Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520d of 520i (16000km/jaar)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

    Er is geen enkele reden waarom ge dat zou denken! Hoe komt ge daar nu toch bij?
    had in een ander topic al aangegeven dat ik zit te wachten op een 510i. bij gebrek daaraan, raad ik in dit geval de 520i aan.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

      Die hybride, die zou ik wel zien zitten...
      Speciaal voor u:

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

        had in een ander topic al aangegeven dat ik zit te wachten op een 510i. bij gebrek daaraan, raad ik in dit geval de 520i aan.
        Een 518i met de 1.5 3 cilinder, zal er ook nog wel komen

        In Nederland hebben zo ook een BMW 418i Gran Coupé /Coupé

        Slechts 41500 euro, wel zonder lederen stuur, maar toch al met 17" velgen

        Comment


        • #24
          Haha... tja wat doe je daarmee he. Blijft natuurlijk wel een viercylinder die hybride. Anderzijds wel bijgestaan door een electromotor.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

            Een 518i met de 1.5 3 cilinder, zal er ook nog wel komen

            In Nederland hebben zo ook een BMW 418i Gran Coupé /Coupé

            Slechts 41500 euro, wel zonder lederen stuur, maar toch al met 17" velgen
            Lijkt een beetje komisch, maar is wel even snel dan een 218i.
            Een 116i ofzo, of 216i, of godbetert een 114d is nog trager.

            Comment


            • #26
              ik zou er eens mee rijden als ik jou was en zien of je kan wennen aan de loopcultuur van het blok.
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                ik zou er eens mee rijden als ik jou was en zien of je kan wennen aan de loopcultuur van het blok.
                Beste raad tot hiertoe !

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                  Lijkt een beetje komisch, maar is wel even snel dan een 218i.
                  Een 116i ofzo, of 216i, of godbetert een 114d is nog trager.
                  Het gaat totaal de verkeerde kant op met de automobiel...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                    Het gaat totaal de verkeerde kant op met de automobiel...
                    Wedden dat je een 524D 6 cilinder (86 pk) (152 NM) zou verkiezen boven een 514 D (95 pk) (235 NM) !

                    Een 514D zou nochtans zo’n 50% sneller accelereren en 20 km/u sneller rijden




                    Comment


                    • #30
                      Heb destijds een 524TD gehad, was de snelste diesel toen. Zou er graag eens terug mee rijden en ben er zeker van dat ik weer een erg grote glimlach zal hebben. Je hebt duidelijk weinig ervaring met die dingen hoor Quovadis... Rij jij ook met een 3 cylinder ?

                      Comment


                      • #31
                        530d en geen opties.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          . Je hebt duidelijk weinig ervaring met die dingen hoor Quovadis... Rij jij ook met een 3 cylinder ?
                          Mijn vrouw had vroeger 2x een 1.0 3 cilindertje (55 pk en 60 pk) in de Corsa, deze maakte minder lawaai bij 120 km/u als een Corsa 1.7 D van 75 pk.

                          Bij 140 km/u durfde ik met de vervangauto zelf niet harder te rijden, vanwege het enorme lawaai.

                          Idem trouwens voor een 1.6 D Skoda Octavia (105 pk 2013), (collega) waar je bij 120 km/u, eigenlijk niet meer naar de radio kan luisteren…

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Heb destijds een 524TD gehad, was de snelste diesel toen. Zou er graag eens terug mee rijden en ben er zeker van dat ik weer een erg grote glimlach zal hebben. Je hebt duidelijk weinig ervaring met die dingen hoor Quovadis... Rij jij ook met een 3 cylinder ?
                            Ik denk dat die 524td vandaag stevig zou tegenvallen. 115pk, en koppel pas vanaf 3000t.
                            Mijn nonkel heeft die auto toen gehad na een 528i. Die sprak toch van zijne kamion, en het was zijn eerste en laatste diesel.
                            Nu de automaat van toen zal ook wel de helft van het vermogen opgevreten hebben.



