Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine auto voor vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Onze Clio is betrouwbaar, maar zo slecht afgewerkt...
    ik koop ook nooit meer iets Frans. Ford en Opel ben ik ook geen fan van. Met beide veel prorblemen gehad met de dealer.

Jappen en echte duitsers, daar blijf ik bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Jappen en echte duitsers, daar blijf ik bij.
      waren we nu 1945, dan zou dit verdacht klinken ...

Maar nu, niets mis met de Jappen, maar die Duitsers vertrouw ik niet

OT: valt een suzuki swift tevoverwegen, of mazda 2 ?
      Last edited by ; 30/07/2017, 21:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

waren we nu 1945, dan zou dit verdacht klinken ...

Maar nu, niets mis met de Jappen, maar die Duitsers vertrouw ik niet

OT: valt een suzuki swift tevoverwegen, of mazda 2 ?
        De Mazda sowieso. De Swift geef ik door. Als ze mag kiezen dan wordt het de Mazda. Dit alles in de veronderstelling dat de hare niet meer door de keuring komt uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
          Ze neigt wel het meest richting die Mazda 2, lijkt mij ook een leuke auto. Gisteren alsnog een Fiat 500 tegengekomen die ze interessant vond, maar was uiteraard een model zonder airco. Op zich ziet die 500 er ook niet verkeerd uit. De Mazda 2 heeft als voordeel dat hij iets groter uitvalt dan de echte kleintjes en daardoor ook robuuster lijkt (mijn opinie).

We hebben ons qua merkenkeuze trouwens grotendeels gebaseerd op de beschikbare statistieken (https://www.consumerreports.org/car-...they-stack-up/). Niet zaligmakend uiteraard. Ik zou (zelfs na deze statistieken) nog steeds shoppen bij Volvo en heb onlangs een andere vriendin naar Fiat gestuurd voor de Tipo (leuke auto, rijdt goed), maar mijn vriendin is argwanend en wil zich liever aan zo betrouwbaar mogelijk houden.
          de ford ka is technisch identiek aan de fait 500, zelfde basis, motor etc, en goedkoper want wat minder 'mooi' (terecht). even compact etc.
          wel veel minder keuze tweedehands, maar prijzen zijn dus beter.

mazda 2 is heel wat duruder denk ik
          zelf ook voor zo auto gekeken voor vriendin, met bijkomstige moeilijkheid dat we liefst nog automaat hadden, en een deftige, niet voor kortje ritjes maar voor paark eer per maand paar hodnerd km in 1 ruk en toch mini om in brussel te parkeren vaak.
          is uiteindleijk maar auto 2dehands getz geworden. bleek te kleine markt om binnen de pirjs iets goed te vinden.
          fiat 500 leuke auto, rijd goed, relaftief ruim behalve koffer, maar heavily overpriced en vaak door madammen mee gereden dus schade aan wielen etc.

Comment

We hebben ons qua merkenkeuze trouwens grotendeels gebaseerd op de beschikbare statistieken (https://www.consumerreports.org/car-...they-stack-up/).
            Rare resultaten.
            Audi haalt een prima score van 71 op de betrouwbaarheidsindex.
            VW haalt een "flutscore" van 30.
            Op zich eigenlijk dezelfde auto's, of zou het plastic voor het dashboard betrouwbaarder zijn in een Audi?

Verder vind ik het ook maar eigenaardig dat bijvoorbeeld Franse fabrikanten ondanks het "feit" (sic) dat ze ongelooflijk onbetrouwbare auto's maken toch steeds decennia aan een stuk bovenaan de lijst van de verkoopcijfers staan. Ik kan me geen enkele branche voorstellen waar merken het kunnen volhouden bucht te blijven verkopen.
            Hetzelfde geldt voor Fiat die in deze statistiek erbarmelijk scoort en ondertussen zijn auto's als zoete broodjes over de toonbank ziet schuiven.
            Ik kan me wél voorstellen dat er af en toe (ernstige) problemen zijn met één of ander product, maar als er nooit iets aan die problemen zou worden gedaan keldert de verkoop toch vanzelf?

Het gezegde dat mensen willen gekloot worden kan misschien wel eventjes waar zijn, maar dat mensen willen blijven gekloot worden kan ik niet geloven.

Maar kom; on-topic: met uw afkeer voor bepaalde producten uit bepaalde landen zou ik ook uitkijken naar een Hyundai, Kia, Mazda, Toyota.
            Last edited by Maurice P.P.; 31/07/2017, 08:30.

Comment

Dat staaft mijn stelling dat slechte auto's niet meer bestaan, hooguit minder perfecte.
              De technologie is er met rasse schreden op vooruitgegaan. Tegenwoordig gaat er al eens een lampje branden omdat er zodanig veel op een wagen zit, maar echt in panne staan? Ik kwam het 1 keer tegen... met mijn BMW (benzinepomp defect, en dan sta je daar echt wel op de pechstrook).

Mensen zijn ook mondiger en intoleranter geworden. Als ik kijk wat ik mijn Tipo betaalde, mag ik toch geen interieurkwaliteit gelijk aan een A3 verwachten? Die harde plastiek kan hem misschien meteen al minpunten opleveren.

