Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mini countryman vw tiguan of bmw x1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mini countryman vw tiguan of bmw x1

deze zitten in ongeveer dezelfde trim met gelijkaardige vermogens in ongeveer dezelfde prijs... mini rond de 29.000, tiguan rond de 30000 en x1 rond de 31000... welke zou jij kiezen en waarom ?
    Ik zou voor een diesel gaan want doe 35000 km per jaar, nochtans raden velen mij dit af (prijs diesel en naf wordt gelijkgetrokken, aankoop benzinemodel is goedkoper dan diesel, taksen schelen ook, restwaarde benzine beter dan diesel ? iemand ervaringen/meningen ?

Ik zou de x1 nemen, logisch aangezien ik juist zo 1 in bezit heb :-)
    Bij 35000 km zou ik toch nog voor diesel gaan.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Met uwe nickname zou ik kiezen voor diegene met de meeste ruimte op de bestuurderszetel.

Comment

Met 35.000km/jaar zou ik nog steeds diesel nemen.
        Dat diesel en benzine gelijk komt aan de pomp roepen ze al jaren maar is nog steeds niets van in huis gekomen en zal nog wel een paar jaar duren. (Als het er ooit al van komt).
        verschil in taksen is imo ook serieus opgeblazen. Enkel bij oudere diesels ga je het verschil in taks goed merken. Bij een nieuwe is er amper verschil in taks.

Maar je weet natuurlijk niet wat ze in de toekomst nog van plan zijn met diesels.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
          verschil in taksen is imo ook serieus opgeblazen. Enkel bij oudere diesels ga je het verschil in taks goed merken. Bij een nieuwe is er amper verschil in taks.
          Dat kleine verschil is dus=
          X1 1.8 i 6M... X1 1.8 d 6M
          BIV.. 222 € 635 €
          VB 201 € 481 €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
            Met 35.000km/jaar zou ik nog steeds diesel nemen.
            Dat diesel en benzine gelijk komt aan de pomp roepen ze al jaren maar is nog steeds niets van in huis gekomen en zal nog wel een paar jaar duren. (Als het er ooit al van komt).

Sommige mensen vergeten wel heel snel...

Comment

Mijn stiefmama stond voor dezelfde keuze (X1 - Countryman), maar zij was geen fan van de X1 (ook omdat je deze zoveel ziet rijden).

Ze is uiteindelijk voor de Countryman Cooper D automaat gegaan en ik moet zeggen dat dit echt een super meevaller is! De auto is ook verrassend ruim (is dan ook gwn een X1 met een andere carrosserie :p )

Even ruim als een X1, minder gezien in het straatbeeld en van technologie en motoren hetzelfde als de X1.. komt er gewoon op neer wat je de mooiste vindt (want naar budget moet je ook niet meer kijken aangezien de countryman's toch ook stevig geprijsd zijn eens je wat opties toevoegt!)

Hierbij nog een paar foto's van de nieuwe aanwinst

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Dat kleine verschil is dus=
                X1 1.8 i 6M... X1 1.8 d 6M
                BIV.. 222 € 635 €
                VB 201 € 481 €
                Oeps, ik heb een aantal weken geleden eens een paar auto's berekend. En kwam toen telkens op een verschil van max 100euro/jaar (waren wel allemaal stadsauto's). Maar als ik dat zo zie...
                My bad.

2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

@ robin , da's grappig, dit is exact de kleurcombinatie met zwarte striping, zwart dak en mini yours masterpiece velgen die ik voor ogen had, identieke auto... Ik neem mijn auto's altijd vrij basis uitgerust dan komt deze cooper countryman Diesel met 150 pk écht wel een paar 1000 euro goedkoper uit dan een X1 in gelijkaardige trim... deze velgen zijn wel megaduur, opleg van 2400 euro, da's het enige waar ik over twijfel want dat is pokkeduur.... nu ja, op een X1, als je daar een 19 duimer wil kom je d'r ook niet met 1000 euro opleg vanaf:-(

Comment

Nochtans was het verschil tussen de 2 gelijkaardig uitgerust naar onze opties "slechts" €2000, (44k voor de mini en 46k voor de X1) eens je met zo bedragen bezig bent maakt dat dan eigenlijk niet veel uit..

En ja die velgen zijn super maar idd niet goedkoop!! Nog geen andere Countryman met deze velgen tegengekomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                      Nochtans was het verschil tussen de 2 gelijkaardig uitgerust naar onze opties "slechts" €2000, (44k voor de mini en 46k voor de X1) eens je met zo bedragen bezig bent maakt dat dan eigenlijk niet veel uit..

En ja die velgen zijn super maar idd niet goedkoop!! Nog geen andere Countryman met deze velgen tegengekomen

Een paar duizend € = 2000 €
                      On topic , Toffe otto die mini lijkt me de beste keuze

Comment

denk dat ik de keuze ga laten afhangen van de restwaarde die ik krijg van mijnen ouden bak... kan moeilijk kiezen en vind de 3 auto's aan elkaar gewaagd, elk sterk op andere vlakken, maar al bij al 3 goeie auto's... heb nu 3 overnameprijzen, voorlopig op 1000 euro na, gelijkaardige overnameprijzen...

Comment

44k voor een Mini Countryman met 150pk diesel dit is toch een grap mag ik hopen?
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF
                            44k voor een Mini Countryman met 150pk diesel dit is toch een grap mag ik hopen?
                            Das dan ook de catalogusprijs.. iedereen weet da dit nooit betaald wordt natuurlijk . Maar om auto's te vergelijken gebruik je de catalogus daarmee dat ik dit aanhaalde!

Comment

K snap ni echt wa daar nog 'mini' aan is eerlijk gezegd. Mijn golfke is mini daarentegen in vergelijking. Kostte 31k catalogus met behoorlijk wat opties, en eig is dat ook al geen koopje.

Comment

Ik vind ze alle 3 mooi. Countryman heeft ten opzichte van de kleine koffer van de Tiguan een nog kleinere koffer. De koffer van de X1 weet ik niet meer hoe groot die was. Persoonlijk zou ik voor de X1 gaan, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
                                  Ik vind ze alle 3 mooi. Countryman heeft ten opzichte van de kleine koffer van de Tiguan een nog kleinere koffer. De koffer van de X1 weet ik niet meer hoe groot die was. Persoonlijk zou ik voor de X1 gaan, denk ik.
                                  505l. 420l tussenn hoedenplank en bodem van de koffer en nog een kleine 85l onder de koffervloer. Is een zeer nuttige ruimte

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                                    Mijn stiefmama stond voor dezelfde keuze (X1 - Countryman), maar zij was geen fan van de X1 (ook omdat je deze zoveel ziet rijden).

Ze is uiteindelijk voor de Countryman Cooper D automaat gegaan en ik moet zeggen dat dit echt een super meevaller is! De auto is ook verrassend ruim (is dan ook gwn een X1 met een andere carrosserie :p )

Even ruim als een X1, minder gezien in het straatbeeld en van technologie en motoren hetzelfde als de X1.. komt er gewoon op neer wat je de mooiste vindt (want naar budget moet je ook niet meer kijken aangezien de countryman's toch ook stevig geprijsd zijn eens je wat opties toevoegt!)

Hierbij nog een paar foto's van de nieuwe aanwinst

Knappe Mini!
                                    44k is wel veel voor een Mini dat geen S is. Wat zou een JCW dan zijn

Comment

Voor mij de Tiguan:

Afbeeldingsresultaat voor tiguan r-line 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        Voor mij de Tiguan: Afbeeldingsresultaat voor tiguan r-line 2017
                                        50 shades of grey.
                                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                        X