Oorspronkelijk geplaatst door konrad2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hot hatch / Sport coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenMijn punt was dat dit voor de meeste chauffeurs geen 'bochtenkoning' is, meesten gaan met een hot hatch (zelfs fwd) sneller bochten pakken dan met een gt86, enkel en alleen omdat die meer vertrouwen geven
Als ik uit ervaring mag spreken, tegen 50 kmh een bochtige weg doen met een BRZ is leuker dan tegen 65kmh met de meeste hot hatches! (Megane RS is hierop een uitzondering).
Het stuurgevoel is veel neutraler omdat het geen fwd is, ideale gewichtsverdeling, lekker laag, je kan de wagen gemakkelijk in de pas houden met je gaspedaal. + je moet wat harder werken dan in een hot hatch met turboblok, maar de beloning is wel navenant.
Om nog maar eens een voorbeeld te geven dat sneller niet leuker is:
Zie maar eens het verschil tussen Clio RS 3 & 4.
De 4 is sneller, maar de 3 is véééééél leuker.Last edited by CaliforniaDream; 07/08/2017, 11:31.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenSneller is daarom niet plezieriger. Anders zou men wagens zoals de GT86 of MX-5 niet aan de straatstenen kunnen verkopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
Feit is dat GT86/BRZ, commercieel gezien, een flop zijn. Hot hatches daarentegen zijn succesnummers
Wil je een snelle wagen die nog praktisch is en comfortabel rijdt= hot hatch
Wil je een snelle wagen die je puur en onversneden rijplezier geeft en waar inderdaad wat opofferingen bijhoren= GT86/BRZ
Ik zou ook niet twijfelen en voor de GT86/BRZ gaan nu het nog kan. Een RWD smijtijzer met een atmo blok zal je niet lang meer vinden..Classic cars on demand
www.californiadream.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
En? Dat doet geen afbreuk aan wat ik zei in m'n post, toch?
Wil je een snelle wagen die nog praktisch is en comfortabel rijdt= hot hatch
Wil je een snelle wagen die je puur en onversneden rijplezier geeft en waar inderdaad wat opofferingen bijhoren= GT86/BRZ
Ik zou ook niet twijfelen en voor de GT86/BRZ gaan nu het nog kan. Een RWD smijtijzer met een atmo blok zal je niet lang meer vinden..
Iet of wat deftige hot hatch vernedert een GT86 qua snelheid.
Feit is dat een GT86 imho een enorm specifieke wagen is. Als daily niet ideaal vanwege weinig koppel, enige waar die tot z'n recht komt zijn bochtige buitenbaantjes met weinig verkeer.
En vind dat maar eens in BE. Ze zijn er, maar je moet toch al goed zoeken. Er zullen wel personen zijn die een GT86 om misschien een andere reden kopen, maar je ziet ze toch bitterweinig rijden.
En de helft die je tegenkomt hebben een brulpijp en tjoening dat het eraf spat, wat het imago ook niet helpt.
Wat me opvalt is dat iedereen laaiend enthousiast is over een GT86, maar zelf kopen, nee hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Wat me opvalt is dat iedereen laaiend enthousiast is over een GT86, maar zelf kopen, nee hoor
Ik zou zo'n GT86 wel willen, maar niet als eerste auto, en ik heb maar 1 auto nodig en geen plek om een tweede te stallen :s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Los van het feit dat ik de GT86 een tof bakske vind, is die absoluut niet snel te noemen hé
Iet of wat deftige hot hatch vernedert een GT86 qua snelheid.
Feit is dat een GT86 imho een enorm specifieke wagen is. Als daily niet ideaal vanwege weinig koppel, enige waar die tot z'n recht komt zijn bochtige buitenbaantjes met weinig verkeer.
En vind dat maar eens in BE. Ze zijn er, maar je moet toch al goed zoeken. Er zullen wel personen zijn die een GT86 om misschien een andere reden kopen, maar je ziet ze toch bitterweinig rijden.
En de helft die je tegenkomt hebben een brulpijp en tjoening dat het eraf spat, wat het imago ook niet helpt.
Wat me opvalt is dat iedereen laaiend enthousiast is over een GT86, maar zelf kopen, nee hoorClassic cars on demand
www.californiadream.be
Comment
-
7,6 sec zal ook wel gaan zeker
Een doordeweekse (manuele) F30 320i doet hetzelfde sprintnummertje op 7,2 sec naar 100, automaat doet er nog wat af.
Om dan nog maar over de dieselvarianten te zwijgen...
90% van het belgische wagenpark naar huis rijden zal het ook niet zijn ze, denk dat ge meer op uw doos gaat krijgen dan ge verwacht aan het stoplicht.
Maar goed, daarvoor is die kar dan ook niet gemaakt
Comment
Comment