Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini cooper S of bmw 120i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Ja de brandweer, maar de mensen die er eerst zijn...
    Die nemen de andere deur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Die nemen de andere deur.
      Als dat nog mogelijk is... met een 3 deurs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Je zal maar vast zitten na een ongeval. En ze breken de klink af.
        Als echte autokenner weet dat het de klink aan de binnen zijde is…

Oeps flater, weer iets bijgeleerd, van de foto hieronder....
        Last edited by quovadis; 07/10/2017, 10:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

Ik rij zelf nu met een Giulietta maar je kan niet ontkennen dat het eentje van de vorige generatie is. Qua afwerking en materiaalkeuze voldoet deze niet meer aan de huidige standaarden he. (Mijne is 6maand oud, een Super met 1.6 TCT).
          We hebben blijkbaar toch een andere beleving van dezelfde auto: (Look, op de weg en financieel…)
          • Een Giulietta Super 1.6 D TCT kost momenteel netto 23430€ (zonder opties)
          • Een Giulietta Super 1.4 i TCT met 3 Packs en 13 opties (= Exclusief Pack 2015) kost netto 31058€ (+2200€ sinds 2015 en geen gratis krediet meer)
          Blijkbaar moet je bij Alfa nu ook met een grote winkel kar, door de optie / Packs lijst rijden, voordat je uw auto echt SUPER mag noemen.

Comment

Comment

Ik ga donderdag testrijden bij bmw, nu gelijk gezegd mijn huidige A1 is ook niet groot, maar vooraan zit je perfect. Ik ga ook testrijden bij jaguar en alfa romeo om het te checken of het “zwaarlijvige” minder aanwezig is dan vroeger vaak het geval was.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Volledige feiten graag. Starre achteras is enkel bij de lichte motorisaties.
                  Wat verbruikt je alfa'tje in de praktijk?
                  Die starre achteras is er inderdaad alleen bij de modellen met minder als 150 pk (zowel diesel als benzine), maar in een Golf, A3, Leon, Octavia is dat wel +/-75% van de totale verkoop (mijn eigen schatting)

Na 43000 km heb ik een effectief verbruik van 6.2 L/ 100 km (zomer 5.8 winter 6.7)

Om dat verbruik te halen moet je niet echt traag rijden, maar vooral héél constante snelheden rijden en defensief (weinig remmen).

Als je constant speelt met 170 pk zal je verbruik inderdaad spectaculair stijgen…(zoveel pk is eigenlijk veel te gevaarlijk voor iemand die zijn rijbewijs nog geen 15 jaar heeft)

Strikt genomen vind ik 170 pk totaal absurd, maar bij Alfa de enige met TCT, had de beste prijs /uitrusting /design en de Giulietta 1980 was vroeger de droom auto...

Sunking: je stelt wel zelf vragen Off Topic, moet men daar dan niet op antwoorden????
                  Last edited by quovadis; 07/10/2017, 10:47.

Comment

Als die wagen gevaarlijk wordt met 170 pk, kan je die dan niet laten begrenzen ?

Comment

Ik vind tegenwoordig dat pk’s meer nodig zijn dan een aantal jaren geleden. Ik moet bijvoorbeeld een heel stuk binnendoor rijden, zeker savonds, als er een tractor of ander landbouw voertuig rijdt krijg je die niet meer voorbij gestoken. Overal middenbermen, slaloms, van dubbel naar enkele rijbanen...Ik zie vaak auto’s die door de weinige plaatsen om nog voorbij te kunnen steken het vermogen niet hebben, met als gevolg dat ik vaker 20km aan een stuk tegen 30/40 km per uur kan hobbelen. Veel mensen hebben dan zoiets, je moet maar geduld hebben, maar na een werkdag van gemiddeld 10uren is dat vaak een lastige opdracht. Op dat gebied is Nederland slimmer, die doen dat ook maar met verplichte tractor sluizen, om het verkeer toch iets vlotter te houden. Daarom ook een sportwagen is niet nodig maar een GT kwa prestaties is voor mezelf geen overbodige luxe.

Comment

Klinkje blijkbaar normaal dat dat afbreekt, omdat de wagen ZO goedkoop is kan het geen kwaad.

Auto is ook al binnen gemoeten voor een slepende remklauw die piepte alsof de remblokken op waren. (nog geen 15k km)
                        Alsook voor een ophanging die rammelde/kraakte. -> bleek normaal te zijn op de Giulietta omdat Alfa Romeo een speciale ophanging hieronder steekt.

Last edited by nickotje; 07/10/2017, 13:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Die starre achteras is er inderdaad alleen bij de modellen met minder als 150 pk (zowel diesel als benzine), maar in een Golf, A3, Leon, Octavia is dat wel +/-75% van de totale verkoop (mijn eigen schatting)

Na 43000 km heb ik een effectief verbruik van 6.2 L/ 100 km (zomer 5.8 winter 6.7)

Om dat verbruik te halen moet je niet echt traag rijden, maar vooral héél constante snelheden rijden en defensief (weinig remmen).

Als je constant speelt met 170 pk zal je verbruik inderdaad spectaculair stijgen…(zoveel pk is eigenlijk veel te gevaarlijk voor iemand die zijn rijbewijs nog geen 15 jaar heeft)

Strikt genomen vind ik 170 pk totaal absurd, maar bij Alfa de enige met TCT, had de beste prijs /uitrusting /design en de Giulietta 1980 was vroeger de droom auto...

