Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot of volvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • peugeot of volvo

    Mijn audi is dus aan vervanging toe. Op het ogenblik ben ik aan het kijken naar twee merken. De merken komen hoofdzakelijk in het vizier op basis van de locatie van hun dealers (en een lopende actie).

    Het eerste merk heeft een oud infotainment systeem (het is niet compatible met carPlay of de android tegenhanger). Er loopt een actie op. De volvo v40 komt neer op 24k, de v60 op 28k. De auto's zijn redelijk uitgerust met lederen zetels, een eigen navigatiesysteem, voorruitverwarming in de winter, enz.) Voor die prijs heb ik echter geen touch screen en worden verkeersborden niet herkend. Met de plaag aan controles vind ik dat wel een handige optie, en daarvoor moet volvo een 2k extra vangen.

    Het tweede merk heeft alle gadgets: verkeersbordherkenning, touch screen, carPlay, etc. Het heeft dan wel weer geen voorruitverwarming in de winter (een groot minpunt) en een kleinere brandstoftank (ik doe veel kilometers op een dag... en heb weinig zin om vaak aan de pomp te staan). Ik weet ook niet of de zetels goed zitten (ik zit dus lang in de wagen). Het hifisysteem klonk minder goed en de versnellingspook minder goed in de hand. Het is de peugeot 308 en kost een slordige 24k.

    Auto's zijn mijn ding niet. Wat zouden jullie kopen en waarom? Of hebben jullie iets van beter een ander merk?

  • #2
    Volvo zal misschien wat kwalitatiever zijn dan Peugeot.

    Maar voor de rest, dit is heel persoonlijk. Rij met deze wagens en beslis dan volgens eigen aanvoelen en voorkeur. Men kan u hier komen zeggen dat de Volvo beter gebouwd zal zijn, maar minder praktisch vanbinnen, maar misschien maakt dit u niet veel uit. Daarom, zelf proberen en dan nemen wat best bevalt.

    Comment


    • #3
      Herkenning van verkeersborden is geen feilloos systeem, staar je daar niet blind op. Verder zou je sowieso beter een testrit doen met elke wagen en op basis daarvan een vergelijking maken.

      Dat gezegd zijnde moet ik wel meegeven dat zowel de V40 als de V60 een best gedateerd interieur hebben, zeker wanneer je de vergelijking maakt met de 90-reeks en de nieuwe XC60. De V60 wordt eind dit jaar vervangen door een volledig nieuw model, de V40 volgend jaar (daarom ook de mooie condities op de V60). Als dat je niet stoort dan heb je een leuke auto voor een scherpe prijs.

      Comment


      • #4
        dubbel
        Last edited by A160; 16/08/2017, 12:16.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          Zetels van de Peugeot zijn een ramp (klein, weinig steun aan de bovendien, korte zitting)
          Wegligging is minder dan van de Volvo: achteras dribbelt over oneffenheden.
          Klein stuurtje op Peugeot is tof, maar de besturing is zeer nerveus: veel corrigeren op de snelweg.
          Standaard-hifi in de Peugeot klinkt zwaar ondermaats (klachten van de tieners op de achterbank). Het HP-systeem in mijn V60 speelde heel goed.
          Tanken deed ik met de Volvo om de 1100 km ongeveer. De Peugeots hadden quasi evenveel diesel nodig, maar met een kleinere tank.
          Beide auto's vind ik trouwens nogal dorstig in vergelijking met mijn huidige kar.
          Versnellingspook in de Peugeot: dat alu-ding nooit combineren met het glazen dak (dat toch niet open kan): je verbrandt er je pollen aan, als die een uurtje in de zon heeft gestaan (echt, been there - we trokken er op den duur een sok over).

          Koffer van de Peugeot is groter (SW) dan die van de V60
          Touchscreen op de Peugeot marcheert maar half (traag, onnauwkeurig),altijd vette plekken. Je hebt het voor ALLES nodig: gps, airco, radio, bellen,... wat ook niet handig is.

          Navigatie was ook niet top (dit jaar systematisch Waze gebruikt).

          Airco op de Volvo: kan alles aan. Airco op de Peugeot: de Italiaanse zon was te sterk: blazen, blazen, maar kreeg de temperatuur niet onder controle. Op de achterbank bleef het zeer warm.

