Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini cooper S of bmw 120i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mini cooper S of bmw 120i

Allen,

Ik ben al lange tijd aan het twijfelen tussen de aankoop van een nieuwe mini cooper s of een bmw 120i (3deurs/Mpakket). De binnenruimte speelt voor mij geen rol, net zoals het feit dat natuurlijk de 120i iets duurder is. Mijn huidige auto is serieus vlot te noemen, maar ook heel erg klinisch, geen emotie waardoor het rijden vaak serieus “saai” is. Ik rijd elke dag 60km enkel woon werkverkeer. Voor mij is daarom plezier in het rijden absoluut het belangrijkste. Mijn vraag aan jullie is welke auto zal het plezierigste zijn om elke dag weer in te stappen?

120i, because RWD.

Comment

Bmw, because 120 km/dag.
      Afwerkingskwaliteit is ook beter dan van een Mini.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Nog een bijkomende vraag. Is het adaptief onderstel de meerprijs waard bij bmw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
          Nog een bijkomende vraag. Is het adaptief onderstel de meerprijs waard bij bmw?
          Uit elke review die ik lees, ja.
          Ook al meegereden met bv een 330d met adaptieve ophanging, en je voelt echt wel verschil.
          Zou het ook zeker nemen met die km's.

Comment

Heb da op de x1 en je voelt duidelijk het verschil tussen comfort en sport.
            Ik rij standaard o comfort en in de binnenbaantjes zet ik hem op sport en rijdt hij wat strakker

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Bedankt voor deze bijkomende info. Het plezier in rijden is het belangrijkste, hard rijden is amper overdag nog mogelijk, maar het gevoel om een auto te besturen mis ik nu echt. Ik heb de ervaring bijvoorbeeld met een lotus elise, nu met mijn woon werk afstand is dat geen optie maar met 136pk is die gewone elise niet supersnel, maar het gevoel/sensatie des te meer. Dat is ook wat ik nu probeer te combineren bij de aankoop van mijn volgende auto, in de file, als het niet anders kan, toch in “alle” comfort slenteren. Als er ruimte is, op bochtige stukken weg echt plezier maken en een beetje “werken” achter het stuur.

Comment

120i zou ik ook nemen.
                of een Giulia 2.0 Benzine
                dat stuurgevoel!
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

is de huidige 1-serie niet stilaan pensioengerechtigd?

Dacht dat er begin volgend jaar een nieuw model werd voorgesteld (FWD weliswaar)
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Tussen die 2, zonder twijfel de 120i. Mijn vorige auto was een 118d, mijn huidige een X1 (op het mini platform). Ik mis mijn 118d elke dag, dit rijdt echt veel leuker.
                    Heb ook die adaptieve demping op mijn X1; vind dit persoonlijk zijn geld niet waard, misschien is dit op een 1 serie wel de moeite, geen idee.
                    En zoals hiervoor gezegd : een Giulia 20 is nóg veel leuker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      is de huidige 1-serie niet stilaan pensioengerechtigd?

Dacht dat er begin volgend jaar een nieuw model werd voorgesteld (FWD weliswaar)
                      Nog een reden om je te haasten en de huidige 1 serie te kopen

Comment

Ik heb altijd al een zwak gehad voor een mini. Ooit een testweekend gehad met de eerste generatie en heeft zo'n indruk nagelaten mbt rijplezier. En dat was een vrij standaard mini one.
                        Nog nt met een bmw 1 gereden.
                        Vroeger wel nog met RWDs gereden (ford scorpio, mercedes e en mercedes c) en ik vind nu niet dat dat persé beter rijdt dan FWD.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Van deze twee zeker de 120i. Nu los daarvan denk ik niet dat die wagen u gaat geven wat je zoekt.

Comment

RWD vind ik nu geen reden op zich om de BMW te kiezen, t is nu niet dat 120i een sportwagen is hé...
                            Feit dat je volgend jaar met een oud model zit zou voor mij zwaarder doorwegen
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

RWD vind ik nu geen reden op zich om de BMW te kiezen, t is nu niet dat 120i een sportwagen is hé...
                              Feit dat je volgend jaar met een oud model zit zou voor mij zwaarder doorwegen
                              Waar staat dat ergens, dat het sportwagen moet zijn? Toch woon-werk ?

Comment

Mijn punt is dat in die vermogenscategorie RWD-FWD irrelevant is (imho)
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Mijn punt is dat in die vermogenscategorie RWD-FWD irrelevant is (imho)
                                  Van welk punt dan wel ? Ik had al teveel slip in een 1.2 golf tsi....

Zo zijn er ook goede Fwd, maar meer slechte....

Wat heb je nu?
                                  Last edited by ; 04/10/2017, 19:42.

Comment

Mini kun je nu moeilijk een 'slechte' FWD noemen hé Dirk
                                    Ik rij zelf een 208pk RWD, mijn pa zijn 165pk FWD (Mazda 6) rijdt niet slechter
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Een sportwagen is een 120i zeker niet en een mini cooper S ook niet. Nu deze zijn wel vlotter dan het “gemiddeld” wagenpark in belgie en ik denk ook dat ze beiden meer “plezier” bieden dan het gemiddeld wagenpark in België. Nu als ik met de fiets kon gaan werken, dan kocht ik heel iets anders, deze optie bestaat niet voor mij dus ik moet keuzes maken, zeker bij woon/werkverkeer moet je deels het verstand erbij blijven houden, het moet geen leegloper worden kwa verbruikskosten, daarom ben ik tot deze 2 modellen gekomen, soort van compromis (budget is +/- 40000). Een Guilia is een mooi alternatief, ik schat wel duurder. Nu een collega van mij rijdt een giulietta en heeft daar helaas veel pech mee gehad met hrote kosten als gevolg. Ik zeg niet dat BMW het betrouwbaarste is maar dat bij mini bijvoorbeeld 4j garantie mogelijk is zonder grote meerkost vind ik een extra troef, nu mss is dat bij alfa ook zo, dat moet ik nog uitzoeken. Ik heb nu ook een klein autoke, een A1 2.0tdi gechipt bij br performance met bijna 190pk en 420nm. Zoals reeds gezegd klinisch maar op en top betrouwbaar (4j lang geen enkel issue gehad) behalve de sjoemel software

Comment

Met alle respect maar als je 40kbudget hebt... In welk universum kom je dan bij deze twee opties terecht? Met dat geld heb je trouwens makkelijk een Giulia of Jag xe om maar 2 voorbeelden te noemen die volgens mij wel aan u eisen voldoen.

Comment

Working...
                                        X