                            Comment


                            • #34
                              Tja, ge noemt daar ook de machienen he...
                              Ne 524 TD rijdt beter dan menig moderne wagen, zijt daar maar zeker van. Of n'een W124, kunnen ook nog menige voertuigen een voorbeeld aan nemen. T draait niet allemaal om vermogen, maar loopcultuur.
                              Is nu niet dat al mijn auto's zescylinders waren hoor. Heb redelijk wat viercylinders gehad ook. En er zit verschil in... Zelfs n'een driecylinder voor mijn vrouw gehad, maar den dienen was rap d'een hof af zulle.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                Ik denk dat die 524td vandaag stevig zou tegenvallen. 115pk, en koppel pas vanaf 3000t.
                                Mijn nonkel heeft die auto toen gehad na een 528i. Die sprak toch van zijne kamion, en het was zijn eerste en laatste diesel.
                                Nu de automaat van toen zal ook wel de helft van het vermogen opgevreten hebben.


                                Ik was daar enorm content van... Kan ook nostalgie zijn natuurlijk

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                  Ik was daar enorm content van... Kan ook nostalgie zijn natuurlijk
                                  Ik was toen ook content van een VW Passat 1.6d.
                                  Op vlakke weg in vlaanderen was dat OK, maar nu zou ik toch mijn kas opfretten als die bergop nog geen 100km/h haalt.



                                  Comment


                                  • #37
                                    Tja maar als ik dat vergelijk met dienen moderne Seat Ibiza 1.2 TDI die mijn vrouw had... Of zo'n 900 cc in een Clio... Heb zelfs nog een Passat 1.5D gehad. Dat was wel armoe

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      530d en geen opties.
                                      De vraag is: "BMW 520d of 520i (16000km/jaar)?"

                                      Waar lees jij die 530d?

                                      Mvg

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Zelfs n'een driecylinder voor mijn vrouw gehad, maar den dienen was rap d'een hof af zulle.
                                        Pas op met uw uitspraken want de gestapo ligt op de loer

                                        Comment


                                        • #40
                                          Zie http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

                                          Een 520i produceert 184 PK en 290 Nm koppel tussen 1.350 en 4.250 toeren en legt 0-100 af in 7.5s. Van 60 naar 100 in 4e versnelling is 5.7 seconden (herneming), met kickdown 4.2 seconden.

                                          Een 520d produceert 190 PK en 400 Nm koppel tussen 1.750 en 2.500 toeren en legt 0-100 af in 7.6s. Van 60 naar 100 in 4e versnelling is 6.4 seconden (herneming), met kickdown 4.3 seconden.

                                          Op quasi alle hernemingen, met of zonder kickdown, is de 520i net wat sneller. Het scheelt vaak weinig, maar is wel consistent zo.

                                          Conclusies:
                                          • Een 520d heeft inderdaad meer koppel, maar in een zeer beperkt bereik. Val je daar buiten, dan zal de 520i het beter doen. M.a.w. je wisselt een breder nuttig bereik van de motor (520i) voor een koppelpiek (520d). Een koppelpiek voelt wel sneller aan dan een vlak plateau.
                                          • In de praktijk rijd je natuurlijk vaak in die 1.750-2.500 toeren zone, echter ik vermoed dat de gasrespons van de benzine beter zal zijn wat een stuk compenseert.
                                          • Hoewel de 520d goed is voor een 4-cilinder diesel, zal de 520i veel 'zachter' lopen en dus meer passen bij het luxe karakter van de wagen.
                                          • De 520i zal iets meer verbruiken.
                                          Ik zou voor de 520i gaan. In de echte wereld minstens even snel als de 520d zelfs als het niet altijd zo zal voelen. Sowieso geen trage wagens (beiden). En loopcultuur van de 520i is mooier.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X