          Lawaai: Volvo is stiller in de cabine dan de Peugeot (rolgeluiden)

          Ik heb 150.000 km met een V60, een 2.000 met een V40 en twee keer 2.000 met een 308 SW.
          Naar build-quality: geen klagen van beide merken. De huur-Peugeot van deze zomer had 25000 km mishandeling achter de rug, en er was daar niks die kraakte of piepte.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door miken
            Mijn audi is dus aan vervanging toe. Op het ogenblik ben ik aan het kijken naar twee merken. De merken komen hoofdzakelijk in het vizier op basis van de locatie van hun dealers (en een lopende actie).

            Het eerste merk heeft een oud infotainment systeem (het is niet compatible met carPlay of de android tegenhanger). Er loopt een actie op. De volvo v40 komt neer op 24k, de v60 op 28k. De auto's zijn redelijk uitgerust met lederen zetels, een eigen navigatiesysteem, voorruitverwarming in de winter, enz.) Voor die prijs heb ik echter geen touch screen en worden verkeersborden niet herkend. Met de plaag aan controles vind ik dat wel een handige optie, en daarvoor moet volvo een 2k extra vangen.

            Het tweede merk heeft alle gadgets: verkeersbordherkenning, touch screen, carPlay, etc. Het heeft dan wel weer geen voorruitverwarming in de winter (een groot minpunt) en een kleinere brandstoftank (ik doe veel kilometers op een dag... en heb weinig zin om vaak aan de pomp te staan). Ik weet ook niet of de zetels goed zitten (ik zit dus lang in de wagen). Het hifisysteem klonk minder goed en de versnellingspook minder goed in de hand. Het is de peugeot 308 en kost een slordige 24k.

            Auto's zijn mijn ding niet. Wat zouden jullie kopen en waarom? Of hebben jullie iets van beter een ander merk?
            Ik heb een 308 en mijn vrouw een XC60.

            De 308 heeft de optionele "sportzetels" kost iets van een 300 euro en die zitten wel goed. De touchscreen is traag, maar dat stoort mij niet omdat ik deze enkel sporadisch gebruik om radio en klimaatregeling te bedienen. De 308 is ook ruimer en met een volle tank bol ik ook een 1000 kilometer (1.6 hdi).

            Wat voor mij het voordeel aan de Volvo zou zijn, wanneer het over basisdiesels gaat, de 2.0 tegenover de 1.6 bij Peugeot. Ik voel het enkel wanneer mijn aanhangwagen eraan hangt omdat ik een zeer rustige rijstijl heb, maar zeker een testrit doen zou ik zeggen.

            Qua dealers is het bij Peugeot nog net iets gemoedelijker, bij Volvo hebben ze soms het begin van de Audi ziekte.

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #7
              Omdat ik een vergelijking wou maken via, Autoweel.nl merk ik dat in Nederland, de Peugeot 308 diesel versies, al niet meer te koop zijn.

              Na de Porsche Cayenne (overal) is dit al de 2e diesel, die alleen nog in het museum, te zien zal zijn!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Zetels van de Peugeot zijn een ramp (klein, weinig steun aan de bovendien, korte zitting)
                Wegligging is minder dan van de Volvo: achteras dribbelt over oneffenheden.
                Klein stuurtje op Peugeot is tof, maar de besturing is zeer nerveus: veel corrigeren op de snelweg.
                Standaard-hifi in de Peugeot klinkt zwaar ondermaats (klachten van de tieners op de achterbank). Het HP-systeem in mijn V60 speelde heel goed.
                Tanken deed ik met de Volvo om de 1100 km ongeveer. De Peugeots hadden quasi evenveel diesel nodig, maar met een kleinere tank.
                Beide auto's vind ik trouwens nogal dorstig in vergelijking met mijn huidige kar.
                Versnellingspook in de Peugeot: dat alu-ding nooit combineren met het glazen dak (dat toch niet open kan): je verbrandt er je pollen aan, als die een uurtje in de zon heeft gestaan (echt, been there - we trokken er op den duur een sok over).

                Koffer van de Peugeot is groter (SW) dan die van de V60
                Touchscreen op de Peugeot marcheert maar half (traag, onnauwkeurig),altijd vette plekken. Je hebt het voor ALLES nodig: gps, airco, radio, bellen,... wat ook niet handig is.

                Navigatie was ook niet top (dit jaar systematisch Waze gebruikt).

                Airco op de Volvo: kan alles aan. Airco op de Peugeot: de Italiaanse zon was te sterk: blazen, blazen, maar kreeg de temperatuur niet onder controle. Op de achterbank bleef het zeer warm.

