voor mij zou de mini afvallen, X1 en Tiguan lijken mij beiden goed, aangezien het prijsverschil redelijk klein is zou ik dan toch voor de X1 gaan want die ziet er toch stijlvoller uit en rijdt wellicht ook iets beter?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
mini countryman vw tiguan of bmw x1
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenTiguan zal zeker een goeie keuze zijn. Er is wel niets spannend aan.
Mini is eens iets anders, maar interieur vind ik niet echt volwassen.
X1 vind ik echt een mooie degelijke wagen.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Ieder zijn ding natuurlijk, en kan niet vergelijken met de X1 en Countryman. Maar 'niets spannend' aan een Tiguan is toch wel wat kort door de bocht.
Comment
-
Zie eerlijk ook niet echt in waarom een X1 "spannender" zou zijn dan een Tiguan (rij zelf met een X1 20i sDrive). Dit rijdt niet anders dan andere FWD suv's, het kost alleen wat meer en ziet er (naar mijn persoonlijke smaak) wat beter uit, maar spannend rijden...nee, dan denk ik toch aan iets anders dan de meeste suv's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenSUV en spannend gaat niet echt samen of je moet naar //M of AMG of SVR varianten gaan maar die zijn dan weer (vooral qua prijs en fiscale lasten) totaal van de pot gerukt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBen benieuwd naar jouw definitie van 'spannend'...
Gij persoonlijk hebt iets tegen SUV's en ge laat uitschijnen dat nen SUV voor niemand spannend is. Alhouwel de verkoopscijfers het tegendeel bewijzen. Tenzij al die mensen absoluut een 'niet spannende' auto willen
Ieder is vrij van keuze en doen wat hij wil, maar ik vind het altijd wat kort door de bocht door te zeggen 'SUV en spannend gaat niet echt samen' terwijl dat een persoonlijk iets is.
Ik heb in mijn jonge jaren nog regelmatig met de Ford Maverick van mijn vader gereden en de Chevrolet Tahoe van ne maat. Die auto's waren ook spannend op hun manier, maar sportief zeker niet. Maar die wagens kunt ge ook niet meer vergelijken met de hedendaagse SUV's. Met mijne Tiguan kan ik even sportief rijden als alle berlines en breaks die ik voorheen heb gehad.
Maar in 1 ding geef ik u wel gelijk, een AMG zal inderdaad enorm spannend zijn
Comment
-
Ik kan mij niet inbeelden hoe überhaupt een auto spannend kan zijn op de openbare weg in Belgie... Als je een sprintje van 0 naar 70 spannend vindt... Als een bocht van 70 nemen tegen 90 spannend is... 200+ rijden op circuit, of een off road safari in Afrika, daar kan ik goed inkomen dat mensen dat spannend vinden. Het wachten op je potentiele boete als je 150+ gereden hebt, dat is ook spannend, maar spannend is niet altijd aangenaam
Comment
-
Ik heb blijkbaar ongewild een polimiek gestart.
Ik wilde zeggen dat ik de tiguan een auto vind waar je niet tegen kan zijn en er ok uitziet, maar waar ik geen nachten kan over dromen.
Van de x1 kan je dat ook zeggen, maar vind ik die toch net iets mooier en ik merkte dat ik toch iedere keer goed keek als ik een zag.
De mini is iets heel anders. Je bent ervoor of ertegen en daardoor dus spannender. Wel niet mijn ding
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenIk heb blijkbaar ongewild een polimiek gestart.
Ik wilde zeggen dat ik de tiguan een auto vind waar je niet tegen kan zijn en er ok uitziet, maar waar ik geen nachten kan over dromen.
Van de x1 kan je dat ook zeggen, maar vind ik die toch net iets mooier en ik merkte dat ik toch iedere keer goed keek als ik een zag.
De mini is iets heel anders. Je bent ervoor of ertegen en daardoor dus spannender. Wel niet mijn ding
Moest ik nu ne G AMG of GLE AMG in bestelling hebben, dan moest ik nu slaappillen beginnen te nemen
Maar bij mij ging de keuze tussen een XC60 en de nieuwe Tiguan en vond ik de Tiguan spannender dan de zeer verouderde XC60
Maar we rijden wel met een categorie auto dat maar voor de gewone mens is. De voor de enkelingen die met speciale wagens rijden ligt dat anders. Maar het zal altijd iets persoonlijks blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Desondanks ik een Tiguan heb, droom ik daar ook geen nachten over. Zelfs nooit gedaan voor een auto. Moto is een ander verhaal
Moest ik nu ne G AMG of GLE AMG in bestelling hebben, dan moest ik nu slaappillen beginnen te nemen
Maar bij mij ging de keuze tussen een XC60 en de nieuwe Tiguan en vond ik de Tiguan spannender dan de zeer verouderde XC60
Maar we rijden wel met een categorie auto dat maar voor de gewone mens is. De voor de enkelingen die met speciale wagens rijden ligt dat anders. Maar het zal altijd iets persoonlijks blijven.
Een collega van mij wil een fiat tipo hebben.
We dromen allemaal van iets anders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenne fiat 124 spider droom ik wel eens van
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Is dat dan niet meer een nachtmerrie i.p.v. een droom? Die is niet leverbaar met een driepittertje hoor!
mss is ne mini cabrio eerder iets voor mij, afaik het enige dat met nen 3 pitter te krijgen is.
Zelfs de VW beetle moet het nog met de oude 1.2 tsi doen.
Comment
-
Waar dient de wagen voor? Als gezinswagen zou ik de X1 nemen, die ik knapper vind dan de Tiguan zowel binnen als buiten en waarvan ik vermoed (Tiguan niet gereden) dat hij net wat meer rijplezier te bieden heeft. De Tiguan kan ik niet zo goed inschatten maar zal wel voldoende ruim zijn, de X1 is gewoon ruim en heeft dan nog het enorme voordeel van een verschuifbare achterbank ('t is eigenlijke een MPV in fancy dress).
Indien niet als gezinswagen, dan zou ik de Mini nemen, net iets speelser, en exclusiever.
Comment
-
Ben al een klein beetje verder... is geen gezinswagen, zit er altijd alleen in ... Bij VW gaan de prijzen eind deze maand met ongeveer 800 euro omhoog en ik kan niet meer besllissen voor einde maand, dus dan zit de VW op de prijs van de X1, en dan ga ik liever voor de X1 wegens betere zetels, maar da's dan ook ongeveer de enige reden (prijs en betere zitpositie)... nu, als het dan waarschijnlijk toch geen VW wordt maar een X1 of Countryman, dan moet ik het nog even bekijken... bij de Countryman kan ik de 150 pk motor nemen voor de prijs van de X1 met 115 pk motor, en dan nog een paar 1000 over die ik in de pocket kan steken.... moest ik nu zeker weten dat de countryman na 3 jaar in overname beter zou scoren dan de X1, dan was de keuze nu gemaakt...
Comment
Comment