Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Cla45 sh brake of C43 break?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes Cla45 sh brake of C43 break?

    Welke en waarom?

    Volgende week woensdag in het fascination center met beide wagens een testrit doen, alhoewel ik de cla al getest heb zal het nu de yellow night edition zijn in shooting brake versie. De C43 break heb ik nog niet getest, de glc43 wel maar deze was heel wat minder op gebied van rijervaring.
    Last edited by Schnippy; 04/07/2017, 07:54.

  • #2
    alleen al voor het veel betere interieur, de C.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy
      Welke en waarom?

      Volgende week woensdag in het fascination center met beide wagens een testrit doen, alhoewel ik de cla al getest heb zal het nu de yellow night edition zijn in shooting brake versie. De C43 break heb ik nog niet getest, de glc43 wel maar deze was heel wat minder op gebied van rijervaring.
      Cla45! Louter om het mooiere design. Mocht je voor een C43 break gaan, kan je evengoed een S4 Avant nemen en deze deftig aankleden.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
        alleen al voor het veel betere interieur, de C.
        Dat rammelt dat het geen naam heeft.


        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Niet overdrijven Namaz. Het is niet omdat BMWMB zijne wat rammeltjes heeft dat die kar uit elkaar valt hé.

          Ik zou de C kiezen en wachten op de facelift die er dit jaar aankomt.

          Comment


          • #6
            De C is een stuk breder op ellebooghoogte, wat het comfortniveau danig positief beïnvloedt.
            Daarnaast zijn de gebruikte materialen voor het interieur van een klasse hoger, en is alles net iets mooier afgewerkt.
            Die van David rammelt dat het een lieve lust is. Ik weet van drie andere C43 die het niet doen. En van een hele hoop gewone C's die ook kraakvrij zijn.
            Ik heb een collega die van een C (w204) naar een CLA (met AMG-livrei) is overgestapt, omdat ze dacht zo wat te besparen om haar leasebudget. De vier jaar kunnen niet vlug genoeg voorbij zijn, zodat ze weer een C kan bestellen
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Ik heb een collega die van een C (w204) naar een CLA (met AMG-livrei) is overgestapt, omdat ze dacht zo wat te besparen om haar leasebudget. De vier jaar kunnen niet vlug genoeg voorbij zijn, zodat ze weer een C kan bestellen
              En de reden is?

              Bij mij is de C zelfs goedkoper dan de CLA doordat verschillende opties standaard zijn in de C
              Last edited by Schnippy; 04/07/2017, 11:06.

              Comment


              • #8
                Schijnt inderdaad dat de kwaliteit van de CLA te wensen overlaat, en naar verluidt depreciëren ze vrij snel.
                Zou ook eerder voor de C gaan.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67
                  Niet overdrijven Namaz. Het is niet omdat BMWMB zijne wat rammeltjes heeft dat die kar uit elkaar valt hé.

                  Ik zou de C kiezen en wachten op de facelift die er dit jaar aankomt.
                  Dat schrijft hij ook niet. Maar ik kan dat beamen. Een paar maanden geleden ook zelf mogen ondervinden. Een C, en dan nog niets speciaals,is gewoon veel te hard afgeveerd.



                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                    Dat schrijft hij ook niet. Maar ik kan dat beamen. Een paar maanden geleden ook zelf mogen ondervinden. Een C, en dan nog niets speciaals,is gewoon veel te hard afgeveerd.



                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Khou wel van hard afgeveerde wagens. Nuja de cla met amg vering is ook hard.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy

                      Khou wel van hard afgeveerde wagens. Nuja de cla met amg vering is ook hard.
                      Ja dat zal wel! Ik zou gewoon voor het design gaan en een cla 45 sh kiezen.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #12
                        Mijn voorkeur gaat zoiezo uit naar de cla, maar wil toch eens de c ook testen zodat ik zeker ben van mijn keuze, enige minpunt momenteel is de kofferopening die beperkter is bij de cla.

                        Jammer dat de c 63 geen optie is (taxen) want dat zou wel een zot bakje zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Haar CLA is te klein (vooral de koffer en de kofferopening), rijdt zo leuk niet als haar vorige twee C-klasses,.... Duidelijk een maatje minder qua auto.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Haar CLA is te klein (vooral de koffer en de kofferopening), rijdt zo leuk niet als haar vorige twee C-klasses,.... Duidelijk een maatje minder qua auto.
                            Aah ok, dit wist ik ook en daarom dat ik de C break ook eens wil testen, is zoiezo praktischer maar minder mooi zoals Metaxa zegt saai maar met het exclusieve mat grijs is die al een stuk beter.

                            Comment


                            • #15
                              Ik hou niet van een break heb het meer voor een berline. Hoe dan ook keuze is een makkie voor mij de c43 dat is veel meer auto .
                              Over kraken of rammelen moet je u geen zorgen maken dat doet iedere wagen op slecht wegdek dat hard is afgeveerd op termijn.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Ik hou niet van een break heb het meer voor een berline. Hoe dan ook keuze is een makkie voor mij de c43 dat is veel meer auto .
                                Over kraken of rammelen moet je u geen zorgen maken dat doet iedere wagen op slecht wegdek dat hard is afgeveerd op termijn.
                                De c in coupé is het mooiste maar minst praktische.

                                => http://www.car-revs-daily.com/wp-con...-Racecar-4.jpg

                                Comment


                                • #17
                                  als C rijder kies ik ook de C boven de CLA gewoon omdat je meer auto voor je geld krijgt.
                                  nu er zal wel veel moeten gebeuren voor ze mij kunnen overhalen om de 204 in te wisselen voor een 205. verschil in betrouwbaarheid is groot en dan is er die ipad nog.
                                  op dit moment heeft de alfa romeo en de jag XE mijn voorkeur in dat segment
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #18
                                    4 cilinder met een belachelijk geluid, laat die maar vallen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Cla45 4cil met 381pk en 475koppel 7speedshift dct versnellingsbak 1615kg
                                      C 43 6cil 367pk en 540koppel 9G-tronic versnellingsbak 1735kg

                                      Ik kan het geluid wel appreciëren alhoewel het een beetje onrealistisch klinkt maar het geluid van de V6 is nu ook niet om te zeggen wow.. die van de c63-v8 is wel top natuurlijk.

                                      ik heb reeds een testrit gedaan met de glc43 en die heeft dus dezelfde motor en versnellingsbak als de c en bij die V6 kreeg ik geen voldaan gevoel ik ergerde mij vooral aan de 9G versnellingsbak die in de laagste 2 versnellingen erg rare kuren had. De motor was niet slecht maar die 4cil van de cla voelde sneller en agressiever vooral dan door die extra pk's en toch wel 120kg gewichtsverschil.

                                      Khoop een beter zicht te hebben na de testritten van aanstaande woensdag

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik zou voor de CLA gaan, maar dat is alleen geoordeeld op het uiterlijk dat ik wel mooi vind.
                                        Verder heb ik het niet zo voor Mercedes.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment

                                        Working...
                                        X