Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"gezinswagen" om falende V50 te vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • "gezinswagen" om falende V50 te vervangen

    * Huidie V501.6d van 2008 met 189 000 met kuren (geen motorvermogen op sommige momenten) EGR vervangen en niet veel beter. Geen fouten te vinden die te dit kunnen verklaren. Morgen mazoutfilter vervangen hoewel die nog maar 15 000km meegaat.

    * Dus twijfel om hem te vervangen. Door benzine (20 000km /j) Nieuw of 2de hands.
    2de hands zal denk ik duitsland worden omwille van benzine optie. Nadeel dan niet veel meer te krijgen voor V50 .
    * Mogelijke opties die we overwegen:
    - Skoda superb
    -Touran
    -golf variant
    -mazda 6 wagon.
    - Grand picasso heel goekoop (vrouw is in bijberoep zelfstandige dus fleetkorting) Maar vinden we een boot en een 1.2 benzine erin ?

    Budget 25-30K. 2dehands niet meer dan 15 000km.

    wensen:
    -Betrouwbaar (enigste wagen)
    - Nu leder maar is geen must wel leuk ;-)
    - 2 kids 4 en 7 dus beetje ruimte
    -geremde remork kunnen trekken.
    - electrisch zou kunnen omwille van wagen gebruik maar duur en kan geen remork trekken
    - hybride: niet veel leuke modellen en duur.

    Andere voorstellen?
    A4-A6-V60 zal boven budget zijn denk ik.
    Grotere Volvo's hebben veel te grote motoren :-)
    Summum voor mij A6 break maar dan moeten budget omhoog en ik vindt 30K al veel voor een wagen waar je 20 000km/jaar mee doet.


    shoot.

  • #2
    Voor de rest nog andere wensen?
    Lijstje is wel redelijk uiteenlopend, met de VW Touran en Picasso sowieso al heel andere wagens dan de rest.
    Wat zoek je voor de rest in een wagen?

    Persoonlijk zou ik direct voor de Mazda 6 gaan, omdat ik dat ruim de mooiste wagen is die ook ruim het fijnste zal rijden. De Superb zal dan weer comfortabeler zijn en meer ruimte bieden. En zo heeft elke wagen natuurlijk zijn voor en nadelen!

    Comment


    • #3
      Lijst is uitlopend ja. Wensen niet direct. Van alle nieuwe wagens is er eigenlijk niet een waar ik van zeg : Daar wil ik nu is gerust 30k of meer aan geven.
      V50 heeft al paar maal kuren gehad en heb het zelf kunnen maken steeds (alternator,lekkende verstuiver,...) En telkens denk je oke. Kost valt mee omdat ik het zelf kan. Is steeds vooral ambetant omdat het de enigste wagen is en deze op dat moment juist nodig is en het laat afweten. Als iet gemaakt is denk je alle en nu 100 000km zonder prob. in ons geval nog 4-5j rijden.
      Nu ben ik het stilletjes aan beu. Ik vervang morgen nog de mazout filter. alst dan niet in orde is denk ik dat hem weggaat.

      We doen zeer veel met de fiets dus wagen is meer kost eigenlijk. Hoewel ik eigenlijk een passie heb voor wagens vind ik het meer en meer en wreed duur spul. Maar jammer genoeg nog niet zo erg dat ik bereid ben om naar de franse merken en dergelijke over te schakelen. Okay je krijgt veel voor minder geld (grand picasso bv) Maar dat ziet er niet uit he.
      Alle wagens lijken ook op elkaar.

      Dus verder geen wensen om het kort te houden. ;-)
      Als Tesla zijn model 3 wil leveren voor 40K dan ben ik kandidaat. :-)

      Uiteenlopende lijst: Ja maar de touran is handiger maar zal misschien minder leuk rijden (alleen vorig model gereden)
      Golf reed vlot en is eigenlijk onze V50.
      De andere breaks zijn dan weer stuk groter.

      Comment


      • #4
        VW Passat break? Vind dat een mooie wagen met een heel groot koffer en voldoende vlotte motoren.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          VW Passat break? Vind dat een mooie wagen met een heel groot koffer en voldoende vlotte motoren.
          Zit die niet boven de 30 ? 2dehands misschien niet. Ik zie is op Mobile.de.

          Comment


          • #6
            Genoeg nieuwe te vinden op mobile.de met een mooie uitrusting en eventueel DSG-bak onder de 30k.

            Comment


            • #7
              Fiat Tipo SW

              Zelf full option heb je nog geld over en zijn zeer ruim.
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #8
                Als de ts het al niet heeft voor Franse merken zullen Italiaanse ook wel uit de boot vallen denk ik.

                Comment


                • #9
                  Ja maar die is echt wel klein tegenover de rest, vorige week nog meegereden met zo een mooi rood exemplaar.

                  Comment


                  • #10
                    Hoeveel weegt je geremde aanhangwagen?
                    1.2 naftje waar je over spreekt moet je geen ton op de trekhaak hangen, tenzij het echt heel sporadisch is.

                    Comment


                    • #11
                      Denk dat al uw opties goed zijn. Mazda of VAG, is kwestie van smaak... hebben beide goeie benzinemotoren. Van de touran ben ik niet zo'n fan, hou niet zo van busjes, dan liever een passat.
                      mss vind je toch wel een A4 binnen budget? Maar ik vind de meerwaarde tov een golf variant redelijk beperkt, als je die laatste neemt met 1.4 150pk motor is hij vlot zat, of zelfs de 1.0 (200 nm koppel en laag verbruik), de 1.2 heeft wat weinig koppel.
                      Andere opties: Mazda CX-5 als je liever wat hoger zit?

                      Comment


                      • #12
                        1.2 wordt het niet. Zal 1.4 zijn. Bij vw golf is dit een 125 pk versie. Touran 150pk.
                        Mazda is de motor wat ander concept 2.0 atm en 145pk.
                        A4 past niet in budget.
                        Weinig meerwaarde buiten de afwerking al zullen we hem voor 30 vrij kaal moeten nemen.
                        Octavia gereden vandaag. Teveel lawaai en povere afwerking.
                        Italiaans niet nee.
                        Volgende vrijdag testrit met golf variant/ touran en superb.
                        Nu een mazda 6 zoeken voor testrit in benzine.

                        Geen dsg liever manueel.
                        Iemand ervaringen met goede duitse dealer van de VAG groep niet te ver over de grens? We wonen nabij mechelen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Ja maar die is echt wel klein tegenover de rest, vorige week nog meegereden met zo een mooi rood exemplaar.
                          Is misschien klein maar de ervaringen ermee zijn niet zo best. Ik weet ook dat elke merk weleens een prob heeft gehad.
                          Vind ze ook niet mooi.

                          Comment


                          • #14
                            Vandaag Mazda 6 breakfasts benzine gaan testen. 145pk is genoeg voor ons. Rit viel mee maar niet echt zwaar onder de indruk.
                            in de showroom stond een nieuwe cx5 ritje gedaan met cx 5 in prestige uitvoering. Beviel goed en mooie wagen. Prijs laten maken in pivelige uitvoering. Grote kanshebber. Lange wachttijden op een rode. Thuis gebeld naar andere dealer. Deze gaf direct paar% meer korting. Volgende week is rondgaan. Voorlopig heb ik 12% korting.
                            vrijdag nog testrit met golf/Touran en superb.


                            Comment


                            • #15
                              Iemand ervaring met 1.4tfsi of 2.0 skyacktive?
                              Die klein "getunede" motoren zullen volgens mij meer afzien dan de 2.0 van Mazda. Verbruik zal misschien iets hoger zijn.
                              Hoewel de rechtervoet daar veel van zal bepalen denk ik.

                              Comment


                              • #17
                                Als het Mazda is zal het wellicht cx5 zijn. Dat is 160pk maar verbruik valt goed mee


                                Ik ben vooral benieuwd naar degelijkheid/betrouwbaar en duurzaam.

                                Comment


                                • #18
                                  Zijn toch een paar cx-5 op het forum en toch nog van niets gehoord overal. Ik volg mazda zelf redelijk goed op.Zoals ik ook al eens tegenkwam, Mazda kan het zichzelf niet veroorloven dat er iets mis zou zijn met hun wagens, als kleine speler. En zeker met hun bestverkopende model (de cx-5).

                                  Comment


                                  • #19
                                    Ni kunnen veroorloven en gebeuren is toch iets anders.
                                    Als je leest wat die 1.6D van psa voor problemen heeft. En Volvo heeft die toch ook duchtig gebruikt. Ze zeggen me bij de dealerzelf je had beter een 2.0D genomen.Tja.
                                    Oke Volvo is groter als Mazda in ons landje.

                                    Comment


                                    • #20
                                      Ik heb een Mazda 6 benzine 160pk van dit jaar. Verbruik valt mij zeer goed mee ik kom van een Mz 6 diesel 150pk. Ik doe steeds korte afstanden zit aan een verbruik van 7,2L. Super snel is hij wel niet maar is voor mij niet nodig.
                                      Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                                      Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

                                      Comment

                                      Working...
                                      X