Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot of volvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Persoonlijk zou ik ook een benzine kiezen. T2 geeft door zijn grote cilinderinhoud tov zijn vermogen een heel aangename indruk.
    Maar de diesel D2 is ook wel leuker dan de eerder gebruikte 1.6 die ik persoonlijk ook niet slecht noem hoor....
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
      Ik heb net een nieuwe V40 (6000kms) zonder spijt, ook testgereden met de V60. De V60 voelt wat volwassener en ruimer aan maar dat is niet altijd een voordeel.... ik vind dat niet aangezien en zeker niet bij de Volvo. De V40 is al speelser (al zijn er sportievere concurrenten) en voelt wat lichtvoetiger aan. Ik ben zelf 1m90 en heb wel wat moeten zoeken naar de goede zitpositie maar die heb ik gevonden. Ik zit nu zeer comfortbal in de wagen.

      Belangrijk vraag voor jezelf, heb je de ruimte nodig van de V60? Iedereen klaagt altijd over de V40 zijn ruimte maar eigenlijk heb ik daar echt geen klagen van. Toch gewoon een praktische hatchback maar is zeker geen station he. Als je een volwassenere grotere wagen hebt moet je zeker voor de V60 gaan. Wil je wat geld besparen, praktische zelfde dashbord hebben en een wagen die iets beter presteert neem de V40. Deze zal ook nog langer op de markt blijven.
      Moest je kunnen neem de T2 ipv de D2.
      zit je met 1m90 niet met het hoofd tegen het plafond of bij het uitstappen of zo want ik heb het idee dat de v40 laag is?
      of is er nog voldoende ruimte erboven?

      Comment


      • #83
        De afmetingen op een rij, de V40 heeft minder hoofdruimte, vooral achteraan





        Peugeot-riskeert-dieselboete-van-5-miljard-euro



        PSA reageert echter furieus (ze schrijven letterlijk: outraged) op de aantijgingen. In een persbericht stellen ze (net als BMW enige maanden geleden) dat ze technisch superieur zijn en dat zij helemaal niet hoeven te sjoemelen om de uitstoottests te halen...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door miken

          zit je met 1m90 niet met het hoofd tegen het plafond of bij het uitstappen of zo want ik heb het idee dat de v40 laag is?
          of is er nog voldoende ruimte erboven?
          In de verste verte niet hoor. Ik heb wel de stoel op de laagste stand staan als ik hem op de hoogste zou zetten is het een ander verhaal. Ik kan mijn benen gewoon vrij onder het stuur bewegen en kan toch men polsen op het stuur houden. Wil toch zeggen dat het een goede zitpositie is. Dit lukt me echt niet bij elke hatchback.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
            De afmetingen op een rij, de V40 heeft minder hoofdruimte, vooral achteraan





            Peugeot-riskeert-dieselboete-van-5-miljard-euro



            PSA reageert echter furieus (ze schrijven letterlijk: outraged) op de aantijgingen. In een persbericht stellen ze (net als BMW enige maanden geleden) dat ze technisch superieur zijn en dat zij helemaal niet hoeven te sjoemelen om de uitstoottests te halen...
            Waarom jij in elke vergelijking opnieuw met die Giullietta komt aandrijven is mij wel een raadsel . Is toch geen optie hier... Heb jij aandelen bij alfa?

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

              Waarom jij in elke vergelijking opnieuw met die Giullietta komt aandrijven is mij wel een raadsel . Is toch geen optie hier... Heb jij aandelen bij alfa?
              De aandelen van FCA, doen het inderdaad véél beter op de beurs, dan de Duitse premium merken, maar spijtig genoeg heb ik ze niet…

              Vergelijk graag of mijn koffiemolen oldtimer (volgens sommige op dit forum), nog bij de les is, t.o.v. andere oldtimers…

              (de diverse foutjes van Autoweek.nl moet je er wel bijnemen)

              Comment


              • #87
                Voor jou is de giulietta de referentie, voor mij iets anders .

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

                  Heeft iemand trouwens ervaring met voorruitverwarming? Werkt dat wezenlijk sneller dan klassiek blazen?
                  Dit is wel degelijk beter dan de blazers. Ik heb verscheidene Ford's gereden die dit hadden en die voorruitontdooiing mis ik nog steeds. Ik veronderstel dat die bij Volvo dezelfde is.

                  Laat je niet te veel misleiden door gadgets als touch screen, verkeersbordherkenning, applicaties en van die gekke dingen.

                  Test de twee en vergelijk dingen als rijdynamiek, comfort, stilte, ruimte,... wat voor jou van belang is.

                  Als je er niet uitraakt kan je nog steeds naar een Ford Focus gaan. Rijdt lekker en heeft voorruitontdooiing

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Zetels van de Peugeot zijn een ramp (klein, weinig steun aan de bovendien, korte zitting)
                    Wegligging is minder dan van de Volvo: achteras dribbelt over oneffenheden.
                    Klein stuurtje op Peugeot is tof, maar de besturing is zeer nerveus: veel corrigeren op de snelweg.
                    Standaard-hifi in de Peugeot klinkt zwaar ondermaats (klachten van de tieners op de achterbank). Het HP-systeem in mijn V60 speelde heel goed.
                    Tanken deed ik met de Volvo om de 1100 km ongeveer. De Peugeots hadden quasi evenveel diesel nodig, maar met een kleinere tank.
                    Beide auto's vind ik trouwens nogal dorstig in vergelijking met mijn huidige kar.
                    Versnellingspook in de Peugeot: dat alu-ding nooit combineren met het glazen dak (dat toch niet open kan): je verbrandt er je pollen aan, als die een uurtje in de zon heeft gestaan (echt, been there - we trokken er op den duur een sok over).

                    Koffer van de Peugeot is groter (SW) dan die van de V60
                    Touchscreen op de Peugeot marcheert maar half (traag, onnauwkeurig),altijd vette plekken. Je hebt het voor ALLES nodig: gps, airco, radio, bellen,... wat ook niet handig is.

                    Navigatie was ook niet top (dit jaar systematisch Waze gebruikt).

                    Airco op de Volvo: kan alles aan. Airco op de Peugeot: de Italiaanse zon was te sterk: blazen, blazen, maar kreeg de temperatuur niet onder controle. Op de achterbank bleef het zeer warm.

                    Lawaai: Volvo is stiller in de cabine dan de Peugeot (rolgeluiden)

                    Ik heb 150.000 km met een V60, een 2.000 met een V40 en twee keer 2.000 met een 308 SW.
                    Naar build-quality: geen klagen van beide merken. De huur-Peugeot van deze zomer had 25000 km mishandeling achter de rug, en er was daar niks die kraakte of piepte.
                    hoe groot was die volvo brandstoftank?
                    dealer stelt demo (ongeveer prijs van de peugeot 30 voor met 40 l tank maar ergens lijkt mij dat wat weinig gelet op de 250 kilometer dagelijks met twee uur file per dag.
                    Op verbruikssites zie je een vrij uiteenlopend verbruik voor de v40. Sommige van die cijfers lijken zelfs in de richting van benzinemotoren te gaan :s
                    Wat een geluk dat ik een zware voet heb, uhum.
                    Ik snap trouwens je standpunt over armruimte, ik testte nog even de v40 en het voelde inderdaad wat benauwd aan.
                    Om eerlijk te zijn, krijg ik dat gevoel bij veel hatchbacks.

                    Comment


                    • #90
                      Volvo had een tank van rond de 70 liter.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Volvo had een tank van rond de 70 liter.
                        Een V40 heeft standaard een tank van +- 50l, maar je kan gratis upgraden naar 60l; dat geeft de auto een autonomie van +1000 km (wagen van mijn vrouw had 1.023 km gereden op zijn eerste (!) volle tank; met inbegrip van heel wat korte afstanden...).

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

                          Een V40 heeft standaard een tank van +- 50l, maar je kan gratis upgraden naar 60l; dat geeft de auto een autonomie van +1000 km (wagen van mijn vrouw had 1.023 km gereden op zijn eerste (!) volle tank; met inbegrip van heel wat korte afstanden...).
                          Hier gooit men toch graag met zijn KLAK

                          Volvo V40
                          Brandstoftank 62 liter (enkel i.c.m. D2 manueel, (= +/- 50 L) standaard op overige motorisaties) = (€100)

                          Volvo V60
                          67.5 L

                          Of de link hierboven:

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            Hier gooit men toch graag met zijn KLAK

                            Volvo V40
                            Brandstoftank 62 liter (enkel i.c.m. D2 manueel, (= +/- 50 L) standaard op overige motorisaties) = (€100)

                            Volvo V60
                            67.5 L

                            Of de link hierboven:
                            Ze verkopen nu ook wagens met slechts 40 liter in. Ze heten dat de eco-versie. De demo is er zo ene. Probleem is dat ze dat niet willen ombouwen naar 62 voor de homologatie :s

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

                              Ze verkopen nu ook wagens met slechts 40 liter in. Ze heten dat de eco-versie. De demo is er zo ene. Probleem is dat ze dat niet willen ombouwen naar 62 voor de homologatie :s
                              Alleen de D2 manueel (eco) heeft dus een 40 L tank...

                              Alle (ook de benzine T2 eco en D2 automaat eco) andere: standaard 62 L

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                Alleen de D2 manueel (eco) heeft dus een 40 L tank...

                                Alle (ook de benzine T2 eco en D2 automaat eco) andere: standaard 62 L

                                https://www.volvocars.com/nl-be/kope...ijslijsten#v40
                                klopt, en het probleem is dus dat het een 40 liter is
                                Ik zit er enorm mee verveeld. Mooie korting, goede wagen maar ik vrees enorm voor het rijbereik
                                Die drie uur file per dag zullen niet bepaald goed zijn voor het verbruik
                                Met de 62 liter was het dus direct een ja, en ophalen
                                nu vraag ik mij af of om de twee dagen tanken niet tot een hele boel ergernis leidt
                                Ik las ook al elders dat er een soort van veiligheidsmarge op zit, zodat na 32 liter de lichtjes oplichten dat je moet gaan tanken dus vermoed ik dat ik op het einde van dag 2 al een lichtspektakel zie
                                Ombouwen zou ook weer onmogelijk zijn omdat hij de fabriek al uit is, iets over vlotters of zo
                                Last edited by ; 08/11/2017, 04:07.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                  Hier gooit men toch graag met zijn KLAK

                                  Volvo V40
                                  Brandstoftank 62 liter (enkel i.c.m. D2 manueel, (= +/- 50 L) standaard op overige motorisaties) = (€100)

                                  Volvo V60
                                  67.5 L

                                  Of de link hierboven:
                                  Was dus een V60 D2 van mij. Ik heb niks opgezocht, maar gewoon eens gekeken op mijn spritmonitor-account: ik kapte er toch regelmatig 70 liter in .

                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment

                                  Working...
                                  X