Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 - Golf R - Golf GTI PP - M140i xDrive - Giulia Veloce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Snap niet wat die Veloce in de lijst staat te doen.

    Golf R zou mijn keuze zijn.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
    Nochtans heel erg simpel: 4-cilinder, 2 liter motor, 280 PK, 4-wielaandrijving, en prijsklasse met opties 100% in de omgeving van de R, S3 en 140i xDrive. In deze groep is het eigenlijk vooral de GTI die een buitenbeentje is.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Ik kies de golf R uit dat lijstje, maar ik vrees dat je niet om de 140i heen kan omwille van de 6 cilinders. Nu of nooit
      Dat van die 6-cilinder doet mij ook twijfelen. Het is spijtig genoeg het enige argument wat ik voor de 140i heb - maar wat voor een. Voor de rest ben ik hem qua looks wat beu gezien (en maar in 1 kleur verkrijgbaar wat ik OK vind nl. zwart - zilver was super maar is recent verdwenen), het is de minst praktische van de 5, en het interieur vind ik ook het minste. Maar springt er motorisch natuurlijk enorm boven uit. Eigenlijk zou ik moeten doorsparen voor een 340i, maar die heeft veel van dezelfde problemen (interieur verouderd vooral) en binnen hier en 12 maanden wordt hoogstwaarschijnlijk de vervanger aangekondigd. Wachten kan natuurlijk ook, maar dan kies ik misschien liever een tussenscenario zoals de GTI (toch 1 van die wagens die je ooit eens gereden moet hebben) om die een jaar of twee te rijden.
      Last edited by ; 19/07/2017, 19:12.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
        Geen enkel van deze wagens kan mij bekoren.
        Het schijnt dat Renault momenteel met grote kortingen zwaait voor de Scenic - snel daarheen!

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          1 Giulia Veloce
          2 Audi S3 (maar enkel indien berline, indien hatchback verschuift hij naar plaats 5)
          3 M140i
          4 Golf R
          5 Golf GTI


          Met dien verstaande dat de wagen op plaats 5 nog steeds een zeer begeerlijke wagen is!

          Ik vraag me af of je slecht kan kiezen?
          Nee, dat denk ik ook niet. Maar het is wel zo eentje waar je omheen kan blijven 'spinnen':
          • De iconische, cool ogende, 'goedkope' GTI (incl. Clark zetels voor mij ). Maar wel FWD en de DSG doet toch wat afbreuk aan het concept (een GTI moet eigenlijk manueel zijn vind ik, maar dat wil ik niet).
          • De R die alle bezwaren van de GTI wegneemt en een bona fide scheurijzer is, maar tegelijk ook wel heel erg Q-car (te, voor mij, de GTI vind ik agressiever ogen) en lang niet zo cool als de GTI.
          • De S3 die er dan weer een sausje luxe en begeerlijkheid bovenop gooit, maar toch wat minder op fun gericht is en natuurlijk ook aan de prijs is.
          • De 140i met zijn ongelooflijke motor, maar qua rijden meer een 7-to-8-tenths auto is, en op verschillende gebieden achterloopt.
          • De Veloce die het allemaal heeft (eens Carplay er is), maar klinkt als een driftige stofzuiger (dat kunnen de R en S3 veel beter camoufleren).
          Nog outsiders: elektrisch gaan met de BMW i3S (komt in Frankfurt), of toch maar een 340i tot de nieuwe er is? RS3 vind ik ook super maar is moeilijk te verantwoorden, heel erg duur (CO2) en kleine koffer - dan kan ik rationeel moeilijk omheen de 140i die 95% hetzelfde biedt maar voor 80% van de prijs.
          Last edited by ; 19/07/2017, 19:14.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
            Als ik je nog een tip mag geven, ga eens met een JAG XE-S rijden. Wel geen AWD maar RWD. Voor de liefhebber dus. Je zal aangenaam verrast zijn.


            Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Ik ben zeker dat dit een heel fijn rijdende wagen is. Echter hij zit in een compleet andere prijsklasse. De catalogusprijs gaat nog wel (340i money), maar met zijn CO2 van 194gr zet hij zichzelf compleet buiten spel. VAA alleen is bijna 9.000 EUR (vergelijk: 340i, 155 gram, dik uitgerust rond de 6.000 EUR, R/S3 rond de 5.000, GTI rond de 4.000).

            Als hij pakweg 10% goedkoper was dan een 340i (in totaalprijs dus inclusief zaken als VAA), dan spraken we over een realistische prijszetting en zou ik er wel eens mee gaan rijden. Nu heeft dat geen zin.
            Last edited by ; 19/07/2017, 19:14.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Als daily zou ik de Golf GTI kiezen. Waarom? Is de goedkoopste en dan is het budget voor de funcar groter.
              Behalve dat de funcar al in de garage staat en de komende jaren niet aan vervanging toe is . Dus die redenering gaat niet op. Het geld kan natuurlijk altijd goed gebruikt worden.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                Ik kies voor de Alfa.
                Ga eens met de Giulia rijden en je zult wel snappen wat ik bedoel. De heerlijke respons van het stuur is echt wel uniek. Qua rijgedrag steekt die er echt wel uit tegenover de rest van je lijstje.
                Hier is iemand op AF die net eentje gekocht heeft en is er ook laaiend enthousiast over!
                Ik heb er mee gereden hoor . Dit is geen theoretische die-of-dat zoals er hier soms passeren. En inderdaad, dat ding rijdt geweldig (wegligging). Maar laat ons wel wezen, het is een daily. Hoe vaak ga je daar hard genoeg de bocht mee om, om de balans in het onderstel te voelen? Ik wil natuurlijk geen boot, maar de andere kandidaten schieten op dat gebied, in deze rol, ook niet echt tekort.

                Waar je wel elke dag van geniet is als je wagen mooi klinkt bij het wegrijden. Dat heb ik met mijn huidige (335i) heel erg, en toen ik na de proefrit er terug instapte en wegreed wist ik dat de Veloce het erg moeilijk zou krijgen.
                Last edited by ; 19/07/2017, 19:16.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                  Gezegd door ervaren circuit rijders die alle systemen afleggen.
                  Voor de gewone mens lees je dan telkens dat de nieuwe R subliem rijdt en iedereen met deze wagen de snelste tijden zal halen.
                  De GTI en R rijd ik binnenkort. Echter de S3 geeft natuurlijk al een beeld van de R - dat is een 'anytime/anywhere' wagen. Maar de GTI met Performance Pack krijgt zijn kracht ook heel goed kwijt in alles behalve 0-100. Anyway, het duel tussen die twee wordt binnenkort onderling uitgemaakt...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Een A3 sedan vind ik nogal onpraktisch, kleine kofferopening en weinig hoofdruimte achterin. Dus ik verkies een hatch of een berline een segment hoger. Dan kan je met de golf weinig verkeerd doen maar een 140i zal wel toffer rijden nog, RWD, 6 cylinder...
                    De kofferruimte zelf van de sedan is wel een pak groter, ik heb ze in Kortenberg side-by-side kunnen vergelijken. In die mate dat de sedan een aanvaardbare occasionele gezinswagen is, wat mij betreft (weliswaar met jonge kinderen en niet om naar het zuiden van Frankrijk te rijden). Een 'segment hoger' betekent hogere kosten voor een wagen waar ik heel vaak alleen in zit, en die niet de primaire gezinswagen is, en bovendien vindt je in dat segment minder fun tenzij je echt zwaar gaat betalen (C43, S4, etc. zijn allemaal erg duur - enkel de 340i kan er nog mee door maar is al oud).

                    Ik geef diegene die schreef dat een A3/S3 sedan misschien een beetje een 'net niet' wagen is wel gelijk. Maar tegelijk is er iets aan dat compacte, gedrongen uiterlijk wat me aanspreekt. Anders stond hij al lang niet meer op de lijst, want de R is rationeel de logische keuze. Zie bv. even dit: https://youtu.be/3ejNJcPkmmw?t=135, dat heeft toch een look waar de R/140i het niet bij halen (enkel de GTI kan hier naast staan vind ik, hoewel meer understated). Wel spijtig van die rode remmen, dat zou ik niet doen bij een blauwe wagen.

                    Comment


                    • #30
                      Even een tussentijdse round-up dan:
                      • De Golf R haalt, ondanks enkele enthousiaste supporters hierboven, slechts 1 stem. Vreemd, voor wat uiteindelijk toch de 'performance bargain' van deze groep is (ook de enige Evo 5-star).
                      • De GTI doet het nauwelijks beter met 2 stemmen - de boodschap te stemmen met portefeuille in gedachten werkt blijkbaar niet als het iemand anders zijn geld is .
                      • De 140i xDrive heeft 5 stemmen, misschien is het de xDrive die mensen afschrikt maar ik vrees dat de wagen ook een beetje die 'must have' factor ontbreekt - zelfs als de motor wel degelijk must-have is.
                      • Dan 10 stemmen voor de S3, die idd erg begeerlijk is. Beetje aan de prijs wel.
                      • En de winnaar is de Veloce. Als je er nooit mee gereden hebt (en dat geldt hoogstwaarschijnlijk voor 99% van de lezers hier, is niet bepaald een courant model en Alfa heeft in sommige steden zelfs geen dealers meer), dan begrijp ik dat 100%. Toon de foto's aan een Marsmannetje en die weten het ook wel. Echter waar elk van de anderen akoustisch een en ander te bieden heeft, van de leuke brom van een GTI over het 'sound actuated' geplof en geroffel van de R en S3 tot de melodieuze schreeuw van de 140i, klinkt die als een stofzuiger (ik val in herhaling maar het is echt zo - mijn Alfisti hart bloedt), die er bovendien rond de 6.100 toeren mee ophoudt (een 40i begint dan nog maar).
                      Zelf denk ik:
                      1. Ik ben bereid me aangenaam te laten verassen door de GTI, eigenlijk is dit een wagen die alles heeft, het hart en ook het verstand aanspreekt.
                      2. Alleen vrees ik dat 245 PK wat underwhelming gaat zijn, zeker de S3 in gedachten en de R erna rijdend. Van die twee spreekt de S3 op papier meest aan, maar de R kan nog terugslaan door gewoon leuker te rijden (S3 is fun, maar het type wagen die alles net iets te gemakkelijk laat lijken).
                      3. De 140i hangt in de staart maar zit nog in de kopgroep. Er zijn dagen dat ik denk: zolang het nog kan, moet ik dit gewoon doen. Last of the mohicans (binnen een paar jaar bestaat waarschijnlijk enkel nog de RS3 als hatch met meer dan 4 cilinders).
                      4. De Veloce omwille van wat hierboven vermeld staat. Laat de Veloce klinken als een S3 (zelfs een GTI), en hij staat op 1.

                      Comment


                      • #31
                        Tja.. volg uw hart ik denk dat beide golfs een goede keuze zijn die veel fun voor hun prijs bieden.
                        De gedateerde looks van de 1 vind ik niet zo'n probleem maar de krappe achterbank wel. Ik ben zelf 1m94, ik pas niet vanachter in een 1 en ook niet in een A3 sedan en ook de passagiers achter mij hebben het lastig in zo'n wagen. Bij de golf lukt dat allemaal wel.. en het interieur van de golf is ook upmarket, zeker met de facelift.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten

                          Nee, dat denk ik ook niet. Maar het is wel zo eentje waar je omheen kan blijven 'spinnen':
                          • De iconische, cool ogende, 'goedkope' GTI (incl. Clark zetels voor mij ). Maar wel FWD en de DSG doet toch wat afbreuk aan het concept (een GTI moet eigenlijk manueel zijn vind ik, maar dat wil ik niet).
                          • De R die alle bezwaren van de GTI wegneemt en een bona fide scheurijzer is, maar tegelijk ook wel heel erg Q-car (te, voor mij, de GTI vind ik agressiever ogen) en lang niet zo cool als de GTI.
                          • De S3 die er dan weer een sausje luxe en begeerlijkheid bovenop gooit, maar toch wat minder op fun gericht is en natuurlijk ook aan de prijs is.
                          • De 140i met zijn ongelooflijke motor, maar qua rijden meer een 7-to-8-tenths auto is, en op verschillende gebieden achterloopt.
                          • De Veloce die het allemaal heeft (eens Carplay er is), maar klinkt als een driftige stofzuiger (dat kunnen de R en S3 veel beter camoufleren).
                          Nog outsiders: elektrisch gaan met de BMW i3S (komt in Frankfurt), of toch maar een 340i tot de nieuwe er is? RS3 vind ik ook super maar is moeilijk te verantwoorden, heel erg duur (CO2) en kleine koffer - dan kan ik rationeel moeilijk omheen de 140i die 95% hetzelfde biedt maar voor 80% van de prijs.
                          Als je na enkele maanden de stofzuigersound beu bent, installeer je bvb. een Ragazzon of Akra o.i.d.!

                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #33
                            Je hebt een 335i? Dan is de rest een stap achteruit motorisch gezien, daarom niet trager of subjectief minder leuk. Gevoel en sound is toch niet te evenaren.

                            Comment


                            • #34
                              Een Veloce laten staan alleen om z'n geluid is beetje jammer, niks dat een ander uitlaatsysteem niet kan oplossen (en ik heb liever dit dan extra geluid door speakers..)
                              En met een Giulia moet je niet hard rijden om er plezier van te hebben. Zelf bij 50kmh voel je al dat het leuker rijdt, stuurgevoel (lekker direct, perfect gewicht), zitpositie,...
                              +De carplay komt er aan en zal normaal softwarematig beschikbaar zijn.
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #36
                                Clubsport is wel cool maar het is in basis wel een GTI dus je blijft met dat FWD nadeel zitten
                                Voor 40k dan liever een demo R van 6000km die door de dealer werd ingereden
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • #37
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                  Even een tussentijdse round-up dan:
                                  • De Golf R haalt, ondanks enkele enthousiaste supporters hierboven, slechts 1 stem. Vreemd, voor wat uiteindelijk toch de 'performance bargain' van deze groep is (ook de enige Evo 5-star).
                                  Ik stem zelden of nooit op polls

                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

                                  Comment


                                  • #38
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                    Ik geef diegene die schreef dat een A3/S3 sedan misschien een beetje een 'net niet' wagen is wel gelijk. Maar tegelijk is er iets aan dat compacte, gedrongen uiterlijk wat me aanspreekt.
                                    Dat was ik, bedoel inderdaad qua looks maar ook qua concept. Audi moet nu eenmaal mee in de race om van één en dezelfde model/platform combinatie zoveel mogelijk afgeleiden uit te braken, met de Mercedes A als extreem voorbeeld.



                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • #39
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Clubsport is wel cool maar het is in basis wel een GTI dus je blijft met dat FWD nadeel zitten
                                      Voor 40k dan liever een demo R van 6000km die door de dealer werd ingereden
                                      En 50 testritten achter de kiezen heeft.

                                      Comment


                                      • #40
                                        Niet bij een goede garage. Demo garage is daarom geen demo voor klanten. Daar worden afspraken rond gemaakt. Ken er een paar die zo'n deal hebben gedaan, alleen zaakvoerder rijdt ermee, 6 maanden en max. 6000km (soms zelfs minder)
                                        En eens doorblazen wanneer de olie op 90° staat daar is niets mis mee, daar zijn die auto's voor gemaakt.
                                        Als je het zo ziet, doe ik quasi dagelijks 'testritten'
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment

                                        Working...
                                        X