Oorspronkelijk geplaatst door KdF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mini cooper S of bmw 120i
Collapse
X
-
SteakFriet
Uw opmerking is helemaal correct. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb altijd graag met “kleine/compacte” wagens gereden. Nu misschien niet meer, maar toen ik de audi A1 kocht, had ik ook overal rondgekeken/testgereden, persoonlijk vond ik dat grotere wagens vaak “zwaarlijvig” aanvoelden tijdens het rijden. Gelukkig zijn ze nu bezig om het gewicht in het algemeen weer wat omlaag te krijgen. Misschien dus ook eens binnenspringen bij Jaguar voor de XE.
Comment
-
Kan ik geloven. Heb eigenlijk omgekeerde. Ik rij liever mer statigere wagens. Heb ik nu nog maar eens gemerkt na een paar maand in een net aangekochte hatchback te rijden. Maar goed is allemaal geen straf. U budget is gewoon groot en vandaar de opmerking. Ik vind gewoon een cooper s of 120 niet meer dan 25k waard zeg maar. Ik weet ook niet wat jij er allemaal van opties in gaat gooien want dat is ook niet van de poes bij die merken en dat hebben die autos wel nodig.
Comment
-
Giulietta heb ik nu ook en het is gewoon een oude wagen. Als je de Giulia daarnaast zet zie je wel dat dit een volledige andere generatie Alfa is, zeker kwalitatief.
en als je daar mee zou rijden, je bent direct verkocht, geloof me!Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenGiulietta heb ik nu ook en het is gewoon een oude wagen. Als je de Giulia daarnaast zet zie je wel dat dit een volledige andere generatie Alfa is, zeker kwalitatief.
en als je daar mee zou rijden, je bent direct verkocht, geloof me!
Ik zie dat pas na 8 jaar en 200.000km en dan pas spreek ik me er over uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDreamGiulietta heb ik nu ook en het is gewoon een oude wagen. Als je de Giulia daarnaast zet zie je wel dat dit een volledige andere generatie Alfa is, zeker kwalitatief.
en als je daar mee zou rijden, je bent direct verkocht, geloof me!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenRWD vind ik nu geen reden op zich om de BMW te kiezen,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk BerichtenSteakFriet
Uw opmerking is helemaal correct. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb altijd graag met “kleine/compacte” wagens gereden. Nu misschien niet meer, maar toen ik de audi A1 kocht, had ik ook overal rondgekeken/testgereden, persoonlijk vond ik dat grotere wagens vaak “zwaarlijvig” aanvoelden tijdens het rijden. Gelukkig zijn ze nu bezig om het gewicht in het algemeen weer wat omlaag te krijgen. Misschien dus ook eens binnenspringen bij Jaguar voor de XE.
2.2 diesel 180 pk met 8 traps aut. kost 38900.
Jaguar XE 2 liter ook met 8 traps 200 pk zelfde prijsklasseLast edited by camaro 68 rs; 05/10/2017, 09:30.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Vind dat net de énige reden om voor BMW te kiezenZ4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
of Giulia of XE ook RWD
Moest ik 40k hebben, kwam er sowieso een Giulia Super ipv een 120i hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
Vind dat net de énige reden om voor BMW te kiezen
Maar topicstarter heeft al aangegeven liever met kleinere hatchbacks te rijden wat op zich wel kan.
En toch.. ga die ander twee voorgestelden maar eens testrijden. Zelfde geld, meer vermogen, meer auto en qua rijden zeker geen illussies maken dat enkel BMW hier de heerser is. Die tijd is al lang gedaan.
Als het toch een hatch moet zijn, misschien even wachten op de megane RS?Last edited by SteakFriet; 05/10/2017, 10:42.
Comment
-
Imho is RWD wel degelijk plezanter en ook de enige echte reden om BMW te verkiezen boven iets anders.
Heb best wat plezier beleefd aan mijn 116i (1.6 turbo met 136pk nog destijds, nu moet je 118i voor 136pk), dat ging toch plezanter door een bocht dan een FWD.
Golf GTI lijkt mij ook best tof maar is ook wel duur (37k voor de performance DSG, wel 245pk maar als je die niet per se wil hebben kan je veel besparen door 'maar' een 184pk 120i te nemen).
Dus ik stem voor de 120i.
Ben zelf van BMW afgestapt owv van de lage zitpositie (ben 1m94 en een 1 reeks zat ik niet comfortabel genoeg in voor lange afstanden, een 3 reeks zelfs ook niet maar toch al beter dan in de 1).
Last edited by sunking; 05/10/2017, 12:03.
Comment
-
Lijkt mij genoeg om ook wat plezier te hebben, liever een kort traject met wat bochtjes dan een lang stuk snelweg, want dan wordt een BMW even goed saai.
En, wat is verouderd? Golf gaat even goed al mee van 2012.
De carrosserie blijft misschien hetzelfde maar de F20 heeft toch al veel verbeteringen gekregen sinds hij uitkwam in 2011 (bv. de B48 motor).
Wellicht is deze ook leuker dan de opvolger die er aan komt (FWD).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Hoe zie je dat de huidige generatie kwalitatief is? Ik vraag me altijd af, hoe je dat snel kan zien.
Ik zie dat pas na 8 jaar en 200.000km en dan pas spreek ik me er over uit.
Ook technisch is het een kunstwerkje, de ZF automaat werkt goed samen met de 2.0 benzine en de ophanging is goed, stuurgevoel is best of class, zitpositie vond ik ook zeer goed.
Aangezien ik zelf in de autosector werk (naast mijn eigen bedrijf in classic cars zoals sommigen weten) hoor en zie ik ook wel hoe bepaalde modellen het doen en wat de algemene issues zijn.
Ik raad alleen de TS eens aan om bij Alfa binnen te springen, een testritje te doen en een offerte te laten maken.
De kortingen bij Alfa zijn ook niet slecht en kunnen de prijs nog serieus drukken, zeker als je een stockmodel neemt.Last edited by CaliforniaDream; 05/10/2017, 12:54.Classic cars on demand
www.californiadream.be
Comment
-
Lijkt idd een heerlijke machine die giulia en nog scherp geprijsd ook.
Kwa kwaliteit, nja idd dat merk je pas na een aantal jaar, en alfa heeft nu niet bepaald de beste reputatie opgebouwd in het verleden.
Maar, ik zou het wel aandurven, gezien het prijsverschil met een gelijkwaardig gespecte duitser.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenNog even en we zitten terug in deze vergelijking:
Classic cars on demand
www.californiadream.be
Comment
Comment