Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S3 - Golf R - Golf GTI PP - M140i xDrive - Giulia Veloce
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk kies de golf R uit dat lijstje, maar ik vrees dat je niet om de 140i heen kan omwille van de 6 cilinders. Nu of nooit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenGeen enkel van deze wagens kan mij bekoren.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten1 Giulia Veloce
2 Audi S3 (maar enkel indien berline, indien hatchback verschuift hij naar plaats 5)
3 M140i
4 Golf R
5 Golf GTI
Met dien verstaande dat de wagen op plaats 5 nog steeds een zeer begeerlijke wagen is!
Ik vraag me af of je slecht kan kiezen?- De iconische, cool ogende, 'goedkope' GTI (incl. Clark zetels voor mij ). Maar wel FWD en de DSG doet toch wat afbreuk aan het concept (een GTI moet eigenlijk manueel zijn vind ik, maar dat wil ik niet).
- De R die alle bezwaren van de GTI wegneemt en een bona fide scheurijzer is, maar tegelijk ook wel heel erg Q-car (te, voor mij, de GTI vind ik agressiever ogen) en lang niet zo cool als de GTI.
- De S3 die er dan weer een sausje luxe en begeerlijkheid bovenop gooit, maar toch wat minder op fun gericht is en natuurlijk ook aan de prijs is.
- De 140i met zijn ongelooflijke motor, maar qua rijden meer een 7-to-8-tenths auto is, en op verschillende gebieden achterloopt.
- De Veloce die het allemaal heeft (eens Carplay er is), maar klinkt als een driftige stofzuiger (dat kunnen de R en S3 veel beter camoufleren).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenAls ik je nog een tip mag geven, ga eens met een JAG XE-S rijden. Wel geen AWD maar RWD. Voor de liefhebber dus. Je zal aangenaam verrast zijn.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Als hij pakweg 10% goedkoper was dan een 340i (in totaalprijs dus inclusief zaken als VAA), dan spraken we over een realistische prijszetting en zou ik er wel eens mee gaan rijden. Nu heeft dat geen zin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAls daily zou ik de Golf GTI kiezen. Waarom? Is de goedkoopste en dan is het budget voor de funcar groter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenIk kies voor de Alfa.
Ga eens met de Giulia rijden en je zult wel snappen wat ik bedoel. De heerlijke respons van het stuur is echt wel uniek. Qua rijgedrag steekt die er echt wel uit tegenover de rest van je lijstje.
Hier is iemand op AF die net eentje gekocht heeft en is er ook laaiend enthousiast over!
Waar je wel elke dag van geniet is als je wagen mooi klinkt bij het wegrijden. Dat heb ik met mijn huidige (335i) heel erg, en toen ik na de proefrit er terug instapte en wegreed wist ik dat de Veloce het erg moeilijk zou krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Gezegd door ervaren circuit rijders die alle systemen afleggen.
Voor de gewone mens lees je dan telkens dat de nieuwe R subliem rijdt en iedereen met deze wagen de snelste tijden zal halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEen A3 sedan vind ik nogal onpraktisch, kleine kofferopening en weinig hoofdruimte achterin. Dus ik verkies een hatch of een berline een segment hoger. Dan kan je met de golf weinig verkeerd doen maar een 140i zal wel toffer rijden nog, RWD, 6 cylinder...
Ik geef diegene die schreef dat een A3/S3 sedan misschien een beetje een 'net niet' wagen is wel gelijk. Maar tegelijk is er iets aan dat compacte, gedrongen uiterlijk wat me aanspreekt. Anders stond hij al lang niet meer op de lijst, want de R is rationeel de logische keuze. Zie bv. even dit: https://youtu.be/3ejNJcPkmmw?t=135, dat heeft toch een look waar de R/140i het niet bij halen (enkel de GTI kan hier naast staan vind ik, hoewel meer understated). Wel spijtig van die rode remmen, dat zou ik niet doen bij een blauwe wagen.
Comment
-
Even een tussentijdse round-up dan:- De Golf R haalt, ondanks enkele enthousiaste supporters hierboven, slechts 1 stem. Vreemd, voor wat uiteindelijk toch de 'performance bargain' van deze groep is (ook de enige Evo 5-star).
- De GTI doet het nauwelijks beter met 2 stemmen - de boodschap te stemmen met portefeuille in gedachten werkt blijkbaar niet als het iemand anders zijn geld is .
- De 140i xDrive heeft 5 stemmen, misschien is het de xDrive die mensen afschrikt maar ik vrees dat de wagen ook een beetje die 'must have' factor ontbreekt - zelfs als de motor wel degelijk must-have is.
- Dan 10 stemmen voor de S3, die idd erg begeerlijk is. Beetje aan de prijs wel.
- En de winnaar is de Veloce. Als je er nooit mee gereden hebt (en dat geldt hoogstwaarschijnlijk voor 99% van de lezers hier, is niet bepaald een courant model en Alfa heeft in sommige steden zelfs geen dealers meer), dan begrijp ik dat 100%. Toon de foto's aan een Marsmannetje en die weten het ook wel. Echter waar elk van de anderen akoustisch een en ander te bieden heeft, van de leuke brom van een GTI over het 'sound actuated' geplof en geroffel van de R en S3 tot de melodieuze schreeuw van de 140i, klinkt die als een stofzuiger (ik val in herhaling maar het is echt zo - mijn Alfisti hart bloedt), die er bovendien rond de 6.100 toeren mee ophoudt (een 40i begint dan nog maar).
- Ik ben bereid me aangenaam te laten verassen door de GTI, eigenlijk is dit een wagen die alles heeft, het hart en ook het verstand aanspreekt.
- Alleen vrees ik dat 245 PK wat underwhelming gaat zijn, zeker de S3 in gedachten en de R erna rijdend. Van die twee spreekt de S3 op papier meest aan, maar de R kan nog terugslaan door gewoon leuker te rijden (S3 is fun, maar het type wagen die alles net iets te gemakkelijk laat lijken).
- De 140i hangt in de staart maar zit nog in de kopgroep. Er zijn dagen dat ik denk: zolang het nog kan, moet ik dit gewoon doen. Last of the mohicans (binnen een paar jaar bestaat waarschijnlijk enkel nog de RS3 als hatch met meer dan 4 cilinders).
- De Veloce omwille van wat hierboven vermeld staat. Laat de Veloce klinken als een S3 (zelfs een GTI), en hij staat op 1.
Comment
-
Tja.. volg uw hart ik denk dat beide golfs een goede keuze zijn die veel fun voor hun prijs bieden.
De gedateerde looks van de 1 vind ik niet zo'n probleem maar de krappe achterbank wel. Ik ben zelf 1m94, ik pas niet vanachter in een 1 en ook niet in een A3 sedan en ook de passagiers achter mij hebben het lastig in zo'n wagen. Bij de golf lukt dat allemaal wel.. en het interieur van de golf is ook upmarket, zeker met de facelift.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
Nee, dat denk ik ook niet. Maar het is wel zo eentje waar je omheen kan blijven 'spinnen':- De iconische, cool ogende, 'goedkope' GTI (incl. Clark zetels voor mij ). Maar wel FWD en de DSG doet toch wat afbreuk aan het concept (een GTI moet eigenlijk manueel zijn vind ik, maar dat wil ik niet).
- De R die alle bezwaren van de GTI wegneemt en een bona fide scheurijzer is, maar tegelijk ook wel heel erg Q-car (te, voor mij, de GTI vind ik agressiever ogen) en lang niet zo cool als de GTI.
- De S3 die er dan weer een sausje luxe en begeerlijkheid bovenop gooit, maar toch wat minder op fun gericht is en natuurlijk ook aan de prijs is.
- De 140i met zijn ongelooflijke motor, maar qua rijden meer een 7-to-8-tenths auto is, en op verschillende gebieden achterloopt.
- De Veloce die het allemaal heeft (eens Carplay er is), maar klinkt als een driftige stofzuiger (dat kunnen de R en S3 veel beter camoufleren).
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Een Veloce laten staan alleen om z'n geluid is beetje jammer, niks dat een ander uitlaatsysteem niet kan oplossen (en ik heb liever dit dan extra geluid door speakers..)
En met een Giulia moet je niet hard rijden om er plezier van te hebben. Zelf bij 50kmh voel je al dat het leuker rijdt, stuurgevoel (lekker direct, perfect gewicht), zitpositie,...
+De carplay komt er aan en zal normaal softwarematig beschikbaar zijn.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk BerichtenEven een tussentijdse round-up dan:- De Golf R haalt, ondanks enkele enthousiaste supporters hierboven, slechts 1 stem. Vreemd, voor wat uiteindelijk toch de 'performance bargain' van deze groep is (ook de enige Evo 5-star).
2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk BerichtenIk geef diegene die schreef dat een A3/S3 sedan misschien een beetje een 'net niet' wagen is wel gelijk. Maar tegelijk is er iets aan dat compacte, gedrongen uiterlijk wat me aanspreekt.
2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenClubsport is wel cool maar het is in basis wel een GTI dus je blijft met dat FWD nadeel zitten
Voor 40k dan liever een demo R van 6000km die door de dealer werd ingereden
Comment
-
Niet bij een goede garage. Demo garage is daarom geen demo voor klanten. Daar worden afspraken rond gemaakt. Ken er een paar die zo'n deal hebben gedaan, alleen zaakvoerder rijdt ermee, 6 maanden en max. 6000km (soms zelfs minder)
En eens doorblazen wanneer de olie op 90° staat daar is niets mis mee, daar zijn die auto's voor gemaakt.
Als je het zo ziet, doe ik quasi dagelijks 'testritten'2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment