Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 - Golf R - Golf GTI PP - M140i xDrive - Giulia Veloce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sowieso denk ik niet dat er veel boerewegen zijn waar 300 PK en 1.500 kg meer plezier betekent dan 245 PK en 1.380 kg - maar ik snap het punt natuurlijk wel, power is ook leuk. Maar herinner: dit is echt wel mijn 'daily'. Daarnaast zal er altijd plek zijn in mijn garage voor een echte funcar. Hoewel ik ook daar momenteel eerder voor rijplezier en gevoel kies dan PKs (mijn funcar is niet sneller maar ook niet veel trager dan een GTI).

    Als het mij om snelheid te doen was, dan was het trouwens simpel geweest: BMW i3s. De gewone i3 is een complete raket van 0 naar 50, dat kan niets of niemand bijhouden (this side of a Tesla P100D). De i3s schijnt nog een pak sneller te zijn (veel meer dan de 14 PK meer op papier laat vermoeden). Maar ik wilde graag 4 echte deuren, het bereik volstaat voor mij niet (zou minstens 30% meer moeten zijn anders geraak ik niet waar ik moet zijn en terug thuis zonder bijladen), en rijcomfort en wegligging op de snelweg zijn niet super.

    Comment


    • Wat een lelijk hok is die i3... En dan al zeker met die gerecycleerde materialen in dat interieur.

      Dan liever een Golf of Passat GTE of gelijkwaardig bij BMW.
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • Uit dit lijstje zou de M140i de keuze zijn, bleef een beetje op mijn honger zitten met die 230 pk (vorige performance-GTI). Maar Golf is wel verfijnder dan Bmw imo.

        Comment


        • Als daily is een golf gti ideaal. Afwerking is top. Een gte is minder plezant.
          M140i zal wellicht leuker rijden maarja iets minder comfortabel en praktisch als
          daily.

          als elektrisch alternatief lijkt de model 3 de enige echt leuke optie maja die heb je wellicht niet voor 2019

          Comment


          • Idd Model 3 zou in theorie heel hoog op de lijst staan, maar de realiteit is dat ik een wagen wilde voor de zomer van 2018 - niet voor de zomer van 2020.

            Wat BMW i3 betreft - degustibus et coloribus... echter ik vind hem best cool ogen, en het interieur is echt knap. Maar vooral, het ding rijdt in de juiste omstandigheden (alles in en om de stad) echt zalig.

            M140i, er viel zeker iets voor te zeggen, price/performance onverslaanbaar, een eerder saai interieur maar ook niets verkeerd mee en je krijgt de sleutelelementen die er een BMW van maken maken (iDrive, M-sportstuur, goeie zetels, BMW dials, ZF-pook, etc.). Qua wegligging wel belange niet zo goed als een GTI, dat scheelt echt een ganse klasse (of zelfs twee). Geluid van de M140i viel me wat tegen (tov mijn N55), terwijl dat van de GTI (zelfs indien deels opgeleukt door de sound aktor) positief verraste. In die zin zelfs dat ik eigenlijk liever de GTI hoor dan de M140i (heiligschennis!). Een M Performance Exhaust kan dat mogelijk goed maken, maar bij de GTI is het ingebouwd en kan aan/uit met de druk van een knop (nieuwe MPE heeft dat niet meer). Waar de M140i het dan helemaal verloor, was de ruimte achterin. Ik had er geen hoge verwachtingen bij, maar om te merken dat zelfs een kind van <10 moeilijk achter mij kan zitten wanneer ik de stoel instel zoals ik wil... tjah, dat is/was niet de bedoeling. De andere killer was het gebrek aan adaptieve cruise control, terwijl de GTI in fileverkeer fully self-driving is.

            Comment

            Working...
            X