Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waar dient de wagen voor? Als gezinswagen zou ik de X1 nemen, die ik knapper vind dan de Tiguan zowel binnen als buiten en waarvan ik vermoed (Tiguan niet gereden) dat hij net wat meer rijplezier te bieden heeft. De Tiguan kan ik niet zo goed inschatten maar zal wel voldoende ruim zijn, de X1 is gewoon ruim en heeft dan nog het enorme voordeel van een verschuifbare achterbank ('t is eigenlijke een MPV in fancy dress).
Indien niet als gezinswagen, dan zou ik de Mini nemen, net iets speelser, en exclusiever.
De Tiguan is van binnen zeer ruim en totaal niet bombastisch waardoor het fijn vertoeven is zonder claustrofobie Achteraan ook enorm veel beenruimte. Maar oh die kleine koffer. Wij hebben van die reistassen en die krijg ik er niet in de lange weg in, tenzij ge de achterbank naar voor schuift. Maar dat is dan weer niet handig met volwassenen of tieners achterin. Vanaf volgende maand kan de Tiguan Allspace bestellen die een stuk langer is waarbij ook de kofferte 'wat' groter is. Spijtige is dat ze vooral de achterdeuren langer gemaakt hebben en de achterbank ook een stuk mee achteruit gaat waardoor men een pak meer beenruimte achteraan krijgt (terwijl die al meer als voldoende is) en de koffer ietske groter wordt. Zal wss niet ander gekund hebben. Maar zeker en vast voor mij een kanshebber als volgende.
Wtf, prijsverhoging bij vw? Das dan elk half jaar want begin maart zijn ze ook al verhoogd.
Begin maart ook al? Model was vorig jaar pas uit en op 21 september ging het al 1.5% omhoog. Daarom nog rap moeten bestellen op de 20ste september Scheelde €500.
Wss stijgen ze om de 6 maanden om het niet te sterk laten op te vallen. Ze krijgen precies teveel bestellingen binnen en dan kunnen ze de prijs ook wat doen stijgen (jammer genoeg voor de consument). Maar enkel op die manier gaan ze de bestellingen kunnen afremmen.
Begin maart ook al? Model was vorig jaar pas uit en op 21 september ging het al 1.5% omhoog. Daarom nog rap moeten bestellen op de 20ste september Scheelde €500.
Wss stijgen ze om de 6 maanden om het niet te sterk laten op te vallen. Ze krijgen precies teveel bestellingen binnen en dan kunnen ze de prijs ook wat doen stijgen (jammer genoeg voor de consument). Maar enkel op die manier gaan ze de bestellingen kunnen afremmen.
Het valt mij ook op, dat ze telkens begin maart en september hun prijzen verhogen (alla 'ja we passen ons aan aan de inflatie'). Op die manier is de golf VII sinds de introductie eind 2012 toch al snel een paar duizend euro duurder geworden.
En op de moment dat een nieuw model uitkomt vertellen ze dan vol trots dat hij niet duurder is dan het oude model. (http://www.auto55.be/nieuws/26524-vw...0-nieuwigheden , punt 10)
Dit is nu eens een nieuwigheid die pas echt interessant is. De Golf wordt ondanks betere technologie en uitgebreidere standaarduitrusting nauwelijks of niet duurder, dat is althans wat Volkswagen ons belooft.
Afijn ik heb dus in februari besteld (facelift was net uit, maar nog niet met 1.5 motor) en op die manier ben ik dus 2 prijsstijgingen dit jaar voor geweest.
Bij BMW doen ze dat anders, heb daar nog nooit gezien dat een model van de ene op de andere dag duurder werd en je nog 'rap moest bestellen' om de stijging voor te zijn.
Ik kreeg dat in de garage bij ons in de buurt te horen en ik zei lachend tegen die verkoper: 'Alsof jullie echt de auto gaan laten schieten als ik hier 2 weken later met de bestelbon sta?'. En antwoord was duidelijk 'Ja'. Daarna van een ex-klasgenoot op FB, die bij een VW garage als verkoper werkt, te horen gekregen dat het idd zo is. Zelfde verhaal in de garage waar hij besteld is. Meerprijs betalen of laten staan. En ze hebben gelijk, want ze verkopen er voldoende.
De levertermijn van de BMW of de MINI zal wel een pak beter zijn dan die van de Tiguan denk ik.. Als ik dat "drama" lees omtrent levertermijnen in het Tiguan topic, vrees ik daar toch het ergste voor!
Wij hebben maar een kleine 3 maand moeten wachten op de Mini, ik weet nie hoe het bij de X1 zit, maar de verhalen die ik daar lees over de Tiguan zijn er toch over.. Ik zou nooit bijna een jaar wachten op zo een "gewone" auto!
Dat dat bij RR zolang duurt, daar kan ik nog inkomen maar voor een Tiguan?? Dit zou voor mij al een reden zijn om deze auto niet te kopen!
De levertermijn van de BMW of de MINI zal wel een pak beter zijn dan die van de Tiguan denk ik.. Als ik dat "drama" lees omtrent levertermijnen in het Tiguan topic, vrees ik daar toch het ergste voor!
Wij hebben maar een kleine 3 maand moeten wachten op de Mini, ik weet nie hoe het bij de X1 zit, maar de verhalen die ik daar lees over de Tiguan zijn er toch over.. Ik zou nooit bijna een jaar wachten op zo een "gewone" auto!
Dat dat bij RR zolang duurt, daar kan ik nog inkomen maar voor een Tiguan?? Dit zou voor mij al een reden zijn om deze auto niet te kopen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ondertussen weet ik het niet. Mijne Tiguan is besteld op 20 september 2016. Ik was bij verschillende merken gaan rond zien en in augustus kwam de levertermijn voor de X1 op 9 à 10 maanden. De Tiguan werd eind November al geleverd, maar voor de X1 moest ik wachten tot april/mei 2017. Ondertussen is het flink opgelopen voor de Tiguan, maar weet niet of de termijn voor de X1 gezakt is.
Ondertussen weet ik het niet. Mijne Tiguan is besteld op 20 september 2016. Ik was bij verschillende merken gaan rond zien en in augustus kwam de levertermijn voor de X1 op 9 à 10 maanden. De Tiguan werd eind November al geleverd, maar voor de X1 moest ik wachten tot april/mei 2017. Ondertussen is het flink opgelopen voor de Tiguan, maar weet niet of de termijn voor de X1 gezakt is.
Mijn x1 besteld begin mei en geleverd eind juli. Dus minder dan 3 maand wachten.
alle 3 de auto's zitten met leveringstermijnen rond de 3à4 maand dus moet ten laatste half september gaan bestellen.... in voorlopige volgorde van mijn keuze momenteel : mini, vw, x1....
Maar 't zal degene zijn die de hoogste restwaarde voor mijn oude auto geeft die het order kan krijgen... De 3 auto's hebben allemaal voordelen en nadelen, en kan er, los van de prijs, niet echt één uitpikken die er echt bovenuit komt... de VW is de grootste, meest praktische, maar saaiste... De Mini is verfrissend, rijdt lekker, en zeker groot genoeg, mogelijks gaat die wel 't snelst vervelen want het "catchy" interieur en exterieur zou op lange duur misschien wat kunnnen tegensteken... de X1, daar kan ik niet echt iets positief over zeggen waarin hij uitblinkt tov de andere 2, maar ook niets negatiefs.... neutraal, dus 3de plaats
Comment