Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine auto voor vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
    Net boven de 10.000 euro, Kia Picanto 1.0 Easy met airco 10.490 euro. En 7 jaar garantie.
    in spanje als huurauto gehad, heerlijk ding. zelfs relatief vlot in de bergen en deed het ook goed op lange afstanden aan 120.
    t is dat ik de laatste (nu voorlaatste sinds kort) generatie tweedehands nog wat teveel vond en gene goede automaat erin zit dat ik hem niet gekocht heb voor mijn vriendin
    t is hyundai getz geworden.

Comment

Morgenochtend gaan we naar de Ford, Kia, Skoda, VW, Seat, Opel, Hyundai en... Fiat. Ondertussen een aanbod gekregen voor een tweedehands i10, mooi onderhouden en rood interieur en exterieur, 3 jaar oud en 33k km, 1.2 motor en full option (gps, auto airco, cruise control, keyless drive, ...). Dat alles voor 9900 euro. Ik vind het nog best aan de prijs, moet volgens mij nog een goed stuk af als ik vergelijk met anderen op internet (https://www.2dehands.be/autos/hyunda...361195117.html bv.).

I will keep you posted!

Comment

Die prijs is 3000€ te hoog.

Comment

Als je die gaat vergelijken met alle 1.0's die er te vinden zijn met basis packs dan is het veel te hoog. In dit geval is het de hoogst mogelijke versie en dan is het nog duizend euro te hoog.

Vandaag zijn we heel wat wijzer geworden. Een jonge tweedehands is vaak slechts een fractie goedkoper dan een nieuwe: Skoda Citigo 1j oud met 20k km: 9250 euro; nieuw 9500 euro. De VW Up, identiek aan de Citigo, is goedkoper dan zijn tweelingbroer. Hyundai en Kia zijn de duurste nieuwe wagens. Bij Kia vinden ze dat ze een geste doen wanneer ze op een demowagen 1300 euro korting geven ten opzichte van een nieuwe. De Citigo, Up, Karl zijn allemaal te verkrijgen, nieuw, onder de 10.000 euro. Van de Fiat hebben we nog geen offerte. Tot nu toe zijn de Aygo en de Ka+ de duurste nieuw.

Bij Kia, Hyundai en Toyota blijft de fabriekswaarborg (5 of 7 jaar) doorlopen waardoor je op een jonge tweedehands nog lang garantie hebt. Bij Skoda kregen we standaard twee jaar garantie. Bij alle merken krijg je gratis bijstand bij de garantie alsook een verlenging van de bijstand, bij Opel had een nieuwe of tweedehandswagen één jaar bijstand waarna er elk jaar betaald zou moeten worden voor verlenging.

De zoektocht eindigde om 17u en heeft dus een hele dag in beslag genomen. We zijn voor Fiat naar een onafhankelijke garage gegaan, daarvan krijgen we later nog offertes voor stockwagens, maar is de kans miniem dat het (binnen België) ooit rond de 10.000 euro zal schommelen. We hebben mogelijk nog een kans op een jonge tweedehands Ford, maar daar krijgen we nog nieuws over (overname van deze gebeurt pas volgende week).

Nu moet ze nog vergelijken en kiezen. Misschien is de tweedehands Ford zo aanlokkelijk dat ze ongeacht de keuring op dat voorstel ingaat, maar dat zien we dan volgende week wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
            Als je die gaat vergelijken met alle 1.0's die er te vinden zijn met basis packs dan is het veel te hoog. In dit geval is het de hoogst mogelijke versie en dan is het nog duizend euro te hoog.

Vandaag zijn we heel wat wijzer geworden. Een jonge tweedehands is vaak slechts een fractie goedkoper dan een nieuwe: Skoda Citigo 1j oud met 20k km: 9250 euro; nieuw 9500 euro. De VW Up, identiek aan de Citigo, is goedkoper dan zijn tweelingbroer. Hyundai en Kia zijn de duurste nieuwe wagens. Bij Kia vinden ze dat ze een geste doen wanneer ze op een demowagen 1300 euro korting geven ten opzichte van een nieuwe. De Citigo, Up, Karl zijn allemaal te verkrijgen, nieuw, onder de 10.000 euro. Van de Fiat hebben we nog geen offerte. Tot nu toe zijn de Aygo en de Ka+ de duurste nieuw.

Bij Kia, Hyundai en Toyota blijft de fabriekswaarborg (5 of 7 jaar) doorlopen waardoor je op een jonge tweedehands nog lang garantie hebt. Bij Skoda kregen we standaard twee jaar garantie. Bij alle merken krijg je gratis bijstand bij de garantie alsook een verlenging van de bijstand, bij Opel had een nieuwe of tweedehandswagen één jaar bijstand waarna er elk jaar betaald zou moeten worden voor verlenging.

De zoektocht eindigde om 17u en heeft dus een hele dag in beslag genomen. We zijn voor Fiat naar een onafhankelijke garage gegaan, daarvan krijgen we later nog offertes voor stockwagens, maar is de kans miniem dat het (binnen België) ooit rond de 10.000 euro zal schommelen. We hebben mogelijk nog een kans op een jonge tweedehands Ford, maar daar krijgen we nog nieuws over (overname van deze gebeurt pas volgende week).

Nu moet ze nog vergelijken en kiezen. Misschien is de tweedehands Ford zo aanlokkelijk dat ze ongeacht de keuring op dat voorstel ingaat, maar dat zien we dan volgende week wel.
            Fiat: Laat stockwagens vallen en ga voor een 0km. Ga eens zien bij Gent motors bijvoorbeeld, die heeft genoeg keuze en die hebben zeker 25% korting tov een stockwagen of nieuwe.
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

We zijn vandaag nog gaan rondkijken voor de Fiat en hebben ook met de i10 een testrit gemaakt.

Volledig nieuw kunnen we een Fiat 500 krijgen voor net geen 11.000 euro. Dan gaat er 3.000 euro (op de kop) korting vanaf. Het is een rode Fiat 500 Mirror inclusief airco en reservewiel. Aansluitend hadden ze voor 12.000 euro een reeks witte 0km staan (ingeschreven op 31/7). Het gaat dan over de Lounge-versie, catalogusprijs iets meer dan 15.000 euro. Deze vallen allemaal buiten budget. De mirror is echt kantje boord, de Lounge is buiten bereik van het vooropgestelde budget (+2k).

Alternatief hebben we via een onafhankelijke garage die samenwerkt met een officiële verdeler volgende wagen gevonden: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...0?asrc=st%7Cas. Iets meer dan anderhalf jaar oud, meer uitrusting dan een standaard lounge. Vandaag zijn we gaan kijken en we waren beiden aangenaam verrast. De wagen is optisch in goede staat. Geen beschadigingen aan de buitenkant, geen stoeprandschade op de velgen. Interieur zeer goed onderhouden. Geen beschadigingen aan de deurpanelen of aan de gelakte strip op het dashboard. Optisch in quasi onberispelijke staat (al moet hij wel eens grondig gewassen worden).

Bij onderhandeling is er een tweede jaar garantie toegevoegd (via de onafhankelijke garage), maar aan de prijs wil hij niets veranderen. Mijn schoonvader kent die mens blijkbaar en gaat ook nog eens proberen af te bieden. Los daarvan, is dit een goede deal? Nieuw heb ik hem geconfigureerd in zo'n identiek mogelijke setting en dan kom ik uit op 16.420 euro catalogusprijs. Er is dus zo'n goede 6.000 euro af van de huidige nieuwprijs.

Het is een beetje de keuze tussen een nieuwe rond het budget met een beperkt aantal opties of een jonge tweedehands die dik in de opties zit. Eerder stelde iemand ook voor te kijken in Duitsland, maar dat ziet mijn vriendin niet zitten (plus, is het op voorraad, wat met overname?). Misschien dat ik toch nog eens een mailtje stuur naar daar.
              Last edited by Phacoid; 10/08/2017, 19:52.

Comment

Haar is auto is afgekeurd op ophanging en we hebben inmiddels toegezegd voor een Fiat 500 1.2 (van de link hierboven).

Comment

Hoe, ik docht dat er gene Fiat in huis kwam???

Comment

Nee, ne fiat kwam niet in aanmerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Hoe, ik docht dat er gene Fiat in huis kwam???
                      Ja, mening bijgesteld en gekeken naar dat specifieke exemplaar en ze was meteen verkocht. Zo zie je maar, zegt nooit nooit.

Comment

Zo'n 500 1.2 is inderdaad een bullet proof autootje en ideaal voor vrouw, goed dat je je mening herzien hebt.

Comment

Ik heb er wel vertrouwen in. We krijgen nog eens twee jaar garantie en het eerstvolgende onderhoud erbij dus ik denk niet dat er dan veel kan misgaan. Van zodra de auto er is, normaal tegen eind volgende week zou hij er moeten zijn, dan geef ik hem een grote was- en waxbeurt en dan kan ze er tegenaan. Zal er dan misschien ook een topic voor openen.

Comment

Je hebt een goede koop gedaan. Uit onderzoek is gebleken dat een Fiat 500 met benzinemotor de beste koop was die je kan doen qua restwaardebehoud. Niet in een bepaalde categorie, maat tout court. Ik kocht de mijne in stock eind 2013 en betaalde toen 12.200 euro (zonder leder, maar met de half-ingebouwde GPS van TomTom met vradle). Vandaag, bijna 4 jaar en 48.000 km later, kan ik hem probleemloos verkopen voor 7.000+ Euro. Mijne heeft ook de 1.2 liggen, gaat niets mis aan.

De lak van Fiat is zeer zacht, als je een detailer bent die daar belang aan hecht zeker investeren in een kwalitatieve waxlaag. Mijn - eveens witte - lak ziet er nog steeds zeer goed uit, maar je ziet soms wat rijden...

Veel plezier ermee!
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dank je! Er gaat gewoon Collinite 845 op tenzij ik tegen dan de Fusso in huis heb.

Comment

op autoweek kwam er eentje voorbij met meer dan 300.000 km in een 500 1.2 en die was quasi probleemloos

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Ja, mening bijgesteld en gekeken naar dat specifieke exemplaar en ze was meteen verkocht. Zo zie je maar, zegt nooit nooit.
                                    Meestal is het de vrouw die de man kan overtuigen, proficiat dat u dat hebt klaargespeeld.
                                    Z4 M40i

Comment

eind goed al goed,gelukkig
                                      wat nen hoop vooroordelen en bullshit staat hiertussen

Comment

Wat lig jij nu te zwammen in een topic dat zowat 14 maanden dood is ? ... uw bijdrage is dan ook heel verhelderend en tevens getuige van uw moed in deze toch wel dramatische omstandigheden.

Comment

• Topics die 6 maanden lang stil zijn gebleven zouden best gewoon verwijderd moeten worden, zij hebben alle actualiteit verloren.
                                          Dit zou wel een hele klus zijn voor de beheerders !!

Comment

Working...
                                          X