Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo v40 of opel insignia grandsport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

    Klopt, een driecilinder benzine < 1000 cc rijdt immers véééééél aangenamer en is véééééél milieuvriendelijker dan een diesel ...
    in vergelijking met een 1.6 diesel 110pk, absoluut wel ja, tenminste als je er geen 0.9 tce uitpikt..
    probeer eens een ford focus, opel astra, VAG product met een 1.0, of een peugeot met 1.2 puretech.

    Comment


    • #22
      Ik vergelijk met de diesels die hier op de oprit staan (1.9 en >), niet met een naar adem snakkende 1.6.

      Qua milieubelasting komt de diesel sowieso stukken beter voor de dag.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

        Klopt, een driecilinder benzine < 1000 cc rijdt immers véééééél aangenamer en is véééééél milieuvriendelijker dan een diesel ...
        Of een Alfa Romeo benzine met het gevaarlijke vermogen van 170 PK

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          in vergelijking met een 1.6 diesel 110pk, absoluut wel ja, tenminste als je er geen 0.9 tce uitpikt..
          probeer eens een ford focus, opel astra, VAG product met een 1.0, of een peugeot met 1.2 puretech.
          Awel eh, van die 0,9 TCE, ik heb daar uiteraard nog een lange rit terug mee moeten doen. Als je niet rechtstreeks van een zwaarder voertuig daar in stapt, is het gevoel totaal anders. Kan nu wel begrijpen dat er mensen zijn die dit wel weten te apprecieren. Ik heb mijn snelheid en optrekken gematigd. En de wagen gereden bij toerentallen tussen de 2000 en de 4500. Had ongeveer 100 km gereden in de terugweg met 4,5 liter benzine. En ja, dat gaat eigenlijk wel. Zeker voor mensen die minder de snelweg nemen. Ook klinkt de motor beter als je je rijstijl aanpast. Zou hem zelf niet kopen, maar geloof nu wel best dat dit beter rijdt dan een oudere 1,2 benzine zonder turbo.

          Comment


          • #25
            mjaa met alles valt te leven, 't is maar wat ge gewend zijt...
            maar toch 140 nm en een max snelheid van 171 km/h is ni echt om over naar huis te schrijven, dan doet die 1.6 diesel insignia het toch nog wel aanzienlijk beter.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

              Of een Alfa Romeo benzine met het gevaarlijke vermogen van 170 PK

              Bij een zwaar verkeersongeval op de E313 ter hoogte van Westerlo/Oevel zijn zaterdagnacht twee mannen van Turkse afkomst om het leven gekomen. Twee vrouwen raakten zwaargewond.

              Weeral één die dacht, alleen met véél pk’s, in een grote auto, met RWD, ben je veilig onderweg…...

              Misschien ontbraken de winterbanden

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                mjaa met alles valt te leven, 't is maar wat ge gewend zijt...
                maar toch 140 nm en een max snelheid van 171 km/h is ni echt om over naar huis te schrijven, dan doet die 1.6 diesel insignia het toch nog wel aanzienlijk beter.
                https://www.autoweek.nl/carbase_data...91058&cache=no
                Denk nu niet dat deze man de kandidaat voor een driecilinder is hoor.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                  Bij een zwaar verkeersongeval op de E313 ter hoogte van Westerlo/Oevel zijn zaterdagnacht twee mannen van Turkse afkomst om het leven gekomen. Twee vrouwen raakten zwaargewond.

                  Weeral één die dacht, alleen met véél pk’s, in een grote auto, met RWD, ben je veilig onderweg…...

                  Misschien ontbraken de winterbanden
                  Informatie uit eerste hand of gelezen op HLN ?

                  Comment


                  • #29
                    Volgens het artikel op HLN verloor de auto - en dus niet de chauffeur - de controle over het stuur ...

                    Op de E313 ter hoogte van Oevel (Westerlo) is een personenwagen door de natte weersomstandigheden omstreeks 0.07u de controle over het stuur verloren.
                    't Is eens wat anders.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                      Informatie uit eerste hand of gelezen op HLN ?
                      Nu neem ik eens een rechts conservatieve krant als, De Standaard…(voor N-VA en CD&V kiezers) en het is nog niet goed...

                      Voor sommige is het ook nooit goed hé...

                      De Morgen was ook al niet goed en die van het Vlaams Belang hebben geen krant....
                      Last edited by quovadis; 08/10/2017, 18:07.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                        Wie koopt er nu nog een diesel??

                        Prijsverschil is nog slechts 3.4 cent en de accijnsaanpassing 2018 voor zo’n + 8.75 cent moet nog gebeuren.

                        Diesel zal dan in de winter 5.35 cent/L duurder zijn als benzine…

                        https://carbu.com/belgie//index.php/r/automobilist-zal-in-2018-10-tankbeurt-meer-betalen-door-accijnsaanpassing/146952380435/45

                        Maar als je een Insignia vergelijkt met een V40, kan alles natuurlijk….
                        dat klopt
                        Alleen zit ik vijf uur per dag op de weg (enkel woon-werk verkeer) dus heb ik bijzonder weinig zin om om de haverklap aan de pomp te staan
                        Mijn rijstijl is supersportief, dus vrees ik dat ik met een benzine beter een pomp aan mij bind
                        Ik had ook eens bij een garagist gepolst: blijkbaar kreeg die onlangs nog een ftsi binnen (of hoe het ook heet) na een paar weken gebruik (hij had er nog een andere binnen na een paar maanden, de kerel werkt in de volkswagen groep)
                        Die technologie schijnt goed te zijn als je je rijstijl helemaal aanpast, maar dat zie ik mij zelf dan weer niet doen
                        naar uiterlijk toe ben ik helemaal verkocht aan de mercedes cla, maar het schijnt dat die 1600 (die ook in de 1,8 zit) niet zo fantastisch is?

