Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini cooper S of bmw 120i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

    Der gaat er hier ene u komen opzoeken door deze post. Hij ziet de Giullietta namelijk als maatstaf in autoland.
    Een Giulietta TCT (170 pk 250 Nm) Exclusief, koste netto 25000 € (grote facelift 2015, met gratis krediet) t.o.v. een nieuwe 1.18 i (136 pk AT 220 Nm) met exact dezelfde uitrusting (+25 opties /packet) koste netto 38500€.

    In de koffer van een Giulietta passen 2 fietsen en je moet uw voeten nergens in uw nek leggen.

    Een FWD Giulietta (ook de opvolger) is voor mij dan de maatstaf t.o.v. een RWD die klaar is voor het museum (beslissing van BMW zelf) en +54% meer kost…. want ik had geen zin om een BMW van 25000€ te kopen met de uitrusting, van mijn auto's van 25 jaar geleden...

    Comment


    • #42
      een super vet aangeklede mazda 3 is misschien een interessant alternatief?
      schijnen super te sturen. het zijn geen mini's, maar wel kwalitatiever dan mini's.

      qua budget uiteraard geen probleem

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

        Een Giulietta TCT (170 pk 250 Nm) Exclusief, koste netto 25000 € (grote facelift 2015, met gratis krediet) t.o.v. een nieuwe 1.18 i (136 pk AT 220 Nm) met exact dezelfde uitrusting (+25 opties /packet) koste netto 38500€.

        In de koffer van een Giulietta passen 2 fietsen en je moet uw voeten nergens in uw nek leggen.

        Een FWD Giulietta (ook de opvolger) is voor mij dan de maatstaf t.o.v. een RWD die klaar is voor het museum (beslissing van BMW zelf) en +54% meer kost…. want ik had geen zin om een BMW van 25000€ te kopen met de uitrusting, van mijn auto's van 25 jaar geleden...
        Ik rij zelf nu met een Giulietta maar je kan niet ontkennen dat het eentje van de vorige generatie is. Qua afwerking en materiaalkeuze voldoet deze niet meer aan de huidige standaarden he. (Mijne is 6maand oud, een Super met 1.6 TCT).

        Een Giulia is gewoon een nieuwere generatie alfa die kwalitatiever is op elk aspect en zeker een van de best sturende in zn klasse
        Last edited by CaliforniaDream; 06/10/2017, 10:13.
        Classic cars on demand

        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

        - It's time to make your dream come true -

        Comment


        • #44
          Een mazda 3 kon mij helaas niet bekoren. Voor het werk moet ik af en toe naar Amerika. Laatst een week als huurauto een mazda 3 gehad. Oke pit zat er niet echt in maar ik miste scherpte, ook de wegen daar zijn slecht en daar kon het onderstel niet mee overweg. Voor de rest interieur/exterieur plus bedieningsgemak is de mazda 3 een heel fijne optie. Nu zoals besproken ga ik bij alfa en jaguar eens binnengaan en testrijden. Verzekering moet ook betaalbaar blijven, ik heb altijd de waarde vastheid verzekering (3j) bij KBC en bij echte “RS” modellen is dat in mijn ogen te duur. Woon/werkverkeer is 60km enkel, waarvan ongeveer 35km binnendoor en 25km autosnelweg. Zeker binnendoor is het een mooi stuk om te sturen.

          Comment


          • #45
            Giulietta lol. Broer de zijne is nu net buiten garantieperiode en de klink breekt gewoon af. Kostenplaatje een 600 euro. Leuk denk ik dan. Als je wat rondzoekt lees je veel verhalen over die bewuste 'klink'.
            Last edited by nickotje; 05/10/2017, 22:04.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
              Een mazda 3 kon mij helaas niet bekoren. Voor het werk moet ik af en toe naar Amerika. Laatst een week als huurauto een mazda 3 gehad. Oke pit zat er niet echt in maar ik miste scherpte, ook de wegen daar zijn slecht en daar kon het onderstel niet mee overweg. Voor de rest interieur/exterieur plus bedieningsgemak is de mazda 3 een heel fijne optie. Nu zoals besproken ga ik bij alfa en jaguar eens binnengaan en testrijden. Verzekering moet ook betaalbaar blijven, ik heb altijd de waarde vastheid verzekering (3j) bij KBC en bij echte “RS” modellen is dat in mijn ogen te duur. Woon/werkverkeer is 60km enkel, waarvan ongeveer 35km binnendoor en 25km autosnelweg. Zeker binnendoor is het een mooi stuk om te sturen.
              het kan wel dat europese modellen heel anders zijn hoor.
              in geval van de 3 weet ik het niet maar is vaak het geval. veel sportiever afgesteld etc.

              jaguar etc zijn toch veel te groot in vergelijking met je wens om een sportieve en comfortable hatchback te kopen.
              als je naar jaguar gaat dan worden ook heel veel andere bmw en mini modellen opeens opties.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                Giulietta lol. Broer de zijne is nu net buiten garantieperiode en de klink breekt gewoon af. Kostenplaatje een 600 euro. Leuk denk ik dan. Als je wat rondzoekt lees je veel verhalen over die bewuste 'klink'.
                Bij de 147 heb ik het ook eens met eigen ogen moeten waarnemen .

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door GillesP Bekijk Berichten

                  Bij de 147 heb ik het ook eens met eigen ogen moeten waarnemen .
                  Alfa 33 had daar ook last van.
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

                    Een Giulia is gewoon een nieuwere generatie alfa die kwalitatiever is op elk aspect en zeker een van de best studerende in zn klasse
                    Ja, mama en papa waren zeer fier op de kleinste vanwege zijn rapport! De juf schreef er bij: "Giulia, doe zo verder!"


                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                      Ja, mama en papa waren zeer fier op de kleinste vanwege zijn rapport! De juf schreef er bij: "Giulia, doe zo verder!"

                      Haha, sturende dus
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #51
                        Zit er geen nieuwe Giulietta aan te komen? Model gaat al mee van 2010. Ik heb nog eens met een gechipte QV gereden en dat ging best goed. Interieur is niet op VW-Audi niveau maar de prijs is er ook naar.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Zit er geen nieuwe Giulietta aan te komen? Model gaat al mee van 2010. Ik heb nog eens met een gechipte QV gereden en dat ging best goed. Interieur is niet op VW-Audi niveau maar de prijs is er ook naar.
                          Is nog niet zeker of er een vervanger komt. Dus zelf als er eentje komt, zal die er niet zijn voor 2019 denk ik.
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                            Zit er geen nieuwe Giulietta aan te komen? Model gaat al mee van 2010. Ik heb nog eens met een gechipte QV gereden en dat ging best goed. Interieur is niet op VW-Audi niveau maar de prijs is er ook naar.
                            Heb je ook als eens gekeken naar de onderkant van een A3 (Leon, Golf, Octavia) ??

                            De volledige ophanging, met starre achteras komt recht uit een Golf GTi van 1976…een beter voorbeeld van Schone Schijn kan ik wel niet bedenken….

                            In verhouding is een Giulietta van 11/2010 nog steeds hypermodern, met een aluminium Multi-Link ophanging (incl. prestaties en verbruik van de 1.4i MA motor).

                            In het interieur zijn naar huidige normen misschien enkele schoonheidsfoutjes, maar als de prijs 50% lager is voor dezelfde uitrusting, lig ik daar niet wakker van (bij een exclusief/leder uitvoering valt dat best mee)

                            Voor 13500 € wil ik best eens een deurhendeltje kopen, de techniek is tenminste nog modern…na 2.5 jaar heb ik alvast nog geen enkel defect...


                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten



                              De volledige ophanging, met starre achteras komt recht uit een Golf GTi van 1976

                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • #55
                                Om terug te komen op het onderwerp
                                In een BMW 1 reeks heb je een verouderde zitpositie (uw benen zitten naar links, terwijl je handen/ borst /gezicht naar vóór gericht is) Deze positie heb je ook in een 2-Coupé en zelfs in een 3 reeks
                                In de 4 en 5 reeks heb je hiervan, door het ruimer interieur geen last van.

                                In een X1 en 2 Tourer is de zitpositie door de Fwd ook goed.
                                Net zoals in een Mini Clubman natuurlijk

                                Een Mini Mini Cooper S is ook alleen voor kleine mensen...

                                Een Mini Clubman dus of wachten op een BMW 1 Fwd !

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Giulietta lol. Broer de zijne is nu net buiten garantieperiode en de klink breekt gewoon af. Kostenplaatje een 600 euro. Leuk denk ik dan. Als je wat rondzoekt lees je veel verhalen over die bewuste 'klink'.
                                  Is al een hele tijd een kwaal bij de Italianen. Bij de Fiat 500 breken ze ook vaak af.
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                                    Is al een hele tijd een kwaal bij de Italianen. Bij de Fiat 500 breken ze ook vaak af.
                                    Je zal maar vast zitten na een ongeval. En ze breken de klink af.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Dan knippen ze toch gewoon het dak eraf.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                        Dan knippen ze toch gewoon het dak eraf.
                                        Ja de brandweer, maar de mensen die er eerst zijn...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                          Heb je ook als eens gekeken naar de onderkant van een A3 (Leon, Golf, Octavia) ??

                                          De volledige ophanging, met starre achteras komt recht uit een Golf GTi van 1976…een beter voorbeeld van Schone Schijn kan ik wel niet bedenken….

                                          In verhouding is een Giulietta van 11/2010 nog steeds hypermodern, met een aluminium Multi-Link ophanging (incl. prestaties en verbruik van de 1.4i MA motor).
                                          Volledige feiten graag. Starre achteras is enkel bij de lichte motorisaties.
                                          Wat verbruikt je alfa'tje in de praktijk?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X