                Lawaai: Volvo is stiller in de cabine dan de Peugeot (rolgeluiden)

                Ik heb 150.000 km met een V60, een 2.000 met een V40 en twee keer 2.000 met een 308 SW.
                Naar build-quality: geen klagen van beide merken. De huur-Peugeot van deze zomer had 25000 km mishandeling achter de rug, en er was daar niks die kraakte of piepte.
                Oei oei, zijn op het forum thans mensen die nu vuur zouden spuwen als het het lezen. Een Peugeot zo afbreken, nondeju. Hoe durft ge.

                Comment


                • #9
                  Als beiden niet bevallen, waarom dan niet naar iets anders kijken voor die prijsklasse? VW, Renault, Ford, Opel,... . Of mss wel een koreaantje

                  Comment


                  • #10
                    enne: mocht je kiezen voor de Peug(niet mijn meug): neem zeker geen automaat(dubbele koppeling??) met de 1.6hdi, schakelt te pas en te onpas op en af, om bijna zeeziek in te worden op bepaalde constante snelheden
                    mijn autootjes:

                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                    Comment


                    • #11
                      ongelofelijk dat een v40 quasi evenveel kost als die 308, voor amper verschillen (verkeersbordherkenning is nu ook niet de onmisbare optie die handenvol geld kost om te produceren ofzo..) in uitrusting, idem voor de software matige verschillen zoals carplay etc.

                      ik zou sowieso voor de volvo gaan.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                        ongelofelijk dat een v40 quasi evenveel kost als die 308, voor amper verschillen (verkeersbordherkenning is nu ook niet de onmisbare optie die handenvol geld kost om te produceren ofzo..) in uitrusting, idem voor de software matige verschillen zoals carplay etc.

                        ik zou sowieso voor de volvo gaan.
                        Voor carplay moet ge het sowizo al niet doen. Is 'nog' niet echt een meerwaarde. Ik heb het zelfs vervloekt op de DS5, omdat ik gewoon door die Carplay 15 x naar de garage ben moeten gaan en er zelfs van Brussel experts moesten af komen om het te fixen.

                        De Volvo is idd een verouderd model en ik weet niet welke versie het is. Maar vooral zit er een enorm verouderd multimediasysteem in zonder touchscreen. Zelf moest ik kiezen tussen de nieuwe Tiguan en de oude XC60 en ben de Tiguan de voormiddag gaan proefrijden en de XC60 in de namiddag. XC60 was €100 duurder en wat minder uitgerust (geen pano dak, geen achteruitrijcamera en geen 360° view). Maar tijdens het rijden was het echt twijfelen, TOTDAT ik de GPS wilde bedienen en dat niet werkte met mijn vinger. Toen wist ik dat het hem niet ging worden.

                        Maar in dit geval, zou ik ook eerder voor de V40 gaan ipv de 308, maar dat is omdat ik bevooroordeeld ben door de minder goede ervaringen bij PSA.

                        Comment


                        • #13
                          Mijn volgorde zou zijn
                          1) Volvo V60
                          2) Peugeot 308
                          3) Volvo V40

                          De V40 is een hele stap minder dan de V60. Ik heb de 308 nog overwogen als vervanger van mijn V60, maar de stoelen waren voor mij de 'no go'. Met de rest ging ik kunnen leven, als ook de lease-prijs een beetje had mee gevallen, maar dat was ook het geval niet.

                          De automaat vond ik nog redelijk te doen in de 308 - ik vond die zelfs aangenamer mét automaat, dan zonder (vorig jaar op Sicilië reden we een automaat, dit jaar in Puglia, een zesbak). Verwacht geen race-machine.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Voor carplay moet ge het sowizo al niet doen. Is 'nog' niet echt een meerwaarde. Ik heb het zelfs vervloekt op de DS5, omdat ik gewoon door die Carplay 15 x naar de garage ben moeten gaan en er zelfs van Brussel experts moesten af komen om het te fixen.

                            De Volvo is idd een verouderd model en ik weet niet welke versie het is. Maar vooral zit er een enorm verouderd multimediasysteem in zonder touchscreen. Zelf moest ik kiezen tussen de nieuwe Tiguan en de oude XC60 en ben de Tiguan de voormiddag gaan proefrijden en de XC60 in de namiddag. XC60 was €100 duurder en wat minder uitgerust (geen pano dak, geen achteruitrijcamera en geen 360° view). Maar tijdens het rijden was het echt twijfelen, TOTDAT ik de GPS wilde bedienen en dat niet werkte met mijn vinger. Toen wist ik dat het hem niet ging worden.

