Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je droomwagen verkopen voor veel geld maar misschien geen opvolger vinden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Het was me al eerder duidelijk, maar ergens hiervoor werd de claim gemaakt dat aardappelen gezonder zouden zijn dan brood.
    in ieder geval gekookte aardappelen, die bevatten geen acrylamides. In brood zitten veel acrylamides doordat het gebakken wordt op een hoge temperatuur.
    Niet zozeer de koolhydraten maar de korst is niet zo gezond. Net zoals frieten, die bevatten ook acrylamiden. Dus beter puree als ontbijt dan brood :-)

edit : als je meer patatten eet blijf je langer gezond en kan je langer met de auto rijden :-)

Comment

=dikke zever dat brood per definitie 'slechter' zou zijn dan aardappelen

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
      2.0 JTDm

Comment

maar om on-topic te blijven: waarde is wat de zot ervoor geeft
        Als jij vindt dat je voor je huidige droomkar 'X' nu meer geld kunt krijgen dan deze je waard is, dan zou ik dat zeker doen
        Je hoeft ook niet per se direct 'Y' te kopen
        Tijdje blijven dromen en wachten op 'normalere' prijzen is ook niets verkeerd mee.
        2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          =dikke zever dat brood per definitie 'slechter' zou zijn dan aardappelen

http://www.hln.be/hln/nl/33/Health/a...f-slecht.dhtml
          in dit artikel gaat het over koolhydraten, ik heb niet gezegd dat koolhydraten slecht zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

in ieder geval gekookte aardappelen, die bevatten geen acrylamides. In brood zitten veel acrylamides doordat het gebakken wordt op een hoge temperatuur.
            Niet zozeer de koolhydraten maar de korst is niet zo gezond. Net zoals frieten, die bevatten ook acrylamiden. Dus beter puree als ontbijt dan brood :-)

edit : als je meer patatten eet blijf je langer gezond en kan je langer met de auto rijden :-)
            Op die manier bekeken kan je gelijk hebben. Nadruk op "kan", want het bewijs rond acrylamide is niet sluitend (o.a. http://www.voedingscentrum.nl/encycl...ylamide.aspx): "een hogere inname kan mogelijk schadelijk zijn". Tja, dat is zoiets als de Flair die zegt dat "te lang te warm douchen slecht is voor de huid". Zonder definitie van "hogere inname" en "schadelijk" kom je niet echt ver. Om maar wat te zeggen: is het schadelijker om de acrylamide van brood binnen te krijgen dan om elke week een paar pinten te drinken (want alcohol is een gif en er is een eenduidig verband met een risico op kanker)? Ik ga er alvast niet wakker van liggen, de kans dat ik op mijn 90e nog rondvlam in een auto lijkt me eerder klein ;-)

Comment

En dat allemaal omdat TS veel boterhammetjes met choco heeft gegeten om een blik op wielen te kunnen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Ik ga er alvast niet wakker van liggen, de kans dat ik op mijn 90e nog rondvlam in een auto lijkt me eerder klein ;-)
                tegen dan wordt je gereden (in het slechtste geval in een lijkwagen)

Comment

Working...
                X