Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot of volvo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    AL gekozen?
    ik ga volvo kopen oa voor de betere hifi en de voorruitverwarming
    nu nog wat v40 vs v60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

lol is dit artikel serieus
      Geen idee Maar wel leuk geschreven.

Comment

i

ik ga volvo kopen oa voor de betere hifi en de voorruitverwarming
        nu nog wat v40 vs v60
        V40 is niet mis, maar de V60 is beter.
        - Koffer is ten minste bruikbaar (al zit er nog geen overschot op).
        - Zetels zijn breder en hoger, en zitten aldus nog wat beter
        - Alles voelt wat 'kloeker' aan
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zou voor mij ook een no brainer zijn als je de keuze hebt. Zeker voor de V60 gaan.

Comment

Voor mij zou een V40 ook afvallen wegens kleine koffer.
            Dus dan blijft over de 308 en V60. Maar die zitten toch in een totaal andere prijsklasse. Ik lees hier 24k voor de 308, 28k voor de V60. Dat lijkt mij een behoorlijk scherpe prijs voor de V60, dus wel mogelijk interessant. Maar welke motor en uitrusting heb je dan? Is een basis V60 uberhaupt goed? Indien ja, gewoon doen, misschien is al die uitrusting wel overrated als de auto in de basis al goed rijdt en ruim/comfortabel is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Voor mij zou een V40 ook afvallen wegens kleine koffer.
              Dus dan blijft over de 308 en V60. Maar die zitten toch in een totaal andere prijsklasse. Ik lees hier 24k voor de 308, 28k voor de V60. Dat lijkt mij een behoorlijk scherpe prijs voor de V60, dus wel mogelijk interessant. Maar welke motor en uitrusting heb je dan? Is een basis V60 uberhaupt goed? Indien ja, gewoon doen, misschien is al die uitrusting wel overrated als de auto in de basis al goed rijdt en ruim/comfortabel is.
              de v60 heeft lederen zetels en is de dynamic edition
              de d2 diesel als motor
              hij heeft ook voorruitverwarming, navigatie, parkeerhulp, regensensor
              voor 25k kan ik ook een astra kopen met lederen zetels
              is volvo beter dan opel?

Comment

is volvo beter dan opel?
                Ja , zeker als je de V60 met de astra vergelijkt.
                V60 gaat niet zo heel vlot zijn met een D2 motor, maar k zou hem nog steeds boven de astra verkiezen als het prijsverschil zo klein is, veel comfortabeler op lange ritten.

Comment

Ja , zeker als je de V60 met de astra vergelijkt.
                  V60 gaat niet zo heel vlot zijn met een D2 motor, maar k zou hem nog steeds boven de astra verkiezen als het prijsverschil zo klein is, veel comfortabeler op lange ritten.
                  als 't een d2 nieuw is, dan heeft hij de 2 liter, die is merkbaar vlotter dan de 1.6
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ja da geloof ik, daarmee dat het mij nog wel cava lijkt, de oude 1.6 zou ik niemand aanraden...

Comment

Ja da geloof ik, daarmee dat het mij nog wel cava lijkt, de oude 1.6 zou ik niemand aanraden...
                      klopt
                      de 1,6 reed niet vlot
                      de v60 zal het waarschijnlijk niet worden
                      ze kunnen hem niet op tijd leveren en een vervangwagen kost mij 500 tot 1000 extra :s
                      zonde want ik vind de v60 mooier
                      zit de v40 minder ruim als bestuurder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

als 't een d2 nieuw is, dan heeft hij de 2 liter, die is merkbaar vlotter dan de 1.6
                        de v60 zal het waarschijnlijk niet worden
                        ze kunnen hem niet op tijd leveren en een vervangwagen kost mij 500 tot 1000 extra :s
                        zonde want ik vind de v60 mooier
                        zit de v40 minder ruim als bestuurder?

Comment

Ja, scheelt echt wel veel.
                          Ik zou toch voor de v60 gaan.
                          Je gaat het je anders iedere kilometer beklagen dat je niet voor de grotere bent gegaan.
                          1000 euro wordt wel al een beetje veel geld. Kan de dealer geen geste doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Ja, scheelt echt wel veel.
                            Ik zou toch voor de v60 gaan.
                            Je gaat het je anders iedere kilometer beklagen dat je niet voor de grotere bent gegaan.
                            1000 euro wordt wel al een beetje veel geld. Kan de dealer geen geste doen?
                            heb het gevraagd maar ze wilden slechts kortere termijn gratis

Comment

kan je niet goedkoper een oplossing vinden, cambio ofzo.. ge gaat nu om 1 maand miserie te vermijden voor jaren met een (te) kleine auto opgescheept zitten.
                              denk dat ge voorin in een V40 wel goed zit maar het probleem is de kofferruimte en de achterbank. Tenzij als je die niet echt zo nodig hebt. Het is niet piepklein maar ook niet veel groter dan die van een polo.. Die van de nieuwe is zelfs groter. http://www.autoweek.nl/carbase_data....87645&cache=no

