Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 - Golf R - Golf GTI PP - M140i xDrive - Giulia Veloce

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi S3 - Golf R - Golf GTI PP - M140i xDrive - Giulia Veloce

Door omstandigheden wordt het interessant/zinvol voor mij om op relatief korte termijn (komende 6 maanden) over te stappen naar een nieuwe wagen. Mijn criteria zijn: 4 zitplaatsen, 4 deuren (m.a.w. geen coupe), automaat, 250 PK of meer, sportief rijgedrag, adaptieve vering, en idealiter ook 4WD, adaptieve cruise control (nog beter: met stop & go) en Carplay. Nog best wat andere zaken die ik wil maar die hebben al mijn kandidaten sowieso in aanbieding.

Dit is niet de 'funcar', maar de 'daily'. M.a.w. hij moet leuk rijden omdat ik daar nu eenmaal van houd, maar als ik eens op een zondag ga toeren zal het niet met deze zijn, tenzij er 10cm sneeuw ligt . Ik zal er 80% van mijn tijd mee rijden om te gaan werken, en 20% voor familiegebruik (vandaar 4 zitplaatsen en 4 deuren - 2 kids van <10j). Bij het werk-gebruik heb ik 50/50 kans op files, vandaar de keuze voor een automaat en voorkeur voor een wagen die in de file zichzelf (deels) kan besturen.

Benieuwd naar de (onderbouwde meningen) - welke van deze vijf?

Om het relevanter te maken, stel u aub in mijn schoenen - als ik een scheurijzer voor de weekends zocht werd het waarschijnlijk ook een M240i handgeschakeld (of een M2) ipv eentje uit deze lijst . En om het nog relevanter te maken, hou ook rekening met het kostenplaatje. Ik heb er bijgezet wat deze wagens mij in verhouding tot elkaar kosten, met de GTI als ijkpunt (100%). M.a.w. de S3 zou me 27% meer kosten (op jaarbasis) dan de GTI, etc.

Nog wat opmerkingen:
    • Ga uit van goed uitgeruste wagens - whatever that means to you. Als jij LED belangrijk vindt, dan zit dat er op.
    • De S3 is als berline omdat die een grotere koffer heeft (20% rol als gezinswagen) en voor mij wat 'specialer' is, maar stel je gerust voor dat het de 5-deurs hatch is als dat helpt.
    • De M140i heeft geen adaptieve cruise control, vreemd genoeg biedt BMW dat niet aan (op de M240i sinds kort wel). Vind ik persoonlijk spijtig.
    • De Alfa Veloce heeft nog geen Carplay, maar zou dat binnenkort krijgen, dus ga er van uit dat dit geen punt is.
    • De GTI is natuurlijk geen 4WD, hoewel het voordeel qua grip van zijn voorwiel sper ook niet min is.
    47
    Audi S3 Berline S-Tronic (127%)
    25,00%
    12
    BMW M140i xDrive (125%)
    25,00%
    12
    Alfa Romeo Giulia Veloce (121%)
    31,00%
    15
    Volkswagen Golf R DSG (114%)
    12,00%
    6
    Volkswagen Golf GTI Performance Pack DSG (100%)
    4,00%
    2

Snap niet wat die Veloce in de lijst staat te doen.

Golf R zou mijn keuze zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Van de beschreven autos zou ik resoluut voor de Alfa gaan. Wel idd een andere wagen dan de 3 hatchbacks.
      Een sedan is ook niet zo praktisch. Al blijft het voor mij wel de mooiste autovorm.

Comment

De 6 cilinder!

Comment

Audi S3

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Comment

Ik heb (uiteraard) voor een S3 gekozen. Heb er ooit een testrit mee kunnen doen en denk dat het voor jou wel eens de ideale daily zou kunnen zijn omdat hij alles heeft wat je beschrijft. Op de 2°plaats zet ik de Giulia Veloce, louter voor het uiterlijk. Die is net nog iets mooier dan een S3 berline vind ik.
            Succes met je keuze!
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik kies de golf R uit dat lijstje, maar ik vrees dat je niet om de 140i heen kan omwille van de 6 cilinders. Nu of nooit

Comment

De Veloce. Omdat het kan. En omdat ik niet naar restwaarde hoef om te kijken (want jij betaalt ), anders de S3, in berline.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Geen enkel van deze wagens kan mij bekoren.

Comment

1 Giulia Veloce
                    2 Audi S3 (maar enkel indien berline, indien hatchback verschuift hij naar plaats 5)
                    3 M140i
                    4 Golf R
                    5 Golf GTI

Met dien verstaande dat de wagen op plaats 5 nog steeds een zeer begeerlijke wagen is!

Ik vraag me af of je slecht kan kiezen?
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                      Geen enkel van deze wagens kan mij bekoren.
                      Voor jou, en enkel en alleen voor jou, voegen we ook nog de Skoda Octavia op CNG toe.
                      Aangekocht in Tsjechië, met een gigantische korting.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Als ik je nog een tip mag geven, ga eens met een JAG XE-S rijden. Wel geen AWD maar RWD. Voor de liefhebber dus. Je zal aangenaam verrast zijn.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

S3 sedan! easy pick.
                          lets have some more member berries

Comment

Golf R: in alle omstandigheden bruikbare power in een discreet jasje én relatief betaalbaar

GTI: ook super maar minder power en geen AWD, wel goedkoper

S3 levert onvoldoende toegevoegde waarde om de meerprijs te verantwoorden, tenzij je voor de badge gaat of per se de sedan wil (wat ik persoonlijk een beetje een 'net niet' auto vind)

140i is ongetwijfeld een dijk van een auto maar ik vind het model niet mooi en interieur is stilaan verouderd
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

Als daily zou ik de Golf GTI kiezen. Waarom? Is de goedkoopste en dan is het budget voor de funcar groter.

Comment

Ik kies voor de Alfa.
                                Ga eens met de Giulia rijden en je zult wel snappen wat ik bedoel. De heerlijke respons van het stuur is echt wel uniek. Qua rijgedrag steekt die er echt wel uit tegenover de rest van je lijstje.
                                Hier is iemand op AF die net eentje gekocht heeft en is er ook laaiend enthousiast over!

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Kom thans ook vaker tegen dat de ervaring in de gti plezanter is dan in de R. Dat de vierwielaandrijving er wat plezier uithaalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                                    Kom thans ook vaker tegen dat de ervaring in de gti plezanter is dan in de R. Dat de vierwielaandrijving er wat plezier uithaalt.
                                    Gezegd door ervaren circuit rijders die alle systemen afleggen.
                                    Voor de gewone mens lees je dan telkens dat de nieuwe R subliem rijdt en iedereen met deze wagen de snelste tijden zal halen.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Een A3 sedan vind ik nogal onpraktisch, kleine kofferopening en weinig hoofdruimte achterin. Dus ik verkies een hatch of een berline een segment hoger. Dan kan je met de golf weinig verkeerd doen maar een 140i zal wel toffer rijden nog, RWD, 6 cylinder...

Comment

Ik ga voor de 140i, subjectief want ik heb zelf een 135i en super tevreden!
                                        BMW F31 318d | BMW E30 325i cabrio | BMW F20 M135i

Comment

Working...
                                        X