Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520d of 520i (16000km/jaar)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Soms komt het niet meer over als grapje eigenlijk, dat is het probleem met een forum hee. Als je face too face bent zie je beter wat de andere bedoelt. Misschien beter dat we allen vrede sluiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Mijn opmerking is er alleen, omdat ik lach met de Ratrace van alsmaar grotere auto’s met alsmaar straffere motoren, die telkens als minimumgrens gezet worden.

Want met minder kan men zich absoluut niet, vlot en comfortabel in stilte verplaatsen.

Terwijl de effectieve snelheid waarmee men zich kan verplaatsen juist daalt, (Gem 45 km/u?) als gevolg van de steeds groeiende aantal en groter worden auto’s. De hernia’s en gehoorschade ’s nemen trouwens ook toe.
      • Immers ook uw 5.30 i is voor de eigenaar van een RR Wraith, véééél te zwak, want slechts 350 NM t.o.v. 800 Nm, enz…..
      • Een Golf GTi, was vroeger de droom auto, nu lacht iedereen, met een Golf 1.0i die 20 km/u sneller is en 60 NM meer koppel heeft aan een véél lager toerental. (ps ik ben geen VW fan)
      • Koop je een trage Pick-up of X6, om in de stad te stinken, met veel NM doe je weer een verstandige keus…want alléén met die auto’s kan je op vakantie naar de bergen. enz. enz.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=39102&id2=83119&id3=89666&id4 =76770&cache=no

Maar, zo blijven we wel lachen...
      Wat heeft dit alles met de opmerking naar mij toe te maken, laat staan om mijn advies om de 30i ook eens te proberen. En maak een topic aan, over dit onderwerp dat je ons wilt opdringen. Ipv deze te vervuilen. In dit topic heb ik echt geen nood aan uw mening over de ratrace. Boertige mens.

Comment

Klopt, een discussie 'winnen' op een forum is feitelijk onmogelijk, wegens a) ontbreken van menselijk contact en b) je zal de elementen die je standpunt onderbouwen als waar beschouwen - wat je overtuiging versterkt - en de andere als onwaar, en eigenlijk alleen maar verder overtuigd raken door je eigen gelijk.. geloof zelfs dat dat wetenschappelijk aangetoond is
        maar er stond wel degelijk een knipoog achter mijn opmerking
        Last edited by sunking; 04/09/2017, 18:43.

Comment

No problem Sunking...
          Dirk voelt blijkbaar hetzelfde aan als ik...

Comment

Het klopt wat je zegt Sunking, niemand zal dat ontkennen.
            Nu, de cijfers van die 520i zijn maar pover, heb proefrit gedaan met de 330i en dat was al niet geweldig.

Qua verbruik van die geblazen turbomotoren, is beter bij BMW waarschijnlijk, maar eigenlijk mag ik ook niet klagen als je een constante snelheid kan aanhouden (maar ja dat telt voor elke auto), leg je er echter de zweep op, tja.

Comment

Zo een 30i zou wss niet mijn keuze zijn, ofwel een 20i en als die kwa koppel tekort komt, kan je voor een 30e gaan.. zelfde motor maar ondersteund met elektromotor, heb je ook nog de fiscale voordelen en het lagere verbruik er bij. Of een 20d voor de dieselliefhebbers.

Comment

Zo'n 30e zou ik ook durven proberen. Die electromotor zou wel eens het beste van twee werelden kunnen combineren. Instant koppel wellicht en het geluid van een benzine met de mogelijkheid toeren te maken. Ge weet, bij mij is koppel belangrijk he.

Comment

Working...
                X