Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot of volvo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door miken

1 Wanneer je zegt dat het de betere van de twee motoren is, betekent dat dan dat die meer trekkracht heeft bv bij slepen, of dat hij langer mee gaat, of dat hij sneller op trekt?
    2 Is er een merkbaar nadeel aan die 1.6 van peugeot bij een 308?
    3 In de v60 zit toch dezelfde motor, maar misschien is die dan te zwaar om vinnig te reageren? Hoe zit dat trouwens met die d3/t3 van volvo?

Heeft iemand trouwens ervaring met voorruitverwarming? Werkt dat wezenlijk sneller dan klassiek blazen?
    Vroeger zat de 1.6 van Peugeot in de Volvo D2, nu is de D2 een 2.0 motor van Volvo zelf. Je kan er vanuit gaan dat de 2.0 een sterker blok is dat verder van zijn limieten zit. De Peugeot weegt lichter en dat compenseert wel een deel. Wanneer je de Peugeot zwaarder gaat belasten zoals met een aanhangwagen ga je die sneller voelen aan zijn limieten komen.

Qua duurzaamheid is onderhoud en verstandig gebruik van veel groter belang.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miken

1 Wanneer je zegt dat het de betere van de twee motoren is, betekent dat dan dat die meer trekkracht heeft bv bij slepen, of dat hij langer mee gaat, of dat hij sneller op trekt?
      2 Is er een merkbaar nadeel aan die 1.6 van peugeot bij een 308?
      3 In de v60 zit toch dezelfde motor, maar misschien is die dan te zwaar om vinnig te reageren? Hoe zit dat trouwens met die d3/t3 van volvo?

Heeft iemand trouwens ervaring met voorruitverwarming? Werkt dat wezenlijk sneller dan klassiek blazen?
      Vroeger had onze ford focus (bj 2005) die snelle voorruit verwarming en dat werkte super. Ooit eens meegemaakt na een feestje stond iedereen 10min te krabben en wij moesten enkel 2 min de voorruit verwarming opzetten en waren weg.

Als je die optie kan nemen bij een auto, altijd bijbestellen, maar ik zou er geen auto voor laten staan die het niet heeft.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

De 2.0 is wat sneller (wat niet moeilijk is ), heeft wat meer koppel (trekkracht, dus). Qua duurzaamheid, kan ik me niet over uitspreken. De 2.0 is nog niet zo enorm lang op de markt.
        De D3 is een eigen Volvo-motor : de eerste, voor de facelift, waren vijf cylinders, daarna 4 cyl. Hebben een 20 pk meer dan de D2, en die kan de V60 wel gebruiken. De T3 is een benzinemotor, en niet wijdverspreid. Heb ik nog niet mee gereden.

Voorruitverwarming werkt vééél sneller dan het klassieke blazen. Als je auto buiten slaapt is dat werkelijk een zegen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb ook met beide merken gereden, en was zowel van de Peugeot (508 ) zeer tevreden, alsook van mijn huidige XC60

Als een 508 binnen je budget valt, zou ik die zeker overwegen boven een V60. Zeker als je de comfort zetels neemt, een waardig alternatief.
          Die zetels kunnen zéker wedijveren met die van Volvo. En ik ben nogal een zetel fetishist... ;-)
          Momenteel ook zeker de betere audio/navi combinatie. Hoewel ik van die in mijn XC60 zeer tevreden ben, is ze toch wel ietwat gedateerd tov de huidige systemen.
          Ook qua afwerking heb ik de 508 nooit op een foutje kunnen betrappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Als je er mee gereden hebt is dat geen probleem
            Alsof ik met ne 308SW gereden heb. Mijn vrouw heeft 1 jaar eentje uit de pool gehad op haar werk. 5 jaar oud en 60000km. Eerste keer dat ik ermee reed heb ik het onderhoudsboekje erbij genomen om te zien of het geen 600000km moest zijn. Wat met die wagen was gebeurd, daar had ik het raden naar. Maar op 60000km zo afgerakkert zijn, dat zou ik zelfs nog niet voor mekaar krijgen met eender welke wagen. Het was een gevaar voor op de baan te rijden en ze was dus blij dat ze na dat jaar een andere kreeg (na lang aandringen). Het was zo erg dat ze de grote afstanden met mijn wagen deed.

Maar ne maat van mij zijne pa heeft er al heel lang ene en die heeft er weinig problemen mee. Ging na zijn pensioen een Mercedes kopen, maar rijdt nu 8 jaar later nog altijd met die 308 SW omdat die nog niet versleten is
            Last edited by ; 17/08/2017, 13:01.

Comment

Oude 308 en nieuwe verschillen nogal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Oude 308 en nieuwe verschillen nogal.
                Dat mag ik toch hopen. Hopelijk niet zo bombastisch zoals de 3008 en 5008. Vind ze supermooi, maar zoals de DS5 het hele interieur zo bombastisch waardoor het allemaal op u af komt. Snap niet waarom ze die weg zijn ingeslagen.

