Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo v40 of opel insignia grandsport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door korre
    175000km probleemloos gereden in een astra j

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
    Top! Ik heb het na 35000 opgegeven :-D

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Iedereen heeft zo al is een voertuig gehad he, ik met mijnen Espace... denk 5000 km mee gereden en d'een hof af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Iedereen heeft zo al is een voertuig gehad he, ik met mijnen Espace... denk 5000 km mee gereden en d'een hof af.
        heb op 11 jaar tijd verschillende auto's gehad, maar nog nooit echt ne probleembak.
        behalve ooit een nissan micra 1.5 dci aanloopwagen, die door collega zo mishandeld was dat het blok compleet gaar was na 40000 km, blij da'k die toen vrij snel mocht inruilen voor nen 118d .
        m'n honda's waren probleemloos (topmerk op dat vlak), Audi A3 dronk net iets te veel olie maar was voor de rest OK, BMW 1 keer kapotte motor gehad na 60000 km, voor de rest nooit iets voorgehad, m'n VW'tje heeft nu 9000 km, nog te jong om iets van te zeggen.
        Opel en Franse merken durf ik ni in huis halen, zit misschien tussen de oren, want er zullen er natuurlijk ook goeie tussen zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
          175000km probleemloos gereden in een astra j

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
          Ja, maar dat noemen ze dan niet representatief, ge hebt geluk gehad.
          Maar anderzijds mag je wél een merk volledig met de grond gelijk maken als je eens pech hebt gehad of enkele personen met pech kent.
          Dat moet zo op een autoforum. ​​​​​​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ja, maar dat noemen ze dan niet representatief, ge hebt geluk gehad.
            Maar anderzijds mag je wél een merk volledig met de grond gelijk maken als je eens pech hebt gehad of enkele personen met pech kent.
            Dat moet zo op een autoforum.
            Oei, dan heb ik (gezin) met onze 8 Opels serieus wat geluk gehad (1 Kadett, 3 Vectra’s, 3 Corsa’s en 1 Astra) géén enkele met grote onkosten/problemen en dan nog allemaal met een koffiemolen benzinemotor… (Zonder failliet te gaan)

Comment

Tja Maurice, als 't niet goed was, wat moet je dan zeggen ? Ik stel vast dat bvb de 1,6 motor reeds uit het gamma gehaald werd. En dat je ze echt niet veel ziet rijden. Heb jaren met Renault gereden, als auto steeds zeer graag mee gereden. Maar er is geen enkele geweest die niet minstens 2 keer per jaar binnen moest voor één of andere prul. Ok; de garantie van Renault is doorgaans wel goed, maar ik heb de indruk dat ze teveel besparen bij het op voorhand testen. Ze lossen de probs liever in garantie op.
              En toch blijven we min of meer trouw, we hebben hier nu nog altijd een Espace als tweede wagen. Ik rij er graag mee, maar ook die is reeds verschillende keren binnen geweest. Je weet dat op voorhand.

Comment

Ik doelde niet op u in het bijzonder, dhl.
                Ge moet u niet aangesproken voelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                  Ik voel me ook niet aangesproken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                    Nee, voelde mij ook niet aangesproken, ik bedoel mijn antwoord in ruimere zin.

Comment

Tis allemaal eigen ervaring ik blijf het zeggen. Ik heb met mijn megane en Laguna 60k gereden en nooit problemen. Met met bmw 1 serie en 3 serie nog geen 30k gereden en die wagens hebben me een fortuin gekost. Awel ik vind bmw nu is dikken brol se, waarom? Ik heb er veel kosten aan gehad. Ik was al blij dat ik mijn e90 total loss reed, anders hadk er mss nog meer kosten aan gehad haha
                      Last edited by SteakFriet; 13/10/2017, 22:35.

Comment

Of mijnen BMW brol is zal ik pas binnen enkele jaren weten, ge kunt de balans maar opmaken eens je de wagen verkoopt hee. In ieder geval, auto's zoals