Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520d of 520i (16000km/jaar)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 520d of 520i (16000km/jaar)

    Heb mijn zinnen gezet op een BMW 5 serie (G30).
    Eenige twijfelpunt is nog ga ik voor een 520d of 520i (beiden automaat) ... is een prive wagen dus geen rekening houden met VAA of aftrekbaarheid

    momenteel 35km (enkel) woon-werk verkeer, oersaai en onnodig traag, zelden autostrade

    rij momenteel met (V6) 2.7 tdi/multitronic ... koppel zal wat minder zijn, maar tegenwoordig is het koppel van een 1.0 naftje ook voldoende op mijn route

    iemand een reden om zeker geen 520i te nemen? (gekende problemen eventueel?)
    zal wel een 3 liter meer verbruiken, maar daartegenover staat wat minder VB en goedkoper onderhoud
    Last edited by viperman; 29/08/2017, 23:50.
    Audi A5 2.7TDI Multitronic

  • #2
    Naft, en automaat.

    Comment


    • #3
      Afstand woon-werk is wel voldoende groot voor een diesel. Ik zou dan weer opteren voor de diesel... Vermogen is idem geloof ik, maar de benzine zal zwak aanvoelen door een gebrek aan koppel. Zo denk ik er toch over, ik zou een testrit doen met beiden.

      Comment


      • #4
        Prijsverschil?

        Comment


        • #5
          Qua totale prijs zal het elkaar weinig ontlopen met zo weinig km. Het is wel een dure wagen voor zo weinig km, je gaat een afschrijving hebben van 40 cent per km de eerste jaren en de brandstofkosten liggen onder de 10 cent per km bij de benzine versie. Of 35km voldoende is om de roetfilter te regeneren betwijfel ik.

          Comment


          • #6
            35 Km is voldoende hoor. Die man zal ook aan een 15 a 20000 km per jaar komen en als hij dat nu in luxe wil doen...? Ken er die minder rijden met een dure wagen.

            Comment


            • #7
              Beide wagens zijn niet echt mileiuvriendelijk. Ik zou dan toch voor het minste kwaad kiezen en de 520i nemen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                Beide wagens zijn niet echt mileiuvriendelijk. Ik zou dan toch voor het minste kwaad kiezen en de 520i nemen.
                Dat is ook de vraag niet.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Afstand woon-werk is wel voldoende groot voor een diesel. Ik zou dan weer opteren voor de diesel... Vermogen is idem geloof ik, maar de benzine zal zwak aanvoelen door een gebrek aan koppel. Zo denk ik er toch over, ik zou een testrit doen met beiden.
                  Het aantal km's per jaar is veel te weinig om diesel aan te raden. De laatste studies die ik las was dat je zelfs 25 à 30k km/jaar moet doen om een diesel nog te verantwoorden. Heel weinig mensen doen dat nog privé.

                  Sowieso benzine in dit geval!
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    35 Km is voldoende hoor. Die man zal ook aan een 15 a 20000 km per jaar komen en als hij dat nu in luxe wil doen...? Ken er die minder rijden met een dure wagen.
                    DHL, ge verstaat het weer niet hé!
                    Zonnekoning geeft gewoon een hint dat er ook kleinere en minstens even comfortabele preemiejoem otto's zijn, zonder merk, type of motorisatie te vernoemen!

                    Comment


                    • #11
                      In de situatie beschreven door TS zou ik persoonlijk de benzineversie kiezen als ik tussen deze 2 voor de keuze zou staan.
                      Wat meer koppel in de file of trage secundaire wegen lijkt me geen noodzaak.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                        DHL, ge verstaat het weer niet hé!
                        Zonnekoning geeft gewoon een hint dat er ook kleinere en minstens even comfortabele preemiejoem otto's zijn, zonder merk, type of motorisatie te vernoemen!
                        Iets met 3 cylinders ?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

                          Het aantal km's per jaar is veel te weinig om diesel aan te raden. De laatste studies die ik las was dat je zelfs 25 à 30k km/jaar moet doen om een diesel nog te verantwoorden. Heel weinig mensen doen dat nog privé.

                          Sowieso benzine in dit geval!
                          Om te regeneren is dit voldoende. Was reactie daarop.
                          Nu zou ik wel diesel durven aanraden omdat dit toch een zware wagen is die best wat koppel kan gebruiken. Maar ja, de staat zorgt voor een nieuwe trend die momenteel graag gevolgd wordt. Enkele jaren geleden gaf men premies die diesels ten goede kwamen. toen wou de massa een diesel.... Nu betaal je beetje meer taks voor een benzine en keert iedereen zijn kar. Draait niet allemaal om geld bij keuzes hee.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                            Iets met 3 cylinders ?
                            Er is geen enkele reden waarom ge dat zou denken! Hoe komt ge daar nu toch bij?

                            Comment


                            • #15
                              Was een ingeving van het moment.... Maar is goed zo, krijg steeds een glimlach op mijn gezicht lol

                              Comment


                              • #16
                                Weliswaar met het F10 model, maar cijfers zijn wat ze zijn.

                                Hier zie je nogmaals, wat het verschil is tussen 270 NM en 400 NM

                                Zelf mensen die in Voodoo geloven, verkopen niet zoveel fabels


                                Comment


                                • #17
                                  Akkoord Quovadis, maar er is wel een verschil in vermogensopbouw hee. Het ene zal sportiever aanvoelen, het andere comfortabeler.

                                  Comment


                                  • #18
                                    520d vs hybride g30

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Akkoord Quovadis, maar er is wel een verschil in vermogensopbouw hee. Het ene zal sportiever aanvoelen, het andere comfortabeler.
                                      Sportief rijden, kan volgens sommige ook alléén maar met een manuele bak. (Zolang ze er geen geld willen voor geven)

                                      Dat ze intussen wel met het weinig sportieve servostuur en servoremmen, enz. rijden beseffen ze niet.

                                      Ga maar eens Karting rijden (+ wat een stank /vervuiling)

                                      Het verschil in beleving, (zeker met een automaat) zal in het huidige file verkeer van 70 km/u, volgens mij alvast, héél miniem zijn.

                                      Maar een diesel, is particulier, nu eenmaal niet rendabel meer < 35000 km (zeker omdat binnen +/- 8 maand de pompprijs gelijk is) want die verkoop je niet na 3 jaar zoals een lease auto.

                                      Kostprijs berekening voor particulier, is wel anders dan in een bedrijf, wat ik 20 jaar gedaan heb...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Die hybride, die zou ik wel zien zitten...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X