Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine auto voor vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kleine auto voor vriendin

Mijn vriendin haar 20-jaar oude Ford Ka moet over twee weken naar de keuring, maar zal vermoedelijk niet meer groen gekeurd worden. Daarom zijn we alvast aan het uitkijken naar iets anders (met de hoop dat het ding alsnog een jaar kan rondrijden). Opmerkingen keuring waren ophanging, roest, e.d.

Ze stelt de volgende voorwaarden:
    - Budget maximum(!) 10.000 euro
    - Klein, maar alsnog een koffer gelijkwaardig aan haar huidige Ford Ka
    - Airco ("Het is toch niet meer van deze tijd dat ze auto's verkopen zonder airco?!")
    - Geen brol (haar woorden) zodat ze liefst enkele jaren op haar gemak is qua kosten

Fiat komt niet in aanmerking en Franse merken wil ze ook niet. Het heeft geen zin om alsnog met een Franse wagen af te komen want dat wil ze niet ongeacht hoe lang en hoe beargumenteerd je erover praat.

Het hoeft geen nieuwe auto te zijn, gewoon iets praktisch, stevig en betrouwbaar. De shortlist nu is Mazda, Hyundai, Kia, Toyota, maar nieuw voor 10k wordt moeilijk.

Kijk eens naar private lease.
    Dan betaal je ca 200-230€ per maand voor 10.000km per jaar over 36-48 maanden.
    Dit is all-in (onderhoud, verzekeringen, omnium, banden, pechverhelping), enkel tanken moet je zelf nog.

Als je geen geld hebt liggen lijkt me dat een zeer goede manier om goedkoop te rijden.

Op zoek naar een private lease auto? Bij DirectLease lease je privé alle populaire auto's en modellen! ✓ Nieuw & Occasion ✓ Voor een vast bedrag per maand!

Nee, ik werk daar niet, maar ik overweeg het ook héél erg als de auto van mjin vrouw weg mag.

Comment

Bij Opel vindt je al een nieuwe Karl stockwagen onder de 10.000 euro met airco
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Kijk eens naar private lease.
        Dan betaal je ca 200-230€ per maand voor 10.000km per jaar over 36-48 maanden.
        Dit is all-in (onderhoud, verzekeringen, omnium, banden, pechverhelping), enkel tanken moet je zelf nog.

Als je geen geld hebt liggen lijkt me dat een zeer goede manier om goedkoop te rijden.

Op zoek naar een private lease auto? Bij DirectLease lease je privé alle populaire auto's en modellen! ✓ Nieuw & Occasion ✓ Voor een vast bedrag per maand!

Nee, ik werk daar niet, maar ik overweeg het ook héél erg als de auto van mjin vrouw weg mag.
        We hebben meer dan voldoende geld liggen, maar willen geen groot bedrag uitgeven aan een stadswagentje dat dient als tweede auto om korte ritten mee af te leggen. Private lease daar zullen wij niet aan beginnen. Mijn schoonvader is mecanicien en kan reparaties en onderhoud doen aan kostprijs van de onderdelen, dus daar moeten we het niet voor laten. Die 10.000 euro is voor een auto waar ze toch een tiental jaar wil mee rondrijden.

Comment

Ga met de Ka naar de keuring en uw schoonvader kan de nodige herstellingen uitvoeren indien nodig.
          Goedkoopste oplossing.
          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
            Ga met de Ka naar de keuring en uw schoonvader kan de nodige herstellingen uitvoeren indien nodig.
            Goedkoopste oplossing.
            en rij daar dan nog eens 10 jaar mee en uw vriendin is een heldin

(wie weet geraakt die ook dit jaar nog wel door de keuring, een hoop opmerkingen hoeft niet automatisch afkeur te zijn het jaar nadien)