Wat speelt er nog allemaal: Italiaanse en Franse wagens worden minder vaak door liefhebbers gekocht en minder punctueel onderhouden? Minder vaak geleased waarbij de eigenaar de facturen niet moet betalen? Iemand die een goedkopere wagen koopt, wil die ook niet besparen op onderhoud?

Enfin, in het beste geval zijn die resultaten een indicatie. Te nemen met een containerladingske zout.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Maar ik ook niet hoor. Frans komt hier de oprit niet op

Bedankt, maar geen airco. Absolute vereiste.
                Hier vind je een tweedehands Toyota Yaris die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Ik blijf er bij, Fiat 500 met 1.2 Fire. Is letterlijk onverwoestbaar.
                  Ga voor een 0km wagen bij Fiat, krijg je ong 25% korting op een nieuwe én 4j garantie.
                  De meeste 0km's van de fiat 500 zijn 1.2's en zijn vaak Lounge versies (standaard manuele AC)
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                    Ik blijf er bij, Fiat 500 met 1.2 Fire. Is letterlijk onverwoestbaar.
                    Ga voor een 0km wagen bij Fiat, krijg je ong 25% korting op een nieuwe én 4j garantie.
                    De meeste 0km's van de fiat 500 zijn 1.2's en zijn vaak Lounge versies (standaard manuele AC)
                    Couldn't agree more. Met als extra bonus dat je met een mooie auto rijdt die nog eens een mooie restwaarde heeft doordat het een hip modelletje is...

Comment

zo'n jonge Kia Rio is ook best interessant - meestal nog lange fabrieksgarantie

Kia Rio ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Kia Rio ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Je zegt duidelijk geen Fiat, maar ik kan bovenstaande alleen maar bijtreden. Koop zo'n stockwagen, restwaarde is beter dan gelijk wat in die klasse en die 1.2i zal pas stilvallen de dag dat er geen benzine meer is. Motor is compleet onderstresst, olie erop, benzine erin en kan niet kapot.

Heb er, tot grote tevredenheid, zelf al 4 jaar en 47.000 km zo eentje.

Comment

Met een goeie Aziaat, genre Mazda, Kia enz kom je ongetwijfeld het verst. Bij Kia, Hyundai of Toyota kan je 2de hands ook de 5 of 7 jaar garantie nog mee overnemen. Voorwaarde is wel dat je dan particulier koopt dacht ik, een 2de hands verkoper moet wel sowieso nog 1 jaar garantie geven.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Entdecken Sie hier die große Auswahl an Skoda EU-Neuwagen. Profitieren Sie von unseren Top-Preisen und kostenloser Frei-Haus-Lieferung!

Een Skoda Fabia voor +/- 9000 euro ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              http://www.neuwagenkauf.com/eu-neuwagen/skoda-fabia/

Een Skoda Fabia voor +/- 9000 euro ?
                              Daarvoor moet die mens toch niet naar Duitsland?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ik kan me wél voorstellen dat er af en toe (ernstige) problemen zijn met één of ander product, maar als er nooit iets aan die problemen zou worden gedaan keldert de verkoop toch vanzelf?

Het gezegde dat mensen willen gekloot worden kan misschien wel eventjes waar zijn, maar dat mensen willen blijven gekloot worden kan ik niet geloven.

:
                                Daar is nochtans een héél simpele verklaring voor en al sinds +/- 1850 bekend

“Selffulfilling prophecy” noemt dit in de psychologie

Toegepast op auto’s, wil dit zeggen,
                                • wie een dure auto koopt “geloofd” echt dat deze beter is en zal deze kwaliteiten ook werkelijk “zien en aanvoelen”. Defecten en problemen “ziet” men werkelijk niet (alsof men verliefd is)
                                • Wie een goedkope auto koopt, verwacht juist problemen en zal deze problemen juist “groter” ervaren en voorstellen dan ze in werkelijkheid zijn.

Daarom geven “premium” merken ook tot 10x meer geld uit aan marketing en werden bv, de garages en VW en Audi volledig gescheiden.

Ook het verdeelcentrum in Kortenberg is gescheiden om de “oogkleppen” van potentiële Audi-eigenaars, niet te laten vallen voor technisch dezelfde VW, Skoda of Seat.

Comment

Haha.... de motor en aandrijving van een Audi mag dan wel hetzelfde zijn, dat is niet het geval voor de afwerking en bv geluidsdemping.

