Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 - Golf R - Golf GTI PP - M140i xDrive - Giulia Veloce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Enige logica in de nomenclatuur van BMW is al tijdlang ver zoek. Waardoor gewone stervelingen geen enkel idee hebben wat deze M140i nu juist is. Een 1.4'tje met M-opsmuk? Het had gekund. Puristen weten echter dat dit de opvolger van de M135i is, met dikke zes-in-lijn onder de kap. Een pretpakket zeg maar.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
      Korte pijn en voor de rs3 gaan.
      Die rijdt subliem-strak.


      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

        en hoe denk je dat ze de echte demo voor klanten noemen als ze die met 6000 km en slechts een paar maanden oud verkopen?
        Dat heeft er toch niets mee te maken?
        Als ik een overeenkomst heb met een garage met de modaliteiten die ik beschreef, wat boeit het dan hoe de garage hun andere demo's noemt?
        Frederic hier van het forum heeft dit gedaan met zijn R en zo ken ik er nog een paar...

        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • #64
          Meerderheid kiest hier voor een Veloce...tot het moment komt dat de eigen portefeuille effectief moet worden boven gehaald.
          En dan gaan we weer met z'n allen voor de zoveelste Duitser...

          Comment


          • #65
            Boenk erop Senna.
            Als ze evenveel gaan kosten gaat 1 op 100 voor de Alfa.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
              Meerderheid kiest hier voor een Veloce...tot het moment komt dat de eigen portefeuille effectief moet worden boven gehaald.
              En dan gaan we weer met z'n allen voor de zoveelste Duitser...
              Klopt volledig. Ik was ook volledig zot van de Giulia Veloce en stond op het punt een te kopen maar heb dan mijn berekening eens goed gemaakt en ben uiteindelijk ook voor de nieuwe Mercedes-Benz E klasse gegaan. Ik wou eens iets anders dan de grote 3 en met de juiste uitrusting is de Alfa een prachtige wagen. De Mercedes kwam op een 5000 EU meer, maar de hogere CO2 en de lagere restwaarde maakten dat de Mercedes eigenlijk de goedkopere wagen werd. Bovendien heb ik toch iets meer vertrouwen in de nieuwe Mercedes-Benz motoren dan in de GME motor van Alfa. Hierbovenop heeft de triestige service van de garage bij mij in de buurt en de wel zeer beperkte korting die ze gaven me uiteindelijk toch naar het alternatief gedreven...

              Eigenlijk zeer jammer, want het is een super mooie wagen en hij stuurt geweldig. Afwerking wordt vaak over geklaagd, maar is meer dan goed genoeg voor me. Maar wat hem steeds opnieuw nekt is de lage restwaarde. Op die manier blijven ze ook in leasing duurder en zullen er inderdaad een stuk minder van verkocht worden.

              De aankoop van een wagen in die categorie gaat over veel geld en dan durven de rationele argumenten het spijtig genoeg al eens te halen van de emotionele...

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                Meerderheid kiest hier voor een Veloce...tot het moment komt dat de eigen portefeuille effectief moet worden boven gehaald.
                En dan gaan we weer met z'n allen voor de zoveelste Duitser...
                Ja, da's altijd hetzelfde in polls
                Kiezen voor de 'exoot' in het rijtje maar als ze het zelf moeten betalen is het ineens een ander verhaal.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk Berichten

                  Klopt volledig. Ik was ook volledig zot van de Giulia Veloce en stond op het punt een te kopen maar heb dan mijn berekening eens goed gemaakt en ben uiteindelijk ook voor de nieuwe Mercedes-Benz E klasse gegaan. Ik wou eens iets anders dan de grote 3 en met de juiste uitrusting is de Alfa een prachtige wagen. De Mercedes kwam op een 5000 EU meer, maar de hogere CO2 en de lagere restwaarde maakten dat de Mercedes eigenlijk de goedkopere wagen werd. Bovendien heb ik toch iets meer vertrouwen in de nieuwe Mercedes-Benz motoren dan in de GME motor van Alfa. Hierbovenop heeft de triestige service van de garage bij mij in de buurt en de wel zeer beperkte korting die ze gaven me uiteindelijk toch naar het alternatief gedreven...

                  Eigenlijk zeer jammer, want het is een super mooie wagen en hij stuurt geweldig. Afwerking wordt vaak over geklaagd, maar is meer dan goed genoeg voor me. Maar wat hem steeds opnieuw nekt is de lage restwaarde. Op die manier blijven ze ook in leasing duurder en zullen er inderdaad een stuk minder van verkocht worden.

                  De aankoop van een wagen in die categorie gaat over veel geld en dan durven de rationele argumenten het spijtig genoeg al eens te halen van de emotionele...
                  Nu ze stevig in't potje aan't roeren zijn bij de koplopers zou dat op termijn (hopelijk) wel eens kunnen veranderen.
                  Giulia QV is het best sturend voertuig wat we al geprobeerd hebben, wel prachtig dat ze dat handhaven op de mindere versies.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #69
                    Ik zou dat dus echt kopen he...
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                      Ik zou dat dus echt kopen he...
                      Ik ook hands down, zeker in dit rijtje.

                      Comment


                      • #71
                        Loop een beetje achter op de thread, vakantie gehad...

                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        De gedateerde looks van de 1 vind ik niet zo'n probleem maar de krappe achterbank wel. Ik ben zelf 1m94, ik pas niet vanachter in een 1 en ook niet in een A3 sedan en ook de passagiers achter mij hebben het lastig in zo'n wagen. Bij de golf lukt dat allemaal wel.. en het interieur van de golf is ook upmarket, zeker met de facelift.
                        De achterpassagiers gaan in dit geval kinderen van <10 zijn, dus alle kandidaten in de lijst voldoen. De A3 sedan heeft de minste hoofdruimte achterin, maar meer kofferruimte, wat voor mij persoonlijk een groter voordeel is.
                        Last edited by ; 04/08/2017, 00:59.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Als je na enkele maanden de stofzuigersound beu bent, installeer je bvb. een Ragazzon of Akra o.i.d.!
                          Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                          Een Veloce laten staan alleen om z'n geluid is beetje jammer, niks dat een ander uitlaatsysteem niet kan oplossen (en ik heb liever dit dan extra geluid door speakers..)
                          Daar ben ik niet van overtuigd. Een eerder 'saaie' 4-cilinder met vooral veel koppel, weinig mogelijkheid tot toeren maken (goeie 6.000 tpm max) en van de fabriek af nul emotie, die ga je niet met een andere einddemper plots beter laten klinken - zeker niet binnenin (waar het mij om gaat). Ik ken ook nog een enkele fabrikant van sportuitlaten voor de Veloce (heb al eens gezocht destijds).

                          De 'sound aktor (actuator)' uit de S3 en R is wat mij betreft dan een aanvaardbare manier om toch wat leven in de brouwerij te brengen, hoewel zeker niet zo mooi qua sound als een 6-in-lijn. Maar nog los daarvan zijn die VAG 2-liters ook gewoon betere motoren dan die van de Veloce, met meer schwung en een hogere begrenzer.

                          Deed de M135i trouwens ook niet iets via z'n speakers, of zijn ze daarmee gestopt (in de M140i)?

                          Comment


                          • #73
                            Mooi gevonden en zeker knap, maar ik ben op zoek naar een echte daily. Zo'n Clubsport vind ik echt een wagen voor het weekend, of eventueel nog voor een liefhebber die maar 1 wagen kan stallen en dus funcar en dagelijks gebruik wil combineren (maar ook bereid is daar compromissen voor te sluiten). Ik vind hem, hoewel zeker knap, voor een dagelijkse ook esthetisch niet 'aanvaardbaar' (die grote zwarte spoiler, stickers onderaan, bucket seats, etc.).

                            Nee, als de overweging is dat de gewone GTI te 'min' is (wat eigenlijk is wat de Clubsport beweert), dan vind ik een R de meer logische keuze. Of zelfs een Cupra, waarom niet, als je bij FWD wil blijven...

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jona86 Bekijk Berichten
                              Geen van bovenvermelde... Mja als ik dan toch iets moet zeggen: 140i...
                              snap wel niet dat ga die 20% familie tijd in zo'n kleine wagens wil doorbrengen.
                              Waarom niet 340i, S4, ...???
                              In realiteit eerder 10% waar ik 1 of meerdere gezinsleden meeneem, maar ik speel met het idee hem wat vaker in te zetten, bv. om de stad in te rijden is zo'n wagen ideaal. Met de huidige coupe gebeurt dat erg zelden omdat het nu eenmaal niet praktisch in- en uitstappen is. En je zit in een 1-reeks of Golf heus niet slechter voorin als volwassene, of achterin als kind, dan in pakweg een grote SUV. Ik ben geen 2m of zo... m.a.w. ik zie het punt niet? Nogmaals, dit is niet de gezinswagen en we hoeven er dus geen 2.000 km aller-retour naar het Zuiden mee te doen.