                        Comment


                        • #32
                          Met een supersportieve rijstijl zou ik toch zéker niet voor de 110pk van de opel gaan. Die is echt niet vooruit te branden.
                          Sowieso met zoveel uren woon-werk zou ik voor een automaat gaan, but that's my call.

                          Comment


                          • #33
                            Ik zou voor de Opel gaan want die Volvo's zijn ondertussen toch al heel sterk verouderd, maar dan wel de 136PK versie voor het kleine verschil van €300.

                            Zelf rij ik momenteel met een V60 D2 en ik zou die wagen aan niemand aanraden, niet omdat het technisch geen betrouwbare wagen is maar hij is relatief duur, rijdt vreselijk saai, verouderd infotainment en in mijn geval met een te zwakke motor voor zo'n zware wagen. De V60 zou premium moeten zijn op het niveau van een C-klasse / 3 serie / A4 maar die vergelijking gaat imo totaal niet op.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                              De V60 zou premium moeten zijn op het niveau van een C-klasse / 3 serie / A4 maar die vergelijking gaat imo totaal niet op.
                              Ik ging daar ook vanuit eigenlijk...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                Ik zou voor de Opel gaan want die Volvo's zijn ondertussen toch al heel sterk verouderd, maar dan wel de 136PK versie voor het kleine verschil van €300.

                                Zelf rij ik momenteel met een V60 D2 en ik zou die wagen aan niemand aanraden, niet omdat het technisch geen betrouwbare wagen is maar hij is relatief duur, rijdt vreselijk saai, verouderd infotainment en in mijn geval met een te zwakke motor voor zo'n zware wagen. De V60 zou premium moeten zijn op het niveau van een C-klasse / 3 serie / A4 maar die vergelijking gaat imo totaal niet op.
                                de d2 zou ik ook niet nemen bij de v60
                                op de v40 schijnt die wel voldoende krachtig te zijn?
                                blijkbaar kost een afgewerkte astra 23 000
                                die is natuurlijk mee met zijn tijd, maar ik hoor voortdurend "nooit geen opel meer"

                                Comment


                                • #36
                                  Zonder twijfel de Insignia, prachtige auto!
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Gunter
                                    Ik zou voor de Opel gaan want die Volvo's zijn ondertussen toch al heel sterk verouderd, maar dan wel de 136PK versie voor het kleine verschil van €300.

                                    Zelf rij ik momenteel met een V60 D2 en ik zou die wagen aan niemand aanraden, niet omdat het technisch geen betrouwbare wagen is maar hij is relatief duur, rijdt vreselijk saai, verouderd infotainment en in mijn geval met een te zwakke motor voor zo'n zware wagen. De V60 zou premium moeten zijn op het niveau van een C-klasse / 3 serie / A4 maar die vergelijking gaat imo totaal niet op.
                                    Na de overstap van een v60 naar een C kan ik je hierin bij vallen, maar iets minder extreem
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                      Ik zou voor de Opel gaan want die Volvo's zijn ondertussen toch al heel sterk verouderd, maar dan wel de 136PK versie voor het kleine verschil van €300.

                                      Zelf rij ik momenteel met een V60 D2 en ik zou die wagen aan niemand aanraden, niet omdat het technisch geen betrouwbare wagen is maar hij is relatief duur, rijdt vreselijk saai, verouderd infotainment en in mijn geval met een te zwakke motor voor zo'n zware wagen. De V60 zou premium moeten zijn op het niveau van een C-klasse / 3 serie / A4 maar die vergelijking gaat imo totaal niet op.
                                      Al die merken zijn duur en natuurlijk rijdt zo'n volvo enorm saai. Daarop is die ontwikkeld. Om comfortabel te rijden, zeker niet om spannend te zijn. Kvind mijn A4 ook enorm saai rijden. En voor mij zou de basismotor in één van die vier merken ook altijd tekort schieten.

                                      De V60 gaat wel al een heel tijdje mee ondertussen ja, volgend jaar zou er een nieuw model op de markt moeten komen.

                                      Heb je het prefacelift model met 1.6 of het postfacelift model met 2.0 liter motor?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Tja en voor de prijs van die insignia heb je ook al een mooie BMW, die minder saai rijdt dan een volvo.

                                        http://conditions.belux-bmw.com/nl/c...e-joy-edition/

                                        Ook geldig op andere motorisaties (dus mss kan een 18d dan ook wel?)

                                        Comment


                                        • #40
                                          Het is een postfacelift met 1.6 motor, blijkbaar nog 1 van de laatste maanden dat ze met de 1.6 geleverd werden voor de overstap naar de Volvo 2.0 motor. Het gebrek aan vermogen en kracht in lage toeren kan je verwachten, maar het is ook geen verfijnde motor met veel kabaal als je doortrekt.

                                          Om ook wat positiever te zijn; de standaardzetels zitten perfect, het standaard audio systeem is deftig en een 68 liter tank is zalig.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X