Of het de meerprijs waard is moet je zelf uitmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Toegepast op auto’s, wil dit zeggen,
                                    • wie een dure auto koopt “geloofd” echt dat deze beter is en zal deze kwaliteiten ook werkelijk “zien en aanvoelen”. Defecten en problemen “ziet” men werkelijk niet (alsof men verliefd is)
                                    • Wie een goedkope auto koopt, verwacht juist problemen en zal deze problemen juist “groter” ervaren en voorstellen dan ze in werkelijkheid zijn.
                                    Ik wil uw uitleg graag geloven, maar de toepassing op auto's lijkt mij toch niet echt te kloppen.
                                    Grosso modo mag ik toch stellen dat bijvoorbeeld de Franse wagens (die dus volgens sommigen brol zijn) en Jappen & Koreanen (die volgens diezelfden zeer betrouwbaar zijn) ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten?
                                    Verwachten die kopers van een Jap of Koreaan dan geen defecten, of denken die dan preemiejoem te hebben gekocht?
                                    Bovendien voel ik mezelf nu toch geen masochist . Ik ga toch niet steeds opnieuw een Franse auto kopen als ik me daar toch zo slecht bij voel en steeds opnieuw 'problemen' ervaar als zeer ernstig?
                                    Last edited by Maurice P.P.; 01/08/2017, 17:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ik wil uw uitleg graag geloven, maar de toepassing op auto's lijkt mij toch niet echt te kloppen.
                                      Grosso modo mag ik toch stellen dat bijvoorbeeld de Franse wagens (die dus volgens sommigen brol zijn) en Jappen & Koreanen (die volgens diezelfden zeer betrouwbaar zijn) ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten?
                                      Verwachten die kopers van een Jap of Koreaan dan geen defecten, of denken die dan preemiejoem te hebben gekocht?
                                      Bovendien voel ik mezelf nu toch geen masochist . Ik ga toch niet steeds opnieuw een Franse auto kopen als ik me daar toch zo slecht bij voel en steeds opnieuw 'problemen' ervaar als zeer ernstig?
                                      Jappen en Koreanen, zitten intussen wel in een hogere prijsklasse als bv Franse auto’s (schommelen ook wel véél harder in prijs bij een nieuw of ouder model na bv 5 jaar)

Een Jap of Koreaan is globaal iets betrouwbaarder omdat ze gelijkelijk hun techniek verbeteren en véél minder grote veranderingen toepassen. (Koreanen vertrokken van oude Mitsubishi modellen)

Zoals je zelf zegt, je “voelt” uzelf geen masochist, omdat je u anders slecht ”voelt”.
                                      Gevoel is niet echt "objectief"....

Als een niet “premium” merk de volgende motorproblemen had gehad, was het failliet, want voor mij alvast, iets erstiger als een radio die eventueel uitvalt (benzine en diesel 1.2 1.4 1.6 1.8 2.0 2.7 Audi –VW) (D N47 BMW + 1.6 i van PSA/BMW/Mini)
                                      • Uitgerekte distributie ketting en heel hoog Olie verbruik
                                      • Gescheurd cilinder kop (2.0 D)
                                      • Roetafzetting kleppen benzine met directie injectie (1.4 1. (opgelost door indirectie injectie toete passen bij koude motor /lage toerentallen)
                                      • DSG 6+7 + Multronic defecten
                                      • Dieselgate (1.2 tot 3.0)
                                      • ....
                                      Bij nogal wat Audi –BMW-bezitters is het “normaal” dat men een olieverbruik kan zien, want elke motor verbruikt nu eenmaal olie...

Bij Audi /VW is een versleten DSG-koppeling of “software reset” “normaal” na 60.000 km, rij je langer zonder probleem, dan spreekt men in de werkplaats “letterlijk” van de uitzonderlijke kwaliteit van Audi-VW (mijn buurman)

Bij mijn Opels (8x) en Fiat/Alfa (2x) benzine heb ik dit alvast nooit olie verbruik kunnen “zien” voor 140.000 km (daarna soms max 0.5 L na 15000 km, om terug op het maximum te staan)
                                      Verder nooit één defect op 7 verschillende automaten (1x tot 298000 km)

De “aankleding” of “look” van een Audi-VW staat soms op een iets hoger niveau, maar je mag wel niet vergeten om minstens 20 opties (letterlijk) bij te betalen, wil je dezelfde uitrusting hebben.
                                      De prijs (2015) van een A3 (8500 euro of =30%) of een Golf (4000 euro) is dan ook iets hoger als een Giulietta (+ gratis krediet) met na 40000 km alvast geen olie verbruik zichtbaar of storing /nog kraakjes

Comment

Mijn vriendin had 1,5 jaar geleden ongeveer dezelfe eisen. Liefst nieuw wagentje en airco en dit rond 10k. Uitgekomen bij de Hyndai i10. Lukt met airco, alle korting en ecobonus voor oud karretje (bij ons corsa'tje van 17 jaar) voor net onder 10k. 5 jaar garantie, stevig in elkaar geschroefd en ruimer dan je denkt. Ondertussen is de facelift en is veel nog verbeterd.
                                        Enige nadeel is dat hij met 1.0 echt wel traag is.

Comment

quovadis door nu al 9 jaar Fiat te rijden, ben ik zelfs afgeleerd van olie te peilen... vroeger met mijn BMW elke 2000 km peilen en vaak half litertje bijvullen.

Nu, een BMW of Audi heeft wel zachte plastiek of een velleke leder waar bij mij al eens een harde plastiek durft zitten. Of dat het prijsverschil rechtvaardigt, moet je maar zelf uitmaken.

Comment

Working...
                                          X