Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW arteon 2.0 TSI (280pk) of audi RS3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW arteon 2.0 TSI (280pk) of audi RS3

Dag allemaal,

Ik speel met het idee om mij een nieuwe wagen aan te kopen, met een iets zwaardere motor. Momenteel rij ik met een VW scirocco 1.4 TSI. 2 van de wagens waar ik over twijfel zijn de VW arteon met 2l benzine of de audi RS3. Met beiden staat reeds een testrit gepland.

Wat denken jullie, een nieuwe kopen of toch maar de scirocco houden?

21
    audi RS3
    61,00%
    13
    VW arteon 2.0 TSI
    28,00%
    6
    Scirocco 1.4 TSI (122pk) houden
    9,00%
    2

Dat is toch allebei totaal iets anders hé.
    I
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Dat is toch allebei totaal iets anders hé.
      I
      Inderdaad, moeilijke keuze tussen comfort en geluid

Audi RS3 heeft als + het geluid en de sportiviteit, prestaties. Maar dan als - helaas de ruimte.
      Bij de arteon is het comfort en de ruimte er en zijn de prestaties wel naar behoren, maar minder sportiviteit en geluid.

Comment

De RS3. Gaat wel ff schrikken worden van 122 naar 400pk.

Comment

Een golf GTI geen optie?

Comment

Ik zou een nieuwe kopen, dat is goed voor de economie :-)

Comment

Ik begrijp wel ergens zijn keuzewagens maar zou ze voor verschillende doeleinden willen hebben/gebruiken.
              Wel verschieten als je uit je Scirocco stapt en de motor van een RS3 gebruikt.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

RS3 vs Arteon, beide auto's zou ik graag in mijn garage zien maar kiezen is een beetje raar.
                Is het een nieuwe RS3? Dan kies ik die

Comment

Arteon is ruimte, comfort, design. 280 pk zal zeker niet traag zijn, maar het is geen lichte auto.

De RS3 is een bruut geval, compleet gebouwd op sport, hard, luid etc.
                  Totaal onvergelijkbaar.
                  Bekijk ook eens te financiële gevolgen (verzekering, rijtaks, BIV), dat gaat voor allebei een stevige noot extra zijn tov je 1.4.

Comment

En onderhoudskosten
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zoals eerder gezegd totaal versch. wagens. Qua looks Arteon > RS3, qua sportief rijden RS3 > Arteon

Comment

Voor mij altijd de Arteon...al zou ik zelfs nog voor een lichtere motorisatie gaan en de Audi A5 in de plaats kiezen voor hetzelfde budget.

Comment

RS3 man zonder twijfel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Voor mij altijd de Arteon...al zou ik zelfs nog voor een lichtere motorisatie gaan en de Audi A5 in de plaats kiezen voor hetzelfde budget.
                            Op de 1 of andere manier vind ik de Arteon toch knapper en stijlvoller. Snap zelf niet waarom

Comment

Heb me na lang twijfelen en bijna nieuwe RS3 aangeschaft ...nog geen seconde spijt van gehad!!
                              ik reed Audi A4 avant dus nu minder ruimte maar heb die ruimte maar enkele keren per jaar nodig en valt op te lossen met dakkoffer (skieen).
                              minder comfort ??... weet niet A4 was S-line met sportonderstel .. als ik de RS3 in "comfort" zet voor mij ideale snelle snelweg cruiser.
                              In dynamic ... EEN BEEST !!!

Comment

De rs3 natuurlijk. De Arteon kan later nog

Comment

Arteon, 2.0l benzine op Belgische wegen is al vlot genoeg. Tenzij je track plannen hebt, dan zou ik voor de RS3 gaan.

Comment

vw arteon in kurkuma yellow en matzwarte 20" Rosario velgen!
                                    Last edited by Marco87; 09/09/2017, 00:33.
                                    2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                                    2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                                    1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                                    (o\_!_/o)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denludo1990 Bekijk Berichten
                                      Maar dan als - helaas de ruimte.
                                      Hoe ziet je gezinssamenstelling eruit ?

Staan er nog andere auto's op de oprit ? ... zo ja : welke ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
                                        vw arteon in kurkuma yellow en matzwarte 20" Rosario velgen!
                                        Exact dezelfde combinatie zoals ik hem samenstelde in de configurator

Vandaag gaan testrijden met de arteon, eens zien of de keuze wat makkelijker wordt. Woensdag is de RS3 aan de beurt.

Comment

Working...
                                        X