Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia 2015 vs Astra K 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Insignia 2015 vs Astra K 2016

    Momenteel rijd ik met een Insignia Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo 170pk, Cosmo uitvoering, met leer en een heel pak opties waaronder FlexFloor, adaptive cruise control, originele 19" velgen enz. (enkel volledig elektrische kofferklep, adaptieve ophanging en open dak ontbreken).
    Bouwjaar is februari 2015 (facelift model dus), ik heb die gekocht in augustus 2016 voor net geen 26k (nieuwprijs was rond de 38k), had toen 19000 km, nu bijna 40000.

    Heel tevreden mee maar ik verander graag eens van auto en nu heb ik opnieuw een leuke deal gezien bij mijn dealer voor een werkelijk full option Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150pk, Dynamic uitvoering met alles erop en eraan, inclusief leer en LED lichten. Bouwjaar is augustus 2016, nog geen jaar oud met slechts een dikke 5000 km. Nieuwprijs was rond de 31k, nu te koop voor 22,5k.

    Mijn vraag natuurlijk is of dit een slimme 'inruil' zou zijn. Mijn Insignia is super comfortabel maar heb al heel goeie dingen gehoord over de Astra K (voor de Insignia had ik een Astra J ST). Ik zal natuurlijk wel moeten bijleggen,maar iemand een idee wat mijn Insignia nog zou waard zijn ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

  • #2
    Als je graag van auto verandert en je een leuke deal hebt gezien, ga er dan gewoon voor ... WTF maakt het dan nog uit of die inruil al dan niet slim is.

    Comment


    • #3
      Ik zou niet meer dan 2,5k opleggen, anders ben je geript
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Ik zou niet meer dan 2,5k opleggen, anders ben je geript
        Denk niet dat ze een Insignia voor 20k gaan overnemen -> 16-17 mss

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Ik zou niet meer dan 2,5k opleggen, anders ben je geript
          Had gedacht aan max. 3K opleggen...
          Ik zou het wel doen, want die Astra is anderhalf jaar jonger dan mijn Insignia, heeft belachelijk weinig km's en is werkelijk full option. De restwaarde van mijn Insignia zal straks exponentieel naar beneden gaan, nu de nieuwe uit is...
          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

          Comment


          • #6
            gij verandert nog rapper dan ik
            t zijn andere auto's natuurlijk, insignia zal wat logger aanvoelen, meer verbruiken ook, dus de switch zou wel voordelig zijn als je naar de running costs kijkt... k vind de Astra K wel geslaagd persoonlijk. Ga er eens mee rijden en doe dan wa uw gevoel zegt.
            Ik ben ook 'gedowngrade' van een 3-reeks naar een golfje, nog geen spijt van. lichter, wendbaarder, nieuwste snufjes, zuiniger.

            In uw geval zou ik die insignia niet gekocht hebben, was toen al een verouderd spel.

            Comment


            • #7
              Als ik eens kijk naar Insignia Cosmo met die motorisatie van 2015, dan vind je er gene onder 20k (ook niet in DE)
              Eerder vanaf 22-23k
              Zelfs met 20k overname nog een mooie marge voor de dealer

              3k zou de absolute limiet zijn voor mij,
              Je moet wel wat slim onderhandelen natuurlijk en niet al kwijlend voor de verkoper zijn neus gaan zitten
              Astra is wel een segment lager, vergeet dat niet
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Je moet wel wat slim onderhandelen natuurlijk en niet al kwijlend voor de verkoper zijn neus gaan zitten
                Astra is wel een segment lager, vergeet dat niet
                Heb hem gevraagd een goeie deal te maken, als ik reken hoeveel auto's onze familie (ouders en ikzelf) daar al gekocht hebben, zou die Astra nr. 17 zijn...
                En ik weet dat de Astra een klasse lager is, heb altijd met Astra (heel heel vroeger nog Kadett) gereden, net voor de Insignia had ik een Astra J ST. Deze Insignia is mijn eerste 'D-segmenter'. Heel tevreden mee, rijdt zalig, maar deze Astra is echt wel een mooie exemplaar... En de nieuwe Insignia vind ik wel mooi, maar is nóg groter dan die van mij, niet zo mijn ding...
                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                Comment


                • #9
                  Efkes uw geheugen opfrissen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda
                  Van 't weekend eens met de Astra K van m'n schoonouders gereden (5-deurs, 1.4 Turbo 125pk Innovation). Toch niet 100% overtuigd. Ik wist dat de auto lichter was dan de J, maar hij voelt niet zo 'stevig' op de weg, vind ik. Mijn Astra J voelt veel 'veiliger' aan, vind ik. Ofwel beeld ik het me in.
                  Nu zal een Sports Tourer wel iets zwaarder zijn, maar kan me niet voorstellen dat dit het rijgedrag zal beïnvloeden. De vorige auto van m'n schoonouders was een Signum en m'n schoonpa noemt deze Astra nu al een 'vrouwenauto' (was de keuze van m'n schoonma ).
                  En ik moet hem enigszins gelijk geven.
                  Nochtans enkele dagen geleden een Astra K ST zien geparkeerd staan, Innovation dacht ik met leer en alles en mooie 17 inch velgen. Mooi machien, maar dan denk ik terug aan m'n ritje in die van m'n schoonouders.
                  Dit duwt me sowieso meer richting bovenvermelde Insignia...

