Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"gezinswagen" om falende V50 te vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Begrijp da nie. Ik ben blijkbaar de enige tevreden Opel klant... Sinds 1988 nog geen problemen gehad...
    Ik heb 2 wagens die volgens het internet probleem wagens zijn, een astra j van 2011 en een nissan D22 van 2004.

zoek je de astra j op, kom je forums tegen vol met waarschuwingen dat elke m32 bak in de soep draait en dat niemand zo'n wagen moet kopen.
    na 180 000km nog geen enkel probleem buiten het normaal onderhoud en 4 gloeistiften.

D22 blijkt volgens internet ALLEMAAL een motor te hebben die rond de 100 000km hun 3 de piston door het blok boort door gebrek aan smering.
    mijne heeft 240 000km zonder noemenswaardige problemen.

zeer tevreden van beide wagens.

ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat veel mensen gewoon niet weten hoe ze met een wagen moeten rijden. Geen volgas in zeer lage toeren bij een manuele 6-bak, je wagen goed warm rijden dat alle vloeistoffen op temperatuur zijn, en de onderdelen goed gesmeerd zijn. En goed onderhoud natuurlijk.

Ik koop enkel 2de hands wagens van 5j of ouder, en bij het bekijken van een auto zoek ik niks meer op op internet, 3/4 van de verhalen zijn "van horen zeggen", daar heeft een koper echt geen hol aan. Ik ga enkel af op éen goed ingevuld onderhoudsboekje, de algemene staat van de wagen, en ik probeer in te schatten hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft.

uiteraard zijn problemen met de navi geen resultaat van slecht rijden, maar om de wagen daarom direct af te schrijven als slecht...

misschien ben ik er gewoon te laks in ;-)

Comment

Op zich is het goed dat er ook positieve geluiden over Opel op dit forum komen, want hoofdzakelijk is het alleen maar negatieve zaken hier over Opel.

Comment

Volgens mij zijn er maar 2 soorten mensen: zij die nooit miserie hebben met opel, en zij die er niks anders dan miserie mee hebben

maja ook andere merken hebben hun problemen, zie naar de 1.6 psa diesel die o.a. door volvo gebruikt werd, of de tsi's met kettingproblemen en olieverbruik..
        Last edited by sunking; 10/07/2017, 08:51.

Comment

Working...
        X