Hallo hallo,
Op dit moment rijd ik met een 10 jaar oude Ford Fiesta diesel (+-100.000km) maar eigenlijk doe ik momenteel veel te weinig kilometers om met een diesel te rijden. (gemiddeld 12.5km enkele rit of 25km per dag)
Hierdoor kan ik maar zelden de motor op optimale temperatuur laten komen, waardoor ik vrees dat dit op korte termijn tamelijk wat kosten met zich zal meebrengen. (EGR, brandstofsysteem, katalysator)
Nu ben ik al even aan het rondzien wat er allemaal op de markt beschikbaar is en ben zo op onderstaande wagentjes gevallen. Welke van deze zou jullie voorkeur krijgen?
Ford Focus ST-Line 1.5 benzine (150pk) in Candy Red (Op bestelling)
voorzien van allerhande opties incl: dodehoekswaarschuwing, bi-xenon voorlichten, radio/gps combo,...
ofwel
Peugeot 308 GT-Line 1.2 Benzine (130pk) in Magnetic Blue (pré-facelift model, stockwagen)
ook voorzien van allerhande opties incl: LED lichten, panorama dak, radio/gps combo, automatische airco...
Na het bekijken van de configuraties, zijn beide wagens zowel qua specs als qua uitrusting zeer gelijkaardig aan elkaar.
Pluspunten van de Focus:
Persoonlijk het mooiste model van de twee
Rijgedrag en sturen is zeer goed (voelt wat sportief aan)
Vlotste motor
Mijn huidige ervaring met Ford is wel tamelijk positief
Minpunten van de Focus:
multimediasysteem kan wat traag zijn
Afwerking van het interieur is wat verouderd
minimum 3 à 4 maand wachtperiode
Prijs: +-2000 euro duurder dan de Peugeot
Pluspunten 308:
Comfortabelste wagen van de twee
Interieur ziet er goed afgewerkt uit
Prijs: aangezien het een eindereeks model is, heeft die een goede prijs
Levertermijn: ongeveer 2 à 3 weken
Minpunten 308:
Interieur is misschien iets te minimalistisch
Rijgedrag is goed, maar iets minder direct als de Ford
De valse uitsparingen in de achterbumper voor de uitlaat, breekt het design een beetje
Ik heb geen ervaring met panorama daken en weet niet of dit positief of negatief is.
In het verleden heb ik een wat negatieve ervaring gehad met m'n oude Peugeot 306 (dit kan m'n beeld van Peugeot wel wat bezoedelen)
Wat is jullie mening van beide wagens?
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Alvast bedankt voor jullie menigen!
Op dit moment rijd ik met een 10 jaar oude Ford Fiesta diesel (+-100.000km) maar eigenlijk doe ik momenteel veel te weinig kilometers om met een diesel te rijden. (gemiddeld 12.5km enkele rit of 25km per dag)
Hierdoor kan ik maar zelden de motor op optimale temperatuur laten komen, waardoor ik vrees dat dit op korte termijn tamelijk wat kosten met zich zal meebrengen. (EGR, brandstofsysteem, katalysator)
Nu ben ik al even aan het rondzien wat er allemaal op de markt beschikbaar is en ben zo op onderstaande wagentjes gevallen. Welke van deze zou jullie voorkeur krijgen?
Ford Focus ST-Line 1.5 benzine (150pk) in Candy Red (Op bestelling)
voorzien van allerhande opties incl: dodehoekswaarschuwing, bi-xenon voorlichten, radio/gps combo,...
ofwel
Peugeot 308 GT-Line 1.2 Benzine (130pk) in Magnetic Blue (pré-facelift model, stockwagen)
ook voorzien van allerhande opties incl: LED lichten, panorama dak, radio/gps combo, automatische airco...
Na het bekijken van de configuraties, zijn beide wagens zowel qua specs als qua uitrusting zeer gelijkaardig aan elkaar.
Pluspunten van de Focus:
Persoonlijk het mooiste model van de twee
Rijgedrag en sturen is zeer goed (voelt wat sportief aan)
Vlotste motor
Mijn huidige ervaring met Ford is wel tamelijk positief
Minpunten van de Focus:
multimediasysteem kan wat traag zijn
Afwerking van het interieur is wat verouderd
minimum 3 à 4 maand wachtperiode
Prijs: +-2000 euro duurder dan de Peugeot
Pluspunten 308:
Comfortabelste wagen van de twee
Interieur ziet er goed afgewerkt uit
Prijs: aangezien het een eindereeks model is, heeft die een goede prijs
Levertermijn: ongeveer 2 à 3 weken
Minpunten 308:
Interieur is misschien iets te minimalistisch
Rijgedrag is goed, maar iets minder direct als de Ford
De valse uitsparingen in de achterbumper voor de uitlaat, breekt het design een beetje
Ik heb geen ervaring met panorama daken en weet niet of dit positief of negatief is.
In het verleden heb ik een wat negatieve ervaring gehad met m'n oude Peugeot 306 (dit kan m'n beeld van Peugeot wel wat bezoedelen)
Wat is jullie mening van beide wagens?
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Alvast bedankt voor jullie menigen!
Comment