Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes V-klasse vs VW T6 Caravelle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes V-klasse vs VW T6 Caravelle

    Ik ga in mijn vennootschap een van deze kopen, uitgevoerd als dubbele cabine met 5 zitplaatsen -> lichte vracht met alle bijhorende fiscale voordelen.
    Beide zijn rijkelijk en ongeveer gelijk uitgerust: automaat, navi, adaptieve cruise, led lichten, vierwielaandrijving, elektrische zetels enz.
    Ik heb beide uitgebreid kunnen testen:

    Mercedes:
    + Design, zowel uiterlijk als het interieur
    + 360 camera werkt echt super
    + Burmester surround
    - Duurder in aanschaf dan de VW
    - Comand online gps is omslachtig
    - Remmen voelen sponzig aan

    VW:
    + Goedkoper
    + Motor is opmerkelijk vinniger, auto rijdt strakker en remt vooral beter
    - Design, sommige goedkoop ogende VW onderdelen in het interieur
    - Achteruitrijcamera is minder goed, kleinere GPS

    Ik veronderstel dat beide ongeveer even waardevast zijn?
    Iemand weet van problemen met deze modellen?
    Graag uw mening of suggesties, bedankt!
    12
    Mercedes V-250 Avantgarde 190pk
    50,00%
    6
    VW T6 Caravelle Highline 204pk DSG
    50,00%
    6
    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

    2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
    1999 Volvo V70 classic 2.5d
    1967 Volvo 123 GT

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door 123GT
    Ik ga in mijn vennootschap een van deze kopen, uitgevoerd als dubbele cabine met 5 zitplaatsen -> lichte vracht met alle bijhorende fiscale voordelen.
    Beide zijn rijkelijk en ongeveer gelijk uitgerust: automaat, navi, adaptieve cruise, led lichten, vierwielaandrijving, elektrische zetels enz.
    Ik heb beide uitgebreid kunnen testen:

    Mercedes:
    + Design, zowel uiterlijk als het interieur
    + 360 camera werkt echt super
    + Burmester surround
    - Duurder in aanschaf dan de VW
    - Comand online gps is omslachtig
    - Remmen voelen sponzig aan

    VW:
    + Goedkoper
    + Motor is opmerkelijk vinniger, auto rijdt strakker en remt vooral beter
    - Design, sommige goedkoop ogende VW onderdelen in het interieur
    - Achteruitrijcamera is minder goed, kleinere GPS

    Ik veronderstel dat beide ongeveer even waardevast zijn?
    Iemand weet van problemen met deze modellen?
    Graag uw mening of suggesties, bedankt!
    Volgens mij zijn de vw's nog iets waardevaster. De mb's zijn op de tweedehands markt nog niet van hun slechte reputatie af. Met het huidige model kan dat uiteraard verbeteren.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Volgens mij zijn de vw's nog iets waardevaster. De mb's zijn op de tweedehands markt nog niet van hun slechte reputatie af. Met het huidige model kan dat uiteraard verbeteren.

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
      Ook benieuwd naar, of ze wat goedgemaakt hebben de laatste 10/15-jaar t.o een T5, nu T6.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #4
        Wel opvallend dat ze (beide) waardevaster zijn dan een "gewone" personenwagen. En tweedehands vaak snel verkocht.
        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

        2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
        1999 Volvo V70 classic 2.5d
        1967 Volvo 123 GT

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door 123GT
          Wel opvallend dat ze (beide) waardevaster zijn dan een "gewone" personenwagen. En tweedehands vaak snel verkocht.
          Daar is een grote markt voor buiten BE, dat helpt.

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #6
            broer hefet verschillende v klasse gehad, ondanks full options en aantoonbaar bij mb goedo nderhouden toch altijd zeer snel afgeschreven.
            kreeg hij moeilijk goed bedrag voor.
            laatste V6 van 4 jaar oud, full options, voor <1/3 van prijs verkocht.

            denk dat de VWs waardevaster zijn.

            Comment


            • #7
              Ik heb in 3j 2 V250 avantgarde gehad, na een ongeval eerste vervangen dus. Eerste had geen burmester. Sowieso nemen! Basisboxen belachelijke kwaliteit.
              Hoewel j bij dubbele cabine niet volledige surround zal hebben! Achterste boxen zitten weg.
              ook geluid parkeersensoren achter hoor je niet. Camera TOP.
              Bij eerste nog het geklots bij halfvolle tank. Bij tweede was het opgelost. Ook het pijltje aan welke kant benzinetank zat bij eerste verkeerd, tweede juist
              Bij eerste had ik 18" zjanten, bij tweede 19". Duidelijk verschil!! 19 duimers harder, rolgeluiden, en bij verkeerde bandendruk meteen versleten. Na een jaar moesten er al nieuwe rubbers op. Ga voor 18"!!! Past beter bij het zachte rijcomfort van de V.
              jaaaa, de 19" mooier, maar wie mooi wil zijn moet lijden. Afwegen hier dus .

              V klasse: weinig opbergvakken! Mini handschoenkastje.

              Ik had geen Command, basis gps vond ik het schandaligst en mercedes onwaardig. Systeem liep vaak vast en moest gereset worden. Maar is command echt zn geld waard? Hoeveel is het? 3000eu? Ik vind die systemen pure cashcows voor de merken, echt zijn geld niet waard. Hier verdienen ze dik op.
              Deel de kostprijs eens door aantal jaar dat je auto wil gebruiken. Kost ontstellend veel geld. Ondanks gesmeek van de verkoper ''de wederverkoopwaarde meneer'' niet genomen in een voor de rest full option. Geen seconde spijt gehad.

              ook bij 1 vd 2 gerammel in dakhemel. Moet gezegd, kon steeds binnen bij MB om dit allemaal op te lossen. Waren misschien kinderziektes. Eerste had ik in 2014.
              ik vond m zalig om te rijden. Geen camionet gevoel. Inderdaad: heel zachte ''sompige'' remmen.
              Mooiste vd twee modellen ook.

              Ik ga nu volgende week tekenen voor Caravelle maar een benzine 204pk automaat. Wil ietsje meer werkpaard, verhoogd laadvermogen. Ik neem minder opties. Geen led, zeker geen gps (zie boven) Ik betaal geen 1200eu voor een zielige onwerkbare gps. Ik rij altijd op waze of google maps. Wil vleugeldeuren ook.
              inderdaad goedkoper. MAAR het is dan ook een caravelle. Geen appelen met peren vergelijken: de multivan is eigenlijk te vergelijken met avantgarde. Kan niet van vw uit in dubbele cabine, wel bij ombouwers nadien (aparte homologatie) En toch vind ik dat hij steviger in mekaar gestoken voelt dan de V hoor. Deze week is de dubbele cabine nog ''gratis'' bij vw.
              toen ik vergeleek indertijd (met multivan) was MB duidelijk goedkoper.
              Na jaar rijden in V voelde het al wat krakiger. Kan gevoel zijn hoor.

              Nog iets? Aja, ik haalde vaak achterzetels uit, niet te doen alleen. Loodzwaar en moeilijk in en uit te klikken. Lijkt bij vw makkelijker.
              leder: ga voor nappa! Is zn geld waard. Of hoe heet dat pakket? Nappa, andere ''hout'' inleg, bovenkant dashboard in ''gestikt leder(look)", pedalen in geborsteld aluminium. Vennootschap betaalt toch, is het niet?

              Sowieso: niet kopen voor de overnemer of waarde binnen zoveel jaar. Je koopt toch voor jezelf?? In deze prijsklasse verlies je sowieso sneller waarde. Zeker de opties. Als je waarde wil behouden, koop dan middenmoot. En ja wsch vw waardevaster.
              Ga voor waar je je best in voelt. V mooist. Te mooi voor mijn job, ik heb werkpaard nodig met toch comfort. Geen vito. Wil Hoger laadvermogen en benzine. Daarom ga ik nu caravelle. Anders bleef ik ZEKER bij de ster. Ondanks het Spaans gebouwde gevoel.(opnieuw vooroordeel)

              Onder voorbehoud en bevooroordeeld toch de V aangevinkt. Binnen een jaar kan ik beter oordelen.

              succes
              Last edited by ; 02/09/2017, 08:41.

              Comment


              • #8
                Misschien nog 1 iets over het fiscale. Waarom geen jonge occasie? Bij vw zo goed als geen keus, maar mocht je voor MB gaan wel toch? Dan is de 'waardeverlies' discussie al niet meer van toepassing. Ok, je zoekt een 4motion, das minder natuurlijk. Maar je weet nooit.
                In mijn tijd was een occasie geen optie wegens geen aanbod, maar nu. Ik zou t wel weten. Uiteraard altijd vergelijken met een nieuwe. Ook levertijd kan rol spelen. Ik heb 6 maand gewacht. Dat nooit meer.

                occasie op 3j afschrijfbaar he.

                Daarom verkopen ze ook zo goed he, de (fiscale) Lichte Vrachten. Al die zelfstandigen die paniekerig de VAA willen ontwijken en toch wat luxe en power onder de kap zoeken.

                Zolang overheid die poort niet afsluit zou ik me weinig zorgen maken hier omtrent.

                Comment


                • #9
                  een benz doet je trager rijden owv de zompige remmen en de rest je als nadeel aanhaalt

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor de reacties iedereen!
                    Het is een bijna nieuwe VW T6 Caravelle geworden, Highline uitvoering met de juiste opties, 4 motion, DSG en meteen al in dubbele cabine uitgevoerd.
                    Niet de mooiste, wel de meest rationele beslissing.
                    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                    2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                    1999 Volvo V70 classic 2.5d
                    1967 Volvo 123 GT

                    Comment


                    • #11
                      Met zo'n "rationele" beslissing zou ik ook absoluut wel kunnen leven ;-)
                      Ga je je niet beklagen. Vorig jaar met een T6 op pad geweest in Zweden. Was een 4 motion tdi met DSG. Heerlijke reisauto.

                      Nieuwe V rijdt ook wel subliem moet ik zeggen. Mijn schoonbroer is net na jaren VW T, overgeschakeld naar zijn eerste V, en is er toch redelijk lyrisch over.
                      Maar nieuwe borstels vegen altijd goed natuurlijk ;-)

                      Zeker wat foto's posten hier, als je hem hebt.

                      Comment


                      • #12
                        Zelfde zoektocht hier bezig, al gaat mijn voorkeur naar VW.

                        Ik neem aan dat je T6 ingeschreven is als "lichte vracht"?

                        Heb ik nu gelezen dat de VAA anders berekend wordt voor een "lichte vracht" dan voor een personenwagen...
                        Als personenwagen bedraagt de VAA al snel 700€/maand, enig idee hoeveel de VAA bedraagt als lichte vracht?

                        2 jaar terug zei ik "nu rij ik em op tot hij uiteenvalt", hier zit ik opnieuw... )-: pfff weeral duizenden € verliezen op de aankoopwaarde voor een auto van 2jaar...

                        Toen werd het een benzine, door omstandigheden zullen we 15000km extra moeten doen per jaar... met wat meer ruimte...



                        Comment


                        • #13
                          De T6 is inderdaad ingeschreven als lichte vracht, en wordt ook zo gebruikt. Er is nog een personenwagen in de vennootschap. Op lichte vracht is er geen VAA, bij ons staat hij omwille van het (sporadisch) priv
                          2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                          2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                          2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                          2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                          1999 Volvo V70 classic 2.5d
                          1967 Volvo 123 GT

                          Comment


                          • #14
                            (en toen was de helft van de tekst weg, zucht)
                            De T6 staat in de boeken als 85% aftrekbaar ipv 100% omwille van het priv
                            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                            2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                            1999 Volvo V70 classic 2.5d
                            1967 Volvo 123 GT

                            Comment


                            • #15
                              Debiel forum.
                              2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                              2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                              2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                              2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                              1999 Volvo V70 classic 2.5d
                              1967 Volvo 123 GT

                              Comment


                              • #16
                                Je bent de eerste die klaagt ? ...

                                Comment


                                • #17
                                  Bedankt voor uw antwoord!

                                  een 2de auto is de oplossing. Drie jaar terug zat ik in deze situatie, pickup en privé wagen, maar van de pickup werd meer geprofiteerd binnen het bedrijf dan wat anders... dus boel buiten, enkel privé wagen en nu zit ik weer in 't zelfde schuitje...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Graag gedaan, zonder dank.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X