Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 2.4 jtd, Mg ZT 2.0 Rover 75 2.0 cdti?Iets gelijkaardigs?Tips?Advies?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa Romeo 2.4 jtd, Mg ZT 2.0 Rover 75 2.0 cdti?Iets gelijkaardigs?Tips?Advies?

Hallo iedereen, mijn Rover 416 is bijna 22 jaar oud, dus tijd voor iets anders. Hij kan het namelijk ieder moment begeven en de preventieve herstelkosten zijn hoger dan de wagen nog waard is. We wouden eerst nog wat sparen en een wagen van een 15 000 euro kopen maar gezien de toestand van de Rover en de kosten van de verbouwingen aan het huis dachten we er aan eventueel een goede tweedehandswagen te kopen van ongeveer max 6000 euro.
    Het moet een automaat zijn daar ik vaak in de file sta en mijn vrouw niet goed kan schakelen. Ik ben er trouwens ook niet zo denderend goed in. Ik heb een voorkeur voor wagens die klasse uitstralen, ook al lijken ze wat ouder. Ik denk daarbij aan de alfa Romeo 166 2.4 jtd, of de MG ZT of de Rover 75. Maar ook de Saab 9-3 1.9 jtd kan me bekoren. Hebben jullie argumenten om één dezer wagens af te keuren, of andere voorstellen? Ik woon in Belgie maar heb begrepen dat wagens importeren uit Nederland of Duitsland niet zo moeilijk is.
    Liefst ook geen wagen met een te grote co2 uitstoot gezien de belastingen. Alvast bedankt.

Een Volkswagen Jetta DSG lijkt me een goede keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PapaVanYasmine
      Hallo iedereen, mijn Rover 416 is bijna 22 jaar oud, dus tijd voor iets anders. Hij kan het namelijk ieder moment begeven en de preventieve herstelkosten zijn hoger dan de wagen nog waard is. We wouden eerst nog wat sparen en een wagen van een 15 000 euro kopen maar gezien de toestand van de Rover en de kosten van de verbouwingen aan het huis dachten we er aan eventueel een goede tweedehandswagen te kopen van ongeveer max 6000 euro.
      Het moet een automaat zijn daar ik vaak in de file sta en mijn vrouw niet goed kan schakelen. Ik ben er trouwens ook niet zo denderend goed in. Ik heb een voorkeur voor wagens die klasse uitstralen, ook al lijken ze wat ouder. Ik denk daarbij aan de alfa Romeo 166 2.4 jtd, of de MG ZT of de Rover 75. Maar ook de Saab 9-3 1.9 jtd kan me bekoren. Hebben jullie argumenten om één dezer wagens af te keuren, of andere voorstellen? Ik woon in Belgie maar heb begrepen dat wagens importeren uit Nederland of Duitsland niet zo moeilijk is.
      Liefst ook geen wagen met een te grote co2 uitstoot gezien de belastingen. Alvast bedankt.
      In die prijsklasse vind je ook mooie Laguna's ook bijvoorbeeld.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

jaguar x-type ?
        wel moeilijker te vinden in diesel en automaat

of volvo S80
        Last edited by ; 06/09/2017, 23:46.

Comment

Nu nog een euro4 diesel kopen, we zitten met een masochist
          2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
            Een Volkswagen Jetta DSG lijkt me een goede keuze.
            Inderdaad. Heb ik even gecheckt en vond er wel een paar maar wel net iets boven het budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              In die prijsklasse vind je ook mooie Laguna's ook bijvoorbeeld.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
              Klopt maar ik twijfel een beetje over de kwaliteit. Zou een form mondeo dan geen beter alternatief zijn? Of een opel Insignia? Ik vond ook deftige Mitsubishi lancers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                jaguar x-type ?
                wel moeilijker te vinden in diesel en automaat

of volvo S80
                De Volvo s80 ziet er volgens lijn vrouw iets te gedateerd uit in onze prijsklasse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Nu nog een euro4 diesel kopen, we zitten met een masochist
                  Hoezo? Tja, in een bepaalde prijsklasse heb je weinig keuze, niet?

Comment

Moet het een diesel zijn?
                    In Nederland vind je heel wat wagens op LPG. Enkel een probleem als je ondergronds moet parkeren.

Moet het toch een diesel zijn: Alfa 159 vind je ook vrij vlot onder de 6.000€. Zelfs onder de 150.000km.

Comment

Honda accord!

Zelfs eentje op LPG:

Hier vind je een tweedehands Honda Accord die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PapaVanYasmine Bekijk Berichten

Klopt maar ik twijfel een beetje over de kwaliteit. Zou een form mondeo dan geen beter alternatief zijn? Of een opel Insignia? Ik vond ook deftige Mitsubishi lancers
                        Aan de kwaliteit van de Laguna 2.0 dCi hoeft niet getwijfeld te worden.
                        Ze behoren tot de betrouwbaarste wagens in hun klasse; en waarschijnlijk betrouwbaarder dan de door u opgesomde alternatieven; 'ondanks' een Renault logo.

Comment

Ik heb begrepen dat het vooral de gefacelifte versie is die veel betrouwbaarder is.
                          De eerste generatie en 2e voor facelift zijn niet zo betrouwbaar.
                          De Talisman blinkt naar het schijnt ook niet uit, maar dat is allemaal maar van horen zeggen.
                          Zijn de gefacelifte benzine versies ook betrouwbaar of zijn er bepaalde motoren te vermijden?

Comment

Stond hier geen mooie 159 2.4 tekoop.

Comment

De Rover 75 is echt een zeer goede auto. Heb er zelf drie!
                              Ik zou die zeker aanraden....mocht je specifieke vragen hebben post ze maar
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Hier is je droomauto ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  De Rover 75 is echt een zeer goede auto. Heb er zelf drie!
                                  Ik zou die zeker aanraden....mocht je specifieke vragen hebben post ze maar
                                  En die interieurs zien er ook zo zalig comfy uit

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PapaVanYasmine Bekijk Berichten

Hoezo? Tja, in een bepaalde prijsklasse heb je weinig keuze, niet?
                                    Hoezo?
                                    Wel dat lijkt me toch evident?
                                    Je geeft zelf aan geen te hoge taksen te willen betalen en dan ga je kijken voor een oude diesel met relatief hoge cilinderinhoud en een lage euronorm
                                    Heb je al eens gesimuleerd wat deze gaan kosten aan biv en taks?
                                    Denk dat je achterover zal vallen.
                                    En vergelijk aub niet met iemand die 1 van deze al xx jaren rijdende heeft want nieuwe inschrijvingen zijn een pak duurder.

Om nog maar te zwijgen dat je de komende jaren op veel minder plaatsen zal mogen komen met deze wagens. Elke (middel)grote stad heeft plannen voor milieuzones of heeft deze al.

Hoeveel km doe je jaarlijks?
                                    Benzine echt geen optie? Of lpg desnoods?

2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

Hoezo?
                                      Wel dat lijkt me toch evident?
                                      Volkomen gelijk, maar zou dit geen Fake bericht zijn….

Comment

Alfa 166 2.4 jtd heb ik gehad, is een fijne auto met een onverwoestbare motor, maar niet bepaald goedkoop in onderhoud (vb om de alternator + riem + spanrollen te vervangen was ik een stuk over de 1000 euro kwijt, de dieselpomp was 1600 euro + plaatsing, dat ding vreet draagarmen enz). Als je het topic eens wil doorlezen: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...eo-166-2-4-jtd. Bovendien kosten die tegenwoordig al 1000 euro per jaar aan taks...
                                        Als je er een zou kopen, zoek er dan een met een zo volledig mogelijke onderhoudsgeschiedenis.
                                        Ik zou eigenlijk eerder suggereren om naar een 159 1.9 jtd uit te kijken, daar heb je veel meer keuze in en qua taks en aankoopprijs zijn die ook toegankelijk.
                                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                                        X