                            Maar in dit geval, zou ik ook eerder voor de V40 gaan ipv de 308, maar dat is omdat ik bevooroordeeld ben door de minder goede ervaringen bij PSA.
                            ik vond de (oude) GPS in mijn V60 beter werken dan die met het touchscreen in Peugeot. In een recente Volkswagen werkt dat touchscreen dan wel weer best goed.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Oei oei, zijn op het forum thans mensen die nu vuur zouden spuwen als het het lezen. Een Peugeot zo afbreken, nondeju. Hoe durft ge.
                              tsja, ik kan maar schrijven hoe ik die ervaren heb, en vergelijken met mijn toenmalig en huidig referentiekader. Nochtans, Peugeot heeft bij mij een voetje voor: ik was grote fan van de 205 T16 toen Ari Vatanen en consoorten de rally's opfleurden. Mijn eerste auto was een knalrode Peugeot 205, mijn ouders hebben lang een zalige 405 SRI gehad, nadien een quasi onverwoestbare 306.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                                tsja, ik kan maar schrijven hoe ik die ervaren heb, en vergelijken met mijn toenmalig en huidig referentiekader. Nochtans, Peugeot heeft bij mij een voetje voor: ik was grote fan van de 205 T16 toen Ari Vatanen en consoorten de rally's opfleurden. Mijn eerste auto was een knalrode Peugeot 205, mijn ouders hebben lang een zalige 405 SRI gehad, nadien een quasi onverwoestbare 306.
                                Inderdaad kunt gij dat zo omschrijven, maar er zijn mensen die het daar volledig niet mee eens zijn en u dan voor leugenaar verslijten

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

                                  Oei oei, zijn op het forum thans mensen die nu vuur zouden spuwen als het het lezen. Een Peugeot zo afbreken, nondeju. Hoe durft ge.
                                  Als je er mee gereden hebt is dat geen probleem
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de peugeot 308 reed, weliswaar de gti versie. Dat ding reed echt leuk. Nu weet ik wel niet wat het verschil is tussen de gti en de normale versie. De volvo die daar stond was een aantal jaar oud en die reed wat logger vond ik. Beide hadden dezelfde 1600 motor (naar verluidt van peugeot). De nieuwe volvo's draaien nu wel op een 2000, maar vraag mij niet wat de impact daarvan is. Auto's zijn voor mij een zwarte doos...

                                    Comment


                                    • #19
                                      V60 D2 1.6 is inderdaad een PSA-motor (Peugeot, dus).

                                      GTI is een andere auto dan een 1.6 HDI. Let wel, je hebt ook een GT-line, dat is de visuele kant van een GTI, maar niet de motor.

                                      Een v60 is geen sportwagen, maar een gezapige en comfy kilometervreter. Het is net geen boot (al moet je rekening houden met de draaicirkel van een olietanker )

                                      De kas van een 308 is lichter dan die van een v60, wat er voor zorgt dat die, met quasi dezelfde motor, vinniger is.

                                      De nieuwere 2.0 is stiller, heeft iets meer koppel, en is minder dorstig. De betere van de twee motoren, dus.
                                      Last edited by A160; 16/08/2017, 22:51.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        V60 D2 1.6 is inderdaad een PSA-motor (Peugeot, dus).

                                        GTI is een andere auto dan een 1.6 HDI. Let wel, je hebt ook een GT-line, dat is de visuele kant van een GTI, maar niet de motor.

                                        Een v60 is geen sportwagen, maar een gezapige en comfy kilometervreter. Het is net geen boot (al moet je rekening houden met de draaicirkel van een olietanker )

                                        De kas van een 308 is lichter dan die van een v60, wat er voor zorgt dat die, met quasi dezelfde motor, vinniger is.

                                        De nieuwere 2.0 is stiller, heeft iets meer koppel, en is minder dorstig. De betere van de twee motoren, dus.
                                        1 Wanneer je zegt dat het de betere van de twee motoren is, betekent dat dan dat die meer trekkracht heeft bv bij slepen, of dat hij langer mee gaat, of dat hij sneller op trekt?
                                        2 Is er een merkbaar nadeel aan die 1.6 van peugeot bij een 308?
                                        3 In de v60 zit toch dezelfde motor, maar misschien is die dan te zwaar om vinnig te reageren? Hoe zit dat trouwens met die d3/t3 van volvo?

                                        Heeft iemand trouwens ervaring met voorruitverwarming? Werkt dat wezenlijk sneller dan klassiek blazen?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X