Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"gezinswagen" om falende V50 te vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
    Ni kunnen veroorloven en gebeuren is toch iets anders.
    Als je leest wat die 1.6D van psa voor problemen heeft. En Volvo heeft die toch ook duchtig gebruikt. Ze zeggen me bij de dealerzelf je had beter een 2.0D genomen.Tja.
    Oke Volvo is groter als Mazda in ons landje.
    True, maar maakt me wel meer vertrouwen hebben in een opvolging van eventuele klachten.

Nu, ondertussen zitten we aan de refresh/2de generatie nieuwe Mazda's. Alle modellen met de nieuwe designtaal en skyactive motoren hebben ondertussen ook een update gekregen en gaat de achterliggende technologie toch al mee van 2012.

Als er iemand wel weet heeft van (grotere) klachten, dan wil ik het graag ook wel weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

...

Als er iemand wel weet heeft van (grotere) klachten, dan wil ik het graag ook wel weten.

Comment

Dat is een forum, zal altijd wel eens iemand problemen hebben met een auto. Ik ga daar geen analyse op uitvoeren om te kijken welke problemen vaak genoeg voorkomen om relevant te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Zijn toch een paar cx-5 op het forum en toch nog van niets gehoord overal. Ik volg mazda zelf redelijk goed op.Zoals ik ook al eens tegenkwam, Mazda kan het zichzelf niet veroorloven dat er iets mis zou zijn met hun wagens, als kleine speler. En zeker met hun bestverkopende model (de cx-5).
          Hun dieselmotor (2.2) had anders nochtans wel een serieus structureel probleem hoor, is wel allemaal netjes geregeld via terugroepactie...

Comment

Ja, dat was ik wel tegengekomen, dat dit ook enkel in de eerste cx5's was en de launch van de zes zelfs wat uitgesteld heeft.

Comment

2 eerste bouwjaren 2012 t/m 2013

Comment

thanks for de info.

Comment

Mijn schoonbroer heeft de citroën na 4 jaar buitengeshot. Daar is werkelijk alles aan kapot gegaan dan kapot kon. Ook één grote rammelbak. Enigste positieve in dit verhaal was dat hij goedkoop qua aanschaf was en dat je zowat alle opties erbij kreeg.

Mijn broer heeft momenteel een nieuwe Superb break 1.6tdi DSG. Die auto is echt wel mooi uitgerust (geen leder & open dak). Deze kostte 32.000 euro nieuw. Hij heeft wel sinds de aankoop flink wat DSG vodde. De auto staat meer bij de dealer dan dat hij ermee kan rijden.

Mijn persoonlijke favoriet zou ook de Mazda zijn! Misschien niet kwalitatief de beste in zijn prijsklasse maar toch de juiste keuze denk ik. De beste is en blijft de Superb maar dan met manuele bak.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Mijn persoonlijke favoriet zou ook de Mazda zijn! Misschien niet kwalitatief de beste in zijn prijsklasse maar toch de juiste keuze denk ik. De beste is en blijft de Superb maar dan met manuele bak.
                    Wat bedoel je met kwalitatief niet de beste? De gebruikte materialen van het interieur?

Comment

Waarom bv. ook geen Ford Mondeo met 2 liter van 2015 of 2016, met leder en veel opties moet ruim binnen je budget vallen (22-23000 euro-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Waarom bv. ook geen Ford Mondeo met 2 liter van 2015 of 2016, met leder en veel opties moet ruim binnen je budget vallen (22-23000 euro-).
                        Een 2.0 i atmosferisch blok kan je toch moeilijk vergelijken met een 2.0 i Turbo blok,.... een Mondeo 1.5 i Turbo klopt wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Een 2.0 i atmosferisch blok kan je toch moeilijk vergelijken met een 2.0 i Turbo blok,.... een Mondeo 1.5 i Turbo klopt wel
                          Ik dacht aan de diesel, maar ik lees nu dat TS graag benzine wil.

Dan kan je de 1.5 Ecoboost nemen, maar dan moet je wel rekenen op gemiddeld 9-10 liter verbruik.

Comment

Ford doet me weinig. 1 Ford tourne connect gehad. Nieuw gekocht die kon na 6 maand niet snel genoeg buiten. Wat een prullen.
                            Dashboard ziet er ook niet uit al die knoppen. Al ist al verbetert tegenover de eerste S-max bijvoorbeeld.

Comment

Testritten deze ochtend met golf/touran en superb.
                              Touran valt af. teveel busje.
                              Golf is de rationele keuze. goedkoopst en wellicht ruim genoeg.
                              Superb wauw wat een ruimte stukje duurder maar wel veel auto voor dat geld.
                              CX5 ligt nipt voorop. Als ik hier nog meer korting op kan krijgen en levertermijn valt mee than we have a winner. Nu 12% + 500 euro extra als actie mazda.

Comment

Dit niks voor jou, robin2cv ? Tenzij je één van die Opel haters bent?
                                Denk qua kofferruimte niet kleiner dan je vorige V50...

Hier vind je een tweedehands Opel Astra die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Heel goeie auto, nieuwe Astra K...
                                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Helaas is Opel nog niet van z'n kwaaltjes verlost...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Helaas is Opel nog niet van z'n kwaaltjes verlost...
                                    http://www.autoweek.nl/autoreview/44...rbo-innovation
                                    Begrijp da nie. Ik ben blijkbaar de enige tevreden Opel klant... Sinds 1988 nog geen problemen gehad...
                                    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

tja 't ene merk heeft 2% problemen, 't andere 10%.. als ge 'geluk' hebt zit ge altijd bij de andere 90%, maar ge kunt ook bij die ongelukkige 2% horen..
                                      helaas zijn problemen met de navi (en de on star?) geen alleenstaand geval bij de astra K. maar buiten dat is het naar t schijnt wel een topwagen.

Comment

Geen opel hater. Mijn moeder rijdt met Mokka. Nonkel heeft bij opel gewerkt.
                                        Model doet me weinig.
                                        Normaal gezien gaan we morgen vroeg tekenen voor een cx5 prestige in soul red.
                                        bedankt voor de tips allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Begrijp da nie. Ik ben blijkbaar de enige tevreden Opel klant... Sinds 1988 nog geen problemen gehad...
                                          Neen, je bent niet alleen, sinds 1982 heb ik met Opel (benzine) gereden, (nu nog Astra H en Corsa D) (+ ouders, vrouw, kinderen) zonder problemen en met lage onderhoud facturen (tov sommige prestige merken van buren of familie)

Maar 35 jaar geleden stonden ze aan de top, van de toenmalige automatische versnellingsbakken (GM) (zuinig, betrouwbaar, goed schakelen) (BMW, Mercedes gebruikte ook GM auto bakken)

Nu (2017) zitten ze maar in de midden moot.

In 2015 liepen ze zelf 10 jaar achter, (verbruik) daarom dat ik toen een Giulietta TCT kocht, waar ik nog geen spijt van heb...

Comment

Working...
                                          X