Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 520d of 520i (16000km/jaar)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Die hybride, die zou ik wel zien zitten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
had in een ander topic al aangegeven dat ik zit te wachten op een 510i. bij gebrek daaraan, raad ik in dit geval de 520i aan.
In Nederland hebben zo ook een BMW 418i Gran Coupé /Coupé
Slechts 41500 euro, wel zonder lederen stuur, maar toch al met 17" velgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Een 518i met de 1.5 3 cilinder, zal er ook nog wel komen
In Nederland hebben zo ook een BMW 418i Gran Coupé /Coupé
Slechts 41500 euro, wel zonder lederen stuur, maar toch al met 17" velgen
Een 116i ofzo, of 216i, of godbetert een 114d is nog trager.
Comment
-
ik zou er eens mee rijden als ik jou was en zien of je kan wennen aan de loopcultuur van het blok.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichtenik zou er eens mee rijden als ik jou was en zien of je kan wennen aan de loopcultuur van het blok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Lijkt een beetje komisch, maar is wel even snel dan een 218i.
Een 116i ofzo, of 216i, of godbetert een 114d is nog trager.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Het gaat totaal de verkeerde kant op met de automobiel...
Een 514D zou nochtans zo’n 50% sneller accelereren en 20 km/u sneller rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten. Je hebt duidelijk weinig ervaring met die dingen hoor Quovadis... Rij jij ook met een 3 cylinder ?
Bij 140 km/u durfde ik met de vervangauto zelf niet harder te rijden, vanwege het enorme lawaai.
Idem trouwens voor een 1.6 D Skoda Octavia (105 pk 2013), (collega) waar je bij 120 km/u, eigenlijk niet meer naar de radio kan luisteren…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHeb destijds een 524TD gehad, was de snelste diesel toen. Zou er graag eens terug mee rijden en ben er zeker van dat ik weer een erg grote glimlach zal hebben. Je hebt duidelijk weinig ervaring met die dingen hoor Quovadis... Rij jij ook met een 3 cylinder ?
Mijn nonkel heeft die auto toen gehad na een 528i. Die sprak toch van zijne kamion, en het was zijn eerste en laatste diesel.
Nu de automaat van toen zal ook wel de helft van het vermogen opgevreten hebben.
Comment
-
Tja, ge noemt daar ook de machienen he...
Ne 524 TD rijdt beter dan menig moderne wagen, zijt daar maar zeker van. Of n'een W124, kunnen ook nog menige voertuigen een voorbeeld aan nemen. T draait niet allemaal om vermogen, maar loopcultuur.
Is nu niet dat al mijn auto's zescylinders waren hoor. Heb redelijk wat viercylinders gehad ook. En er zit verschil in... Zelfs n'een driecylinder voor mijn vrouw gehad, maar den dienen was rap d'een hof af zulle.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik denk dat die 524td vandaag stevig zou tegenvallen. 115pk, en koppel pas vanaf 3000t.
Mijn nonkel heeft die auto toen gehad na een 528i. Die sprak toch van zijne kamion, en het was zijn eerste en laatste diesel.
Nu de automaat van toen zal ook wel de helft van het vermogen opgevreten hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ik was daar enorm content van... Kan ook nostalgie zijn natuurlijk
Op vlakke weg in vlaanderen was dat OK, maar nu zou ik toch mijn kas opfretten als die bergop nog geen 100km/h haalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten530d en geen opties.
Waar lees jij die 530d?
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZelfs n'een driecylinder voor mijn vrouw gehad, maar den dienen was rap d'een hof af zulle.
Comment
-
Zie http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
Een 520i produceert 184 PK en 290 Nm koppel tussen 1.350 en 4.250 toeren en legt 0-100 af in 7.5s. Van 60 naar 100 in 4e versnelling is 5.7 seconden (herneming), met kickdown 4.2 seconden.
Een 520d produceert 190 PK en 400 Nm koppel tussen 1.750 en 2.500 toeren en legt 0-100 af in 7.6s. Van 60 naar 100 in 4e versnelling is 6.4 seconden (herneming), met kickdown 4.3 seconden.
Op quasi alle hernemingen, met of zonder kickdown, is de 520i net wat sneller. Het scheelt vaak weinig, maar is wel consistent zo.
Conclusies:- Een 520d heeft inderdaad meer koppel, maar in een zeer beperkt bereik. Val je daar buiten, dan zal de 520i het beter doen. M.a.w. je wisselt een breder nuttig bereik van de motor (520i) voor een koppelpiek (520d). Een koppelpiek voelt wel sneller aan dan een vlak plateau.
- In de praktijk rijd je natuurlijk vaak in die 1.750-2.500 toeren zone, echter ik vermoed dat de gasrespons van de benzine beter zal zijn wat een stuk compenseert.
- Hoewel de 520d goed is voor een 4-cilinder diesel, zal de 520i veel 'zachter' lopen en dus meer passen bij het luxe karakter van de wagen.
- De 520i zal iets meer verbruiken.
Comment
Comment