                              Wel akkoord: een 340i is inderdaad de perfecte wagen en eigenlijk wat ik wil, maar binnen hier en een jaar wordt de nieuwe (G20) aangekondigd en dan met het oud model rijden zie ik helemaal niet zitten. Dus ik zoek nu iets wat me minstens 2 jaar tevreden kan houden, om dan die switch te maken of eventueel elektrisch te gaan. Hangt ook af van de fiscaliteit op dat moment. Die zal zeker evolueren, maar met de regels van vandaag zou ik een full option Tesla Model 3 zeker overwegen... als je die kon kopen (ik verwacht niet dat dit realistisch voor eind 2018 mogelijk is dus opnieuw die 2 jaar...).

                              Een S4 is erg duur in vergelijking met een 340i, ten eerste omdat Audi m.i. een waanzinnige prijszetting hanteert (echt er zwaar over en het wordt hoe langer hoe erger), ten tweede omdat de CO2 niet competitief is (weliswaar Quattro maar dan nog), en tot slot nog omdat ik een niet heel echt spannende wagen vindt, nog qua looks, nog qua motor en rijgedrag. Laat met het zo stellen: ik zou altijd een (net wat goedkopere) RS3 sedan verkiezen boven een S4. Voor wat een S4 kost, kan je trouwens ook een 540i rijden, dan weet ik het wel.
                              Last edited by ; 04/08/2017, 01:02.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Hier zitten toch verschillende prijsklassen door elkaar. GTI-M140i bijvoorbeeld gaat meer dan 10k schelen.
                                Ik vind dit een appelen-peren poll.
                                Ik kan begrijpen dat veel mensen een budget zetten qua aankoopprijs en dan gaan shoppen daarmee. Echter ik zal toch niet de enige (liefhebber) zijn die het eerder in een 'range' ziet, m.a.w. afhankelijk van wat ik er voor krijg ben ik bereid meer of minder uit te geven. Zolang de minimum vereisten voldaan zijn, kan wat mij betreft alles (je zou mij long list moeten zien, daar staan echt heel diverse zaken in).

                                Het feit dat die GTI en M140i 10k schelen is trouwens irrelevant, los van het feit dat het niet klopt (een GTI in 'dream spec' voor mij gaat snel een eind boven de 45K, een perfecte M140i weliswaar RWD zit ruim onder de 55K). Het enige wat telt, is 'total cost of ownership', rekening houdend met korting %, fiscale behandeling, en nog een resem andere zaken. Vandaar ook dat ik de procentuele prijs van de wagens in de poll meegegeven heb. Voor de M140i stond 25% duurder, echter ondertussen denk ik meer richting een RWD (ipv xDrive) en dan is het verschil <15%.

                                Comment


                                • #76
                                  [QUOTE=Metaxa;n6314206]
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                  Er staan ook de verkeerde velgen onder. Accorderen niet met het alu-pack. Voor de rest, inderdaad prachtige kleur.
                                  Ik vind die velgen persoonlijk super knap, zelfs met het alu pack . Maar dus niet met de rode remklauwen (blauw + rood = bweurk ).

                                  Comment


                                  • #77
                                    En welke staat momenteel bovenaan je lijstje? Wellicht rijden de R, RS3 en de 140i toch wel leuker da een GTI, S3, Giulia?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Korte pijn en voor de rs3 gaan.
                                      Inderdaad verleidelijk en overwogen. En nog steeds niet geschrapt. Ik moet er eens mee rijden. Maar het prijsverschil (in TCO) met een S3 is groot, richting 30%, en het is niet dat er aan die S3 veel mankeert. Rationeel kan ik er ook niet omheen dat de enige reden om een RS3 te nemen de motor is, maar dat je dan voor een pak minder (S3 money) ook een M140i kan hebben - motorisch quasi equivalent in mijn ogen (de RS3 is wel mooier, cooler, specialer... en zeker en vast ook sneller).

                                      Vind het ook moeilijk er een mooie config van te maken. In sedan versie vind ik geen kleur wat me bevalt, Nardo vind ik maar niets, Ara is te fel/flashy (en rood dus zeker ook), wit/zilver gaat hem niet af, zwart werkt voor mij ook niet op de sedan (op de hatch wel), dus dan blijft enkel Daytona grijs. Maar om dat niet helemaal saai te maken moet er m.i. een Black Pack op en dan zit je wel zeer agressief qua looks. Het Navarra blauw van de S3 is daarentegen echt perfect voor de sedan (samen met de alu highlights die de S3 sowieso heeft).

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                                        Moet het nieuw zijn?
                                        Zoek in DE een 340i / 440i GC van 8mnd met 10k km en je betaalt 20-30% minder dan nieuw(catalogus)prijs.
                                        Scheelt ook alweer snel een jaartje in VAA
                                        Ja, moet nieuw zijn, omwille van verschillende redenen is een occasie niet logisch.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Bekijk hier de auto-video over de BMW M135i aankoopadvies (F20)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X