Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen 7 zit VW caddy maxy of Ford tourneo connect

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wagen 7 zit VW caddy maxy of Ford tourneo connect

    We zijn op zoek naar een wagen met 7 zetels.
    Keuze tussen VW caddy maxi en de Ford tourneo connect.
    De prijzen zijn ongeveer gelijk
    Welke wagen is het degelijkst?

    Caddy Trendline "Dark&Cool" TDI EU6 SCR BlueMotion Technology 3006 mm Maxi
    102pk (75KW)
    Manueel 5 versnellingen
    4,9 l/100km1
    128 g/km1

    Ford Tourneo Connect
    1.5 Duratorq TDCi 100pk/ch 75kW (230Nm) M5 (Euro6)

    Iemand raad?
    Waarom welke wagen?
    Kiezen voor een zwaardere motor?

  • #2
    Benzine met automaat nemen....

    Comment


    • #3
      Waarom een automaat bij deze wagens?

      Comment


      • #4
        wat voor gebruik: vaak zware lasten, afstanden, ... ?

        Comment


        • #5
          Neen alleen 6 personen in de wagen... fietsen drager voor 4 fietsen af en toe.
          Ongeveer 25000 km per jaar

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk Berichten
            Waarom een automaat bij deze wagens?
            Dan mis je het koppel van de diesel niet.

            Comment


            • #7
              Waarom neem je geen Caddy Maxi op CNG in overweging ?

              Comment


              • #8
                Dan moet je veel sneller gaan bijvullen of niet? Weet wel niet hoeveel km bij deze wagen voor je moet bijtanken.
                Gelezen dat je dan ook de 3de zitrij moet verwijderen. Hetgeen we wel moeten gebruiken.
                Dus cng gaat niet
                Last edited by jee_r; 10/09/2017, 22:25.

                Comment


                • #9
                  Qua koppel ligt een diesel en turbo benzine niet ver meer uit elkaar, lijkt mij niet meteen een reden om voor automaat te gaan.
                  De caddy is een vrij zware wagen, de basis diesel is meteen 2 liter, dat heeft als voordeel dat hij wel genoeg longinhoud heeft om altijd vlot in beweging te komen. Taksen van die motor zullen wel aan de hoge kant liggen.
                  Bij de benzines is de 1.2 TSI met 85 pk te licht dus die zou k overslaan, maar een 1.0 TSI met 102 pk zou in principe wel moeten volstaan, maar ik zou toch ook eens de 1.4 TSI met 125 pk bekijken, die is wellicht toch iets soepeler en nog steeds goedkoper in aanschaf dan de diesel, en is ook de enige die 185 km/h haalt , de lichtere motors halen maar 172 km/h.

                  Comment


                  • #10
                    Wat bedoel je met soepeler? Sneller optrekken of beter in de bergen...
                    Wat zou het verschil zijn met de motor die ik hierboven aanhaalde: TDI EU6 SCR BlueMotion Technology 3006 mm Maxi
                    102pk (75KW

                    Bedankt

                    Comment


                    • #11
                      Ik kan u alleen aanraden met beide wagens een testrit te doen. Met 25k en als ge regelmatig met volle belading rijdt zou ik nog steeds kiezen voor diesel. Al zijn er hier ook al een paar gehersenspoeld.
                      Last edited by David67; 11/09/2017, 13:39.

                      Comment


                      • #12
                        Soepeler is vooral, beter oppakken onderin. De 1.4 125 heeft zijn max koppel al bij lagere toeren. Nu rijd ik dagelijks met een 1.0 en ik vind die prima maar mijn auto weegt ook minder, in een caddy gaat die meer toeren moeten maken, zeker volgeladen in de bergen.
                        Alhoewel je het maar op 1 manier kan te weten komen en dat is uitproberen.
                        Ge hebt hier gehersenspoelde benzineliefhebbers die oorlog voeren tegen de fossiele dieselaars, wen er maar aan maar de beste raad is uitproberen en het voor uzelf uitmaken.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk Berichten
                          Dan moet je veel sneller gaan bijvullen of niet? Weet wel niet hoeveel km bij deze wagen voor je moet bijtanken.
                          Gelezen dat je dan ook de 3de zitrij moet verwijderen.
                          2 x foutieve info.

                          Bij de Caddy Maxi TGI heb je een autonomie van 800 km (!) op CNG, met behoud van alle zitplaatsen (tanks liggen onder de vloer).

                          Comment


                          • #14
                            Ik volg David67. Rij zelf momenteel caddy maxi 1.4 benzine automaat 125pk, heel vaak zwaar belast. Ik mis zelfs bij 125pk koppel. Ik zou geen 102 pk nemen.
                            Grootste voordeel vd 1.4 benzine is de veel lagere aanschafprijs tov diesel.
                            Maar zwaar beladen zuipt ie toch stevig.
                            Ik ga terug naar diesel (T6 caravelle dsg).

                            Comment


                            • #15
                              Iedereen heeft hier zijn gedachte al meteen gezet op de VW blijkbaar, maar zelf ben ik veel meer fan van de Tourneo. Met een beetje velg erop is dat toch een veel leukere auto IMO.
                              Ik zou sowieso ook voor diesel gaan, als je hem een beetje wil beladen. Koppel ga je toch zeker missen bij een benzine. Bovendien blijft de herverkoopwaarde van een diesel toch nog altijd veel hoger.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Bovendien blijft de herverkoopwaarde van een diesel toch nog altijd veel hoger.
                                klopt, €2000 ipv €1000 Na 10 jaar.

                                Comment


                                • #17
                                  Is niet gemakkelijk als je er weinig vanaf weet. Ik moet gewoon een wagen hebben die vlot kan rijden.
                                  De motor die we nu hebben is: 1.6 e-HDi 115 MAN6
                                  Is de motor van vw en de ford die ik hierboven vermeld heb te vergelijken OF is deze van VW en Ford beter?

                                  Bedankt

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kwalitatief gezien staat VW boven ford imho, maar qua vermogen denk ik dat je ze gewoon moet uitproberen. Wat voor de ene te traag is, is voor de andere meer dan snel genoeg.
                                    Nu als je echt zo om prestaties zou geven, zou je wellicht de vraag niet eens stellen want dan zou je misschien al wel eerder op onderzoek zijn getrokken?
                                    In principe zou je kunnen stellen dat alles boven de 100 pk niet echt ondergemotoriseerd is...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vandaag de Ford Tourneo Connect gezien. Deze wagen is even duur als de VW maar heeft door het wegnemen van een zetel een grotere koffer. Bij de VW is er achteraan een bank... Ford heeft 2 aparte zetels.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Kwalitatief gezien staat VW boven ford
                                        Ja man, wat een doodklopper zeg.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X