Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini cooper S of bmw 120i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Mini kun je nu moeilijk een 'slechte' FWD noemen hé Dirk
    Ik rij zelf een 208pk RWD, mijn pa zijn 165pk FWD (Mazda 6) rijdt niet slechter
    Oei

    Comment


    • #22
      SteakFriet

      Uw opmerking is helemaal correct. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb altijd graag met “kleine/compacte” wagens gereden. Nu misschien niet meer, maar toen ik de audi A1 kocht, had ik ook overal rondgekeken/testgereden, persoonlijk vond ik dat grotere wagens vaak “zwaarlijvig” aanvoelden tijdens het rijden. Gelukkig zijn ze nu bezig om het gewicht in het algemeen weer wat omlaag te krijgen. Misschien dus ook eens binnenspringen bij Jaguar voor de XE.

      Comment


      • #23
        Kan ik geloven. Heb eigenlijk omgekeerde. Ik rij liever mer statigere wagens. Heb ik nu nog maar eens gemerkt na een paar maand in een net aangekochte hatchback te rijden. Maar goed is allemaal geen straf. U budget is gewoon groot en vandaar de opmerking. Ik vind gewoon een cooper s of 120 niet meer dan 25k waard zeg maar. Ik weet ook niet wat jij er allemaal van opties in gaat gooien want dat is ook niet van de poes bij die merken en dat hebben die autos wel nodig.

        Comment


        • #24
          Giulietta heb ik nu ook en het is gewoon een oude wagen. Als je de Giulia daarnaast zet zie je wel dat dit een volledige andere generatie Alfa is, zeker kwalitatief.
          en als je daar mee zou rijden, je bent direct verkocht, geloof me!
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
            Giulietta heb ik nu ook en het is gewoon een oude wagen. Als je de Giulia daarnaast zet zie je wel dat dit een volledige andere generatie Alfa is, zeker kwalitatief.
            en als je daar mee zou rijden, je bent direct verkocht, geloof me!
            Hoe zie je dat de huidige generatie kwalitatief is? Ik vraag me altijd af, hoe je dat snel kan zien.

            Ik zie dat pas na 8 jaar en 200.000km en dan pas spreek ik me er over uit.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream
              Giulietta heb ik nu ook en het is gewoon een oude wagen. Als je de Giulia daarnaast zet zie je wel dat dit een volledige andere generatie Alfa is, zeker kwalitatief.
              en als je daar mee zou rijden, je bent direct verkocht, geloof me!
              Der gaat er hier ene u komen opzoeken door deze post. Hij ziet de Giullietta namelijk als maatstaf in autoland.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                RWD vind ik nu geen reden op zich om de BMW te kiezen,
                Vind dat net de énige reden om voor BMW te kiezen

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                  SteakFriet

                  Uw opmerking is helemaal correct. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb altijd graag met “kleine/compacte” wagens gereden. Nu misschien niet meer, maar toen ik de audi A1 kocht, had ik ook overal rondgekeken/testgereden, persoonlijk vond ik dat grotere wagens vaak “zwaarlijvig” aanvoelden tijdens het rijden. Gelukkig zijn ze nu bezig om het gewicht in het algemeen weer wat omlaag te krijgen. Misschien dus ook eens binnenspringen bij Jaguar voor de XE.
                  Een Giulia 2.0 tb met 200 pk 8traps aut. kost 34600
                  2.2 diesel 180 pk met 8 traps aut. kost 38900.

                  Jaguar XE 2 liter ook met 8 traps 200 pk zelfde prijsklasse
                  Last edited by camaro 68 rs; 05/10/2017, 09:30.
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                    Vind dat net de énige reden om voor BMW te kiezen
                    of Giulia of XE ook RWD
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                      of Giulia of XE ook RWD
                      Ja zeker, maar heb het nu op BMW zelf.
                      Moest ik 40k hebben, kwam er sowieso een Giulia Super ipv een 120i hoor.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose

                        Vind dat net de énige reden om voor BMW te kiezen
                        Akkoord. Een1 kies je toch niet voor zijn interieur, prijs of uitspringende looks (al vallen die wel goed mee met de facelift en wat opsmuk) maar voor het goede rijden.
                        Maar topicstarter heeft al aangegeven liever met kleinere hatchbacks te rijden wat op zich wel kan.
                        En toch.. ga die ander twee voorgestelden maar eens testrijden. Zelfde geld, meer vermogen, meer auto en qua rijden zeker geen illussies maken dat enkel BMW hier de heerser is. Die tijd is al lang gedaan.
                        Als het toch een hatch moet zijn, misschien even wachten op de megane RS?
                        Last edited by SteakFriet; 05/10/2017, 10:42.