Comment

Ik heb net een nieuwe V40 (6000kms) zonder spijt, ook testgereden met de V60. De V60 voelt wat volwassener en ruimer aan maar dat is niet altijd een voordeel.... ik vind dat niet aangezien en zeker niet bij de Volvo. De V40 is al speelser (al zijn er sportievere concurrenten) en voelt wat lichtvoetiger aan. Ik ben zelf 1m90 en heb wel wat moeten zoeken naar de goede zitpositie maar die heb ik gevonden. Ik zit nu zeer comfortbal in de wagen.

Belangrijk vraag voor jezelf, heb je de ruimte nodig van de V60? Iedereen klaagt altijd over de V40 zijn ruimte maar eigenlijk heb ik daar echt geen klagen van. Toch gewoon een praktische hatchback maar is zeker geen station he. Als je een volwassenere grotere wagen hebt moet je zeker voor de V60 gaan. Wil je wat geld besparen, praktische zelfde dashbord hebben en een wagen die iets beter presteert neem de V40. Deze zal ook nog langer op de markt blijven.
                                Moest je kunnen neem de T2 ipv de D2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160

V40 is niet mis, maar de V60 is beter.
                                  - Koffer is ten minste bruikbaar (al zit er nog geen overschot op).
                                  n
                                  Ik vraag mij soms af wat mensen allemaal meezeulen. Voor pakweg een weekske frankrijk is zo een V40 toch goed te doen met bagage. Ik heb nu nog geen kindern maar zelfs dan. Iedereen heeft tegenwoorig ne station of suv nodig als nieuwe standaard en dan vloeken dat de parkingplaatsen e.d. te klein zijn .

Comment

Gezin met vier (w.o. twee tieners, kleinste 1m64, en ik ben de enige man): enough said ?
                                    Weekje Frankrijk was koffer van de V60 netjes vol, net niet tot tegen het dak.
                                    Nu, dat was ook zo in mijn BMW 1, en dat was nu ook zo met mijn C (met een grotere koffer).
                                    Die drie madammen sleuren hun hele kleer- en schoenenkast mee .
                                    In de v40 kreeg ik reclamaties van de achterbank. Ook in de elleboogbreedte miste ik een paar cm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                                      Ik vraag mij soms af wat mensen allemaal meezeulen. Voor pakweg een weekske frankrijk is zo een V40 toch goed te doen met bagage. Ik heb nu nog geen kindern maar zelfs dan. Iedereen heeft tegenwoorig ne station of suv nodig als nieuwe standaard en dan vloeken dat de parkingplaatsen e.d. te klein zijn .
                                      Laten we zeggen dat hoe ouder de kinderen, hoe minder er mee moet. Alhouwel ik me kan voorstellen dat het uiteindelijk weer wat stijgt

Mijn zoontje is nu 6, maar de eerste keer naar Centerparcs was hij nog geen jaar en hierbij was de C5 tourer tot aan het dak gevuld en ook nog 2/3de deel van de achterbank plat.
                                      3 jaar terug naar het Garameer met die C5 geweest en toen moest ik zelfs nog de skibox op het dak steken voor de buggy mee te kunnen nemen

Dit jaar met de Tiguan, die een veel kleinere koffer heeft, 13 dagen weggeweest en koffer stak goed vol en zelfs de achterbank een stuk naar voor moeten zetten. En dan nog de hele achterbank naast de kinderstoel vol en dan moest mijn vrouw nog 1 rugzak continu bij haar benen hebben staan .

En dan heb ik maar 1 zoontje. Dus zoals A160 met 3 vrouwen, vraag ik me af hoe ik dat voor mekaar zou moeten krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                                        Te groot is fysiek een probleem, te klein (aka fiat 500) is mentaal een probleem bij parkeerplaatse, ik heb al een redelijk aantal madame in een 500tje zien manoeuvreren...Een ervare camionchaufeur had nog minder plek nodig om hetzelfde met een trekker+aanhangwagen te doen.

Comment

Grootte van een auto heeft ook niet alleen met "inhoud" en plaats te maken. Het rijgevoel is gewoon ook compleet anders. Ik heb ook al vaak gedacht, een volgende keer kies ik voor een kleinere handigere auto. Maar als ik dan weer's 300km in een golf gereden heb, moet ik toch altijd constateren dat het toch niet hetzelfde is als een auto met een langere wielbasis en meer veercomfort. Is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar zelf hou ik nogal van een smooth ride en dan is een grotere auto gewoon per definitie comfortabeler.

Comment

Working...
                                          X