Sunking: je stelt wel zelf vragen Off Topic, moet men daar dan niet op antwoorden????
                          Net verbruik, moet je wss idd defensief voor rijden.
                          Iets zegt me dat je ook wat emotionele redenen had om voor alfa te kiezen, want denk dat andere merken toch ook wel aan je eisen kunnen voldoen als je geen 170pk nodig hebt?
                          Voor mij werkt 110pk + DSG + degelijke afwerking prima, maarja 'k zit wel met een starre achteras opgescheept .
                          Die 'off topic' klacht van mij ging met name over de discussie of het nu de klink aan de binnenkant of die aan de buitenkant was die afbrak.
                          Een discussie over prijs/kwaliteit/rijplezier kan je eventueel nog wel voeren in zulk topic maar een klink heeft er toch echt niet veel meer mee te maken

Comment

Ik heb altijd diesel gereden, voor het idee, hoe moet ik het verbruik inschatten bij de huidige voorbeelden, mini cooper S /120i. Is dat eerder in normale omstandigheden, 7l per 100km of meer?

Comment

7.91 en 8.05 liter voor de 120i / mini cooper s volgens spritmonitor.

Comment

Wie (op)zoekt, die vindt : https://www.spritmonitor.de/

Comment

Een discussie over prijs/kwaliteit/rijplezier kan je eventueel nog wel voeren in zulk topic maar een klink heeft er toch echt niet veel meer mee te maken
                                  Een klink die afbreekt, niets te maken met prijs kwaliteit?
                                  je golf erbij betrekken in prijs kwaliteit, is dan evenmin relevant.

Comment

Mijne v40 (235 pk 360nm) zit nu op 7.3 gemiddeld. Dit is inclusief mijn filetraject van en naar het werk. Ik heb dan nog een vrij sportieve rijstijl eens de boel warm staat.
                                    Net terug van zwitserland, 1800km aan 6.1.
                                    Last edited by SteakFriet; 07/10/2017, 14:22.

Comment

Bedankt voor de toelichting, spritmonitor was mij niet bekend.
                                      Dat valt nog goed mee, ik had erger verwacht.

Comment

Voor mij werkt 110pk + DSG + degelijke afwerking prima, maarja 'k zit wel met een starre achteras opgescheept .
                                        Met die starre achteras van een Golf, A3 is voor normaal verkeer, niets mis mee. Ik twijfel niet dat uw nieuwe Golf best goed zal rijden.

Alleen Audi /VW verkoopt zichzelf al 30 jaar, als technisch héél vooruitstrevend, maar voor de basismodellen (+/-75% van de verkoop) is de onderhuidse techniek, dikwijls héél basic

Met design snufjes, vragen ze toch hoge prijzen…(ze zijn wel de referentie op gebied van marketing)

25 jaar geleden had een verkoper mijn zuster al wijsgemaakt dat een Golf 1.3 (55 pk) juist hetzelfde zou rijden als mijn Kadett 1.3 S (75Pk) (Golf koste toen al zo’n + 1000€ en was een echte slak)
                                        Die nieuwe Golf reed na 9 j en 180.000 km slechts 80 km/u (motor was op en liep heet) was perfect onderhouden… maar had evenveel in onderhoud gekost als de Kadett na 13 j en 295.000 km, die nog steeds 160 km/u kon rijden… (

Bv: Diameter schijfremmen was/is bij een Golf /A3 /Octavia /Polo /Touran /Sharan /Passat altijd kleiner als, bij een vergelijkbare motor, Kadett /Corsa /Astra /Giulietta /Zafira /Vectra /Insignia met vluggere vervanging van blokken en schijven (aan hogere prijzen) tot gevolg…
                                        • Ook een Giulietta zal niet zonder zonden zijn, (geen enkel merk) alleen ga ik er vanuit dat de onkosten lager zullen uitvallen, omdat de kinderziektes +/- opgelost zijn en ze (voorlopig toch) geen premium onderhoud tarieven vragen… (idem voor de kinderziektes van uw Golf) (Alle merken, werken de kinderziektes eruit, op de kap van de klant....)

Comment

Nja 't is waar, nuja geen enkel Europees merk gooit echt hoge ogen qua betrouwbaarheid, het is altijd kwestie van zoeken welke technologie nu iet of wat betrouwbaar blijkt.
                                          Onze opel kadett destijds was een ramp, alles is er aan vervangen geweest, en dan nog was hij na 12 jaar en dik 100.000 km rijp voor de sloop.
                                          Bij VW/Audi is 'voorsprong door techniek' idd niet zo van toepassing, hoewel ze tegenwoordig hun zaakjes wel beter op orde hebben qua betrouwbaarheid.
                                          Maar elk merk heeft zijn goeie en minder goeie periodes, collega van mij had een golf 3 diesel, op de kop getikt als hij al best oud was, jaren mee gereden zonder ene keer olie te wisselen, dat ding bleef gaan. Echter de generaties Golf V - Golf VI waren dan weer niet zo betrouwbaar, veel elektronica storingen en dan de TSI problemen..
                                          BMW gaat ook lang niet vrijuit, opel is ook gekend om zijn kwaaltjes... wat schiet er dan nog over, de fransen en de italianen?

Comment

Working...
                                          X