Mijn vrouw is niet zo bezig met auto's en als ze maar zo weinig mogelijk moet betalen eraan. Had ik haar niet tegen gehouden, had ze nu een C3 en omdat ik niet wilde dat ze daarmee rond reed met mijne zoon wegens de veiligheid, heeft ze dan toch voor een C4 gekozen. Maar niemand van haar collega's rijd met een franse wagen waardoor ik wel vermoed dat ze de volgende keer ook eens iets anders gaat nemen.

Comment

een 308 is eerder heel sober van interieur. Bijna geen knoppen, heel strak allemaal. Beetje té, zelfs.
                  Er moeten natuurlijk nog typisch Franse grapjes in steken: zo kun je het geluid van de pinkers bijvoorbeeld op 'junglesounds' zetten. De huurauto stond zo, en ik kwam na vijf minuten al stekezot er van.

Comment

Dat is niet leuk echt als het zo smal. Vooral op lange reizen.

Comment

Al die franse auto's zien er na een jaar of 3-4 uit alsof ze 10 jaar oud zijn.
                      Vroeger (heel lang geleden) was Peugeot zo'n beetje de Franse premium, maar die tijden zijn lang voorbij. Besparingen op iedere vijs, ieder paneel, ieder stukse stof, en nu zijn dat geen leuke auto's meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ernit Bekijk Berichten
                        Dat is niet leuk echt als het zo smal. Vooral op lange reizen.
                        Welke wagen is er smal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Vroeger (heel lang geleden) was Peugeot zo'n beetje de Franse premium, maar die tijden zijn lang voorbij. Besparingen op iedere vijs, ieder paneel, ieder stukse stof, en nu zijn dat geen leuke auto's meer.
                          Ik vond de 308 wel leuk vinden. Nu moet ik wel toegeven dat ik niet in de nieuwe kon rond rijden. Het was een GTI versie.
                          Rijdt zo'n GTI vlotter dan een normale?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

Welke wagen is er smal?
                            Peugeot. Je zit veel dichter tegen elkaar dan in de Volvo.

En nog iets: de stof van de deurpanelen en de armsteun is heel ruw. Met korte mouwen is het niet aangenaam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Dit soort besparingen vind je bij ieder merk hoor laatste jaren, incl. de Duitse merken.

Comment

idd op elke euro wordt bespaard. Bij VW beperkt kleurenaanbod (vorig jaar 2 kleuren geschrapt bij de golf), geen vergrendelbaar handschoenkastje, geen ringetje voor de twee sleutels bij elkaar te houden . http://www.auto55.be/nieuws/24619-be...de-sleutelring

Maat van mij werkt voor LMS, die onderzoeken in opdracht van automerken hoe ze de akoestiek, resonanties kunnen verbeteren e.d.
                                als ze dan afkomen met een suggestie, waarbij de kost per auto enkele euro's bedraagt, ja dan wordt dat toch wel niet zomaar goedgekeurd hoor, moet eerst langs de CFO...
                                Wat krijg je dan, dure wagens met slechte geluidsisolatie (heb er zo een gehad).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                  enne: mocht je kiezen voor de Peug(niet mijn meug): neem zeker geen automaat(dubbele koppeling??) met de 1.6hdi, schakelt te pas en te onpas op en af, om bijna zeeziek in te worden op bepaalde constante snelheden
                                  De automaat die Peugeot in al zijn auto’s vanaf 110 pk gebruikt is sinds 2014 een klassieke 6 traps automaat van het Japanse Aisin AW.

Deze automaat gebruikt Volvo /China ook… daar zal je dus geen verschil in merken (alleen in de topmodellen zit bij Volvo en 8 traps Aisin AW)

Alleen in de 1.2 82 pk-versie zit nog een versnellingsbak met enkele koppeling (andere merken hebben dit wel beter onder de knie (Opel – Fiat))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Peugeot. Je zit veel dichter tegen elkaar dan in de Volvo.
                                    Veel is dus 1 centimeter

Ze hebben eigenlijk beide, zowat het smalste interieur in hun klasse (zeker vooraan)
                                    Last edited by quovadis; 20/08/2017, 20:12. Reden: In de Volvo is de hoofdruimte trouwens héél beperkt (achter kunnen alleen kinderen)

Comment

tja, we zijn tenslotte allemaal kinderen van onze ouders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

Veel is dus 1 centimeter

Ze hebben eigenlijk beide, zowat het smalste interieur in hun klasse (zeker vooraan)
                                        Het voelt veel smaller aan, in elk geval. Ik heb niet gemeten, wel (veel) gezeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

De automaat die Peugeot in al zijn auto’s vanaf 110 pk gebruikt is sinds 2014 een klassieke 6 traps automaat van het Japanse Aisin AW.

Deze automaat gebruikt Volvo /China ook… daar zal je dus geen verschil in merken (alleen in de topmodellen zit bij Volvo en 8 traps Aisin AW)

Alleen in de 1.2 82 pk-versie zit nog een versnellingsbak met enkele koppeling (andere merken hebben dit wel beter onder de knie (Opel – Fiat))
                                          Ben je hier wel zeker van?
                                          Volgens mij is de EAT versnellingsbak in de 3008 hdi 115 pk nog steeds eentje met enkele koppeling hoor.

Comment

Working...
                                          X