Comment

Ik zou zonder aarzelen toch voor de Fiat 500 gaat. Denk dat je voor dat geld geen mooier autootje kan kopen. Zijn bullet proof (zeker met de 1.2 Fire motor).
              Zou daar 1000X liever mee rijden dan met een Opel Adam of Japanner. Zullen ook wel betrouwbaar zijn, maar mocht je de Fiat niet overwegen omdat dat Italiaans is en mogelijks onbetrouwbaar vind ik dat wat kort door de bocht.
              Hebben er zelf 50000 kilometer mee gereden en zeer tevreden van geweest. Met als extra voordeel dat het er nog eens goed uitziet en een mooie restwaarde zal hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Goedkoopste oplossing.
                De auto heeft ze voor 500 euro gekocht twee of drie jaar terug, maar de zaak van in orde krijgen is eerder veel doorroest plaatwerk vervangen, de ophanging grotendeels vervangen en dan nog uitzoeken waarom de auto nat staat na een regenbui (rubbers zijn vervangen, geen soelaas). Ze wil liever iets nieuw nu zodat ze niet elk jaar ermee moet inzitten welke kosten ze zal moeten maken.

Fiat wordt niet overwogen.

Edit: en als ze door de keuring raakt dan is het uitstel van executie voor volgend jaar, maar blijft de auto uiteraard

Comment

Koop U iets van 2-3 jaar oud dan.

De auto van mijn vrouw is een Clio, gekocht als die 14 maand oud was met 4000km onder de 10k.

Comment

een swiftje ?

Comment

VW Up, Skoda Citigo of Seat Mii.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Koop U iets van 2-3 jaar oud dan.

De auto van mijn vrouw is een Clio, gekocht als die 14 maand oud was met 4000km onder de 10k.
                        Eikes, da's Frans.

Comment

Idd, ik rij er nooit mee, en dat zal de laatste zijn die "op den hof komt".

We hebben met die auto geen grote problemen, maar de afwerking en de kwaliteit van het interieur is zo zwak....

Comment

Met private lease ben je na 4j. ook 10k kwijt en je zit ook vast aan een contract.
                            2.0 JTDm

Comment

Ik zou ook niet voor private lease gaan, mss wel interessant als je per se nieuw wilt maar t blijft een relatief dure grap, imho is het goedkoopste nog altijd om een oude jap te kopen, een toyota aygo of yaris, mazda 2, suzuki swift...

Comment

Seat Ibiza, VW Up, Opel Karl, Skoda Fabia, Citigo, Hyundai i10,...allemaal te vinden in stockmodellen onder 10k
                                2.0 JTDm

Comment

5j. garantie http://gocar.be/nl/nieuwe-auto/Toyot...t4bq5r9y?src=r
                                  2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Met private lease ben je na 4j. ook 10k kwijt en je zit ook vast aan een contract.
                                    Ja, je kan na 4 jaar zonder veel trouble gewoon een nieuwe kiezen.
                                    Onderhoud zal niet veel zijn de eerste 4 jaar, maar een omnium verzekering is al makkelijk 1000€ per jaar, taksen 200€, bijstand 170€ en dan heb je nog niks voorzien voor de afschrijving/waardeverlies.
                                    Ik vind het zelfs moeilijk om tweedehands iets te vinden dat minder dan 1000€ per jaar in waarde zakt.

Ik vind 200e per maand in private lease echt wel een héél goed aanbod.

Comment

Ik heb onlangs voor m'n vriendin de berekening gemaakt en kwam toch andere cijfers uit.
                                      Ik ging wel uit van een 0km (van Fiat zijn er veel).
                                      kwam op 3 jaar uit op 197 eur p/m (excl brandstof), vs 310 eur p/m in private lease.

ging uit van 1000 euro verzekering (omnium).

Voor jonge 2ehands kwam ik iets duurder uit (204 eur p/m) door hogere onderhoudskosten (+10% gerekend)

Voordeel van 0km is dat je al snel 24-25% korting hebt op een nieuwe wagen.

200 eur p/m in private lease bestaat, maar als je de kleine lettertjes leest gaat je haar toch recht staan bij die voorwaarden.
                                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

waarom koop je geen jonge Ka opnieuw als je zo tevreden was?

Comment

Working...
                                        X