Sowieso denk ik niet dat er veel boerewegen zijn waar 300 PK en 1.500 kg meer plezier betekent dan 245 PK en 1.380 kg - maar ik snap het punt natuurlijk wel, power is ook leuk. Maar herinner: dit is echt wel mijn 'daily'. Daarnaast zal er altijd plek zijn in mijn garage voor een echte funcar. Hoewel ik ook daar momenteel eerder voor rijplezier en gevoel kies dan PKs (mijn funcar is niet sneller maar ook niet veel trager dan een GTI).
Als het mij om snelheid te doen was, dan was het trouwens simpel geweest: BMW i3s. De gewone i3 is een complete raket van 0 naar 50, dat kan niets of niemand bijhouden (this side of a Tesla P100D). De i3s schijnt nog een pak sneller te zijn (veel meer dan de 14 PK meer op papier laat vermoeden). Maar ik wilde graag 4 echte deuren, het bereik volstaat voor mij niet (zou minstens 30% meer moeten zijn anders geraak ik niet waar ik moet zijn en terug thuis zonder bijladen), en rijcomfort en wegligging op de snelweg zijn niet super.
Als het mij om snelheid te doen was, dan was het trouwens simpel geweest: BMW i3s. De gewone i3 is een complete raket van 0 naar 50, dat kan niets of niemand bijhouden (this side of a Tesla P100D). De i3s schijnt nog een pak sneller te zijn (veel meer dan de 14 PK meer op papier laat vermoeden). Maar ik wilde graag 4 echte deuren, het bereik volstaat voor mij niet (zou minstens 30% meer moeten zijn anders geraak ik niet waar ik moet zijn en terug thuis zonder bijladen), en rijcomfort en wegligging op de snelweg zijn niet super.
Comment