                  Iemand anders hier die nu een Astra K heeft (en eventueel van een Astra J komt) en die ook min of meer hetzelfde gevoel heeft als ik ?
                  ​​​​​​​
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda
                  Ook meegereden met bovenvernoemde Astra K, zowel vooraan als achteraan. Is dus een Astra K Innovation met leren stoelen en alles erop en eraan. Toch wel wat kraak- en piepgeluiden vastgesteld...
                  Kweetnie, hij voelt dus lichter aan bij het rijden, maar ook de deuren voelen lichter aan wanneer je ze dichtslaat in vergelijking met m'n Astra J. Ze hebben duidelijk op gewicht bespaard, komt de prestaties en het verbruik ten goede, maar ik heb de indruk dat de nieuwe Astra ook aan 'degelijkheid/stevigheid' heeft moeten inboeten...

                  Comment


                  • #10
                    Die ASTRA zakt daarna zeker ook snel in waarde.
                    Onderschat het verschil in "klasse" niet.
                    Er is echt wel een verschil in rijgevoel tussen de C en D segmenten, en dat zit in heel veel kleine en grotere details.
                    Geen idee hoeveel km je doet per jaar, maar bij veel km is een grotere auto altijd een goede keuze.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Efkes uw geheugen opfrissen
                      ​​

                      Veel vrije tijd, blijkbaar...
                      De Astra waar ik het over heb was één van de allereerste in 2015. Mag je er niet van uitgaan dat ze wellicht hier en daar nog wat dingen verbeterd/opgelost hebben ?
                      Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Die ASTRA zakt daarna zeker ook snel in waarde.
                        Onderschat het verschil in "klasse" niet.
                        Er is echt wel een verschil in rijgevoel tussen de C en D segmenten, en dat zit in heel veel kleine en grotere details.
                        Geen idee hoeveel km je doet per jaar, maar bij veel km is een grotere auto altijd een goede keuze.
                        Ik doe zo'n 22000 km per jaar. En gaat mijn model Insignia nu ook niet sneller in waarde dalen, nu het nieuwe model uit is ?
                        Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

                          De Astra waar ik het over heb was één van de allereerste in 2015. Mag je er niet van uitgaan dat ze wellicht hier en daar nog wat dingen verbeterd/opgelost hebben ?
                          Nee

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda
                          Ik doe zo'n 22000 km per jaar. En gaat mijn model Insignia nu ook niet sneller in waarde dalen, nu het nieuwe model uit is ?
                          Wat maakt dat nu uit? Hij is nu al het meeste van zijn waarde kwijt, de afschrijving zal sowieso minder hard gaan naarmate hij ouder wordt.

                          Maar t lijkt dat je al voor uzelf hebt uitgemaakt wat je wil, dus waarom er dan nog over discussiëren.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten


                            Maar t lijkt dat je al voor uzelf hebt uitgemaakt wat je wil, dus waarom er dan nog over discussiëren.
                            ??
                            Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                            Comment


                            • #15
                              Je bent verliefd op die Astra, en ik heb de indruk (kan me vergissen) dat je weinig naar de rationele factoren kijkt:
                              - je moet bijbetalen voor een klasse lager te gaan (ok, rekening houdend met het leeftijdsverschil van 1,5 jaar ga je 'gratis' een klasse lager)
                              - zowel de nieuwe astra als je huidige insignia verliezen snel hun waarde (+/- 10% van de nieuwwaarde elk jaar)
                              - die astra is lichter gebouwd dus dat ga je merken qua geluidsisolatie, rammels, comfort op lange afstand.. Dat gaat met het nieuwe modeljaar niet anders zijn: ze worden bewust licht gebouwd om de CO2 naar beneden te krijgen.
                              - na een jaar ga je misschien ook weer op die astra uitgekeken zijn en op iets anders vallen

                              Voordelen zijn er wss ook:
                              - lagere running costs (hoeveel verbruikt de insignia, en kijk dan hoeveel per jaar je aan brandstof zou uitsparen, pak dat de astra +/- 7.5 liter zal verbruiken -> https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=5&powerunit=2 )
                              - bepaalde opties die je nu niet hebt (welke?)

                              Ik heb op zich een vergelijkbare move gedaan, opgelegd om van een 3 reeks van 3 jaar oud naar een nieuwe golf te gaan, maar uiteindelijk had dit wel een hoop voordelen, zoals betere zitpositie (voor mij persoonlijk), beter afgewerkt dashboard (trekt op niet veel bij een 3 reeks), betere geluidsisolatie (idem), lager verbruik (6 liter benzine voor de golf) en belastingen (100€ wegentaks per jaar), een hoop uitrusting die ik eerst niet had zoals digitaal dashboard, zetels met massagefunctie , adaptive cruise control, achteruitrijcamera, DAB tuner, LED lichten, trekhaak... dat ik de achterwielaandrijving kwijt ben vind ik wel wat jammer maar in het dagelijks gebruik zijn de voordelen groter dan de nadelen vond ik (en vind ik nog steeds)...

                              dusja als die astra K echt volledig uw ding is, waarom niet dan, maar 'exponentieel dalende restwaarde' lijkt mij niet het juiste argument want het klopt eigenlijk gewoon niet, plus als je tevreden bent kan je ook kiezen om hem zo lang mogelijk te houden, restwaarde is pas een probleem op de moment je hem effectief verkoopt maar je kan hem natuurlijk ook gewoon oprijden , vanaf een jaar of 8 is geen enkele auto nog iets waard.

                              Maar mijn voornaamste bedenking: waarom vond je vorig jaar de insignia leuker dan de astra, en is het nu plots omgekeerd?
                              Last edited by sunking; 27/06/2017, 19:54.

                              Comment


                              • #16
                                Ik zou die Astra sowieso nie kopen zonder proefrit. Maar zoals je zegt, verbruik zal lager liggen (Insignia rond de 9 liter), DAB verkeersinfo, Apple Carplay, OnStar, allemaal dingen die ik nie heb. En misschien waren die 'problemen' met die Astra van mijn schoonouders geïsoleerd, heb daar eigenijk nog niemand anders horen over klagen. Enfin, ik zie wel. Ik verander gewoon graag eens van auto, maar 'k ga eerst het antwoord van mijn dealer afwachten.
                                Alternatief is een auto oprijden, maar dan betaal je over x aanta jaar de volle pot voor een nieuwe (of jonge tweedehands). Komt uiteindelijk min of meer op hetzelfde neer.
                                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                                Comment


                                • #17
                                  Mijn overburen doen hun splinternieuwe Astra K na 3 maanden al weg uit miserie. Ze hebben hem sinds april en hij staat meer bij de garage dan thuis. Het begon met uitvallen van het scherm –> “nieuwe” update –> Scherm valt weer uit –> nieuwe module –> Scherm valt nog steeds uit –> Gans nieuwe navigatie –> Systeem loopt continu vast, scherm valt uit, Scherm bevriest en stuurbediening werkt niet meer, navigatie is van de wijs. Opel zegt dat ze nu maar moeten wachten op update’s en ermee moeten leren leven.

                                  Daarnet hebben ze gaan tekenen voor een nieuwe Ford Focus en vliegt de Astra er meteen uit. Ze hadden daarvoor ook al gigantisch véél problemen met hun Cascada (geleverd met gescheurde cabriokap en ontbreken afdekdelen). Daar komt er geen Opel meer binnen. (en hier trouwens ook niet!)
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                                    Mijn overburen doen hun splinternieuwe Astra K na 3 maanden al weg uit miserie. Ze hebben hem sinds april en hij staat meer bij de garage dan thuis. Het begon met uitvallen van het scherm –> “nieuwe” update –> Scherm valt weer uit –> nieuwe module –> Scherm valt nog steeds uit –> Gans nieuwe navigatie –> Systeem loopt continu vast, scherm valt uit, Scherm bevriest en stuurbediening werkt niet meer, navigatie is van de wijs. Opel zegt dat ze nu maar moeten wachten op update’s en ermee moeten leren leven.

                                    Daarnet hebben ze gaan tekenen voor een nieuwe Ford Focus en vliegt de Astra er meteen uit. Ze hadden daarvoor ook al gigantisch véél problemen met hun Cascada (geleverd met gescheurde cabriokap en ontbreken afdekdelen). Daar komt er geen Opel meer binnen. (en hier trouwens ook niet!)
                                    Kan gebeuren. Ken mensen die ook zulke problemen hebben gehad met hun Peugeot, VW en ja zelfs BMW. Je hebt het over een Focus. Ook een kennis die het woord Ford nie meer kan horen. Ook zijn er die van de Insignia niks meer moeten weten, terwijl ik nikske problemen heb. Gewoon pech, denk ik, kan met elk merk gebeuren...
                                    Last edited by Kaneda; 27/06/2017, 23:41.
                                    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mmm.. dat van die navigatie doet een belletje rinkelen .


                                      Eerst auto in de hemel prijzen en dan twee 'kleine' minpunten: scherm doet bet de helft van de tijd niet en hij stottert stationair.
                                      En euh.. je hebt nu een _betrouwbare_ opel? Bijhouden dan!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Of.. kan je mss een 1.6 scoren?



                                        https://youtu.be/e-6K1B6ilbw (toffe review)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X