                        Comment


                        • #32
                          Golf GTI Performance

                          BMW 1 ga je zoals gezegd direct met een oud model zitten en het is sowieso al moeders mooiste niet...
                          Mini's zijn echt way overpriced om van die onderhoudsfacturen nog maar te zwijgen
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • #33
                            Imho is RWD wel degelijk plezanter en ook de enige echte reden om BMW te verkiezen boven iets anders.
                            Heb best wat plezier beleefd aan mijn 116i (1.6 turbo met 136pk nog destijds, nu moet je 118i voor 136pk), dat ging toch plezanter door een bocht dan een FWD.
                            Golf GTI lijkt mij ook best tof maar is ook wel duur (37k voor de performance DSG, wel 245pk maar als je die niet per se wil hebben kan je veel besparen door 'maar' een 184pk 120i te nemen).
                            Dus ik stem voor de 120i.
                            Ben zelf van BMW afgestapt owv van de lage zitpositie (ben 1m94 en een 1 reeks zat ik niet comfortabel genoeg in voor lange afstanden, een 3 reeks zelfs ook niet maar toch al beter dan in de 1).

                            Tot op heden was er maar één compacte middenklasser met achterwielaandrijving: de BMW 1-serie. Maar met de komst van de X1 en 2-serie Active Tourer in het ac...
                            Last edited by sunking; 05/10/2017, 12:03.

                            Comment


                            • #34
                              elke dag 60km woon-werk...waar gaat dan die toegevoegde waarde van RWD dan zitten vraag ik me af
                              Bijkomend, of je alleen daarvoor een verouderd model moet kiezen...
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #35
                                Lijkt mij genoeg om ook wat plezier te hebben, liever een kort traject met wat bochtjes dan een lang stuk snelweg, want dan wordt een BMW even goed saai.
                                En, wat is verouderd? Golf gaat even goed al mee van 2012.
                                De carrosserie blijft misschien hetzelfde maar de F20 heeft toch al veel verbeteringen gekregen sinds hij uitkwam in 2011 (bv. de B48 motor).
                                Wellicht is deze ook leuker dan de opvolger die er aan komt (FWD).

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                  Hoe zie je dat de huidige generatie kwalitatief is? Ik vraag me altijd af, hoe je dat snel kan zien.

                                  Ik zie dat pas na 8 jaar en 200.000km en dan pas spreek ik me er over uit.
                                  Giulia is een enorme stap vooruit voor Alfa qua kwaliteit, de naden sluiten beter aan (interieur en exterieur) en de software werkt goed.
                                  Ook technisch is het een kunstwerkje, de ZF automaat werkt goed samen met de 2.0 benzine en de ophanging is goed, stuurgevoel is best of class, zitpositie vond ik ook zeer goed.

                                  Aangezien ik zelf in de autosector werk (naast mijn eigen bedrijf in classic cars zoals sommigen weten) hoor en zie ik ook wel hoe bepaalde modellen het doen en wat de algemene issues zijn.

                                  Ik raad alleen de TS eens aan om bij Alfa binnen te springen, een testritje te doen en een offerte te laten maken.
                                  De kortingen bij Alfa zijn ook niet slecht en kunnen de prijs nog serieus drukken, zeker als je een stockmodel neemt.
                                  Last edited by CaliforniaDream; 05/10/2017, 12:54.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • #37
                                    Lijkt idd een heerlijke machine die giulia en nog scherp geprijsd ook.
                                    Kwa kwaliteit, nja idd dat merk je pas na een aantal jaar, en alfa heeft nu niet bepaald de beste reputatie opgebouwd in het verleden.
                                    Maar, ik zou het wel aandurven, gezien het prijsverschil met een gelijkwaardig gespecte duitser.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Of een M135i/M140i, weliswaar niet nieuw maar zal zeker rijplezier geven
                                      BMW F31 318d | BMW E30 325i cabrio | BMW F20 M135i

                                      Comment


                                      • #39
                                        Nog even en we zitten terug in deze vergelijking:

                                        Comment


                                        • #40
                                          Wat heeft die gekocht uiteindelijk?
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X