,50 euro per maand denk ik.

En zoals verwacht niet nodig gehad
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

wij hebben onderhoudscontract + 5 jaar garantie + europese pechverhelping voor 22.50€ in de maand

was toen we de auto kochten 50% korting op alles... ook op het onderhoudscontract toen. Da's daarna nooit meer geweest.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                  X