Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2018 Volvo XC60 2.0D A of 2018 Jaguar F-Pace 2.0D A
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk BerichtenSportief karakter... Jezus waar is de tijd dat sportief en SUV niet in dezelfde zin vermeld werden.
Toen kwam Porsche met de Cayenne en wou al de rest ineens ook 'sportieve' SUV's. Gevolg: gedrochten als M versies van een X5 en AMG versies van een ML etc.
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Tip: zeker testrijden beide wagens ! Volvo xc60 rijdt al heel goed maar de F-pace heeft toch nog een iets beter wegligging, daar zijn de jaguars voor gekend. Afwerking en opties tja, da's eigen aan persoonlijke verwachting en smaak...NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Zeer moeilijke keuze. Exclusiviteit doet hier toch ook war mee vind ik. Die volvo's ga je aan de lopende band zien rijden. Vind je dit niet erg dan zou deze toch lichtjes men voorkeur hebben denk ik. Volvo heeft zeer goede motoren en de betrouwbaarheid is duidelijk op een hoger plan als jag. Ook is het interieur wel wat meer luxe in de Volvo. De jag is wel wat sportiever natuurlijk. Hoe dan ook een slechte keuze kan je hier niet maken. Het zijn alleszins mijn 2 lievelingsmeeken, ik zie mezelf niet gauw meer iets anders kopen dan een Volvo maar toch een zwak voor Jag. De Alfa zou ik links laten liggen, ik vind hem niet echt kloppen qua looks.
Comment
-
Stelvio is stevig afgeveerd maar zeker niet hard. Stoelen zitten goed en zijn comfortabel, wat helpt. Een Stelvio weet beter raad met peknaden e.d. dan pakweg een Q5. Stuur is wel direct.
ga er eens mee rijden en zie wat je er van vindt. Sommigen vinden het zalig, anderen niet.
Persoonlijk zou ik de Jag laten en voor de Volvo gaan. Ik hoor toch dat de nieuwe generatie Jag/LR wat issues hebben met hun diesels (adblue, filter,....) en nog andere elektronische gremlins.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Als je iets exclusief wil, neem dan de Range Rover Velar.
Een SUV moet eigenlijk essentieel op comfortabel rijden gericht zijn, anders zie ik het nut er niet van in een hoge auto met te kleine koffer te kopen. Het voordeel van een SUV tov een berline is de hoge zit en het beter overzicht wat het rijden een stuk(je) comfortabeler (deels subjectief) maakt tov een berline. Als dat echter teniet wordt gedaan door een te harde vering, te vage sturing of te veel windruis (hoge bomen...) dan zie ik het nut er niet van in een SUV te nemen.
Als men het heeft over sportieve SUV's, dan heeft men het uiteraard over sportief weggedrag, maar welteverstaan "binnen de grenzen van een SUV", dus is het ook absurd sportief te willen interpreteren als "rijden als een echte sportwagen" want dat kan een SUV nu eenmaal niet of bijna niet. Dat in acht genomen zal je vaststellen dat er heel wat verschil is tussen SUV's, en dat er dus zijn die voor een SUV vrij sportief (in die specifieke betekenis dus) kunnen rijden, dwz vrij direct sturen (niet te vaag), niet teveel overhangen in de bochten en goede wegligging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
In de Autogids test van de 2.0 benzine 280pk
In elk geval heb ik het al zo vaak gelezen en gehoord dat ik ervanuit ga dat hij wat harder geveerd staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIn elk geval heb ik het al zo vaak gelezen en gehoord dat ik ervanuit ga dat hij wat harder geveerd staat.
Wat voor de éne 'hard' is, is voor de andere misschien zalig 'comfortabel'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Indien dit voor mij relevant zou zijn, zou ik zelf eens gaan voelen.
Wat voor de éne 'hard' is, is voor de andere misschien zalig 'comfortabel'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk BerichtenSportief karakter... Jezus waar is de tijd dat sportief en SUV niet in dezelfde zin vermeld werden.
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenIk hoor toch dat de nieuwe generatie Jag/LR wat issues hebben met hun diesels (adblue, filter,....) en nog andere elektronische gremlins.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Je zal moeilijk personen vinden met een grotere afkeer van SUVs dan ik, maar volgens mij staat de S in SUV toch voor Sport.
Volgens mij van Shakespeare
Comment
-
Ondertussen al de F Pace testgereden.
Korte samenvatting:
Uiterlijk knappe wagen al is dat natuurlijk subjectief.
Rijgedrag: zeer degelijk gevoel, hij rijdt beheerst en is goed onder controle te houden. De 2.0d is naar mijn mening wat te licht om hem 'sportief' te doen overkomen.
Comfort: behoorlijk wat last van windruis, voor deze prijsklasse eerlijk gezegd ondermaats. Hij staat in zijn Prestige trim (wat comfortabel zou moeten zijn) redelijk hard afgeveerd, wat voor mij een afknapper was. De kofferruimte is zeer behoorlijk, plaats voor een kinderwagen + boodschappen. Op zich kan ik er niets slecht over zeggen (ga hier niet in detail treden) maar heb wel zeer sterk het gevoel dat je een hoop geld betaald om in een stoere SUV te zitten, terwijl je veel meer waar voor je geld hebt met een goed uitgeruste break. De automaat trekt hem redelijk hoog in toeren, ook in de standaard modus, wat een hoop (irritant) lawaai met zich meebrengt. De schakellepels lossen dat op, maar rustig word ik daar niet van.
Als ik dit vergelijk met een Range Rover Sport, krijg ik bij de F Pace eerder het idee te rijden met een cross over, terwijl de RRS je echt dat stoere SUV gevoel geeft.
XC60 zal binnenkort worden getest. Ik heb aan de lijst nog de GLC toegevoegd, vooral nieuwsgierig naar het rijcomfort van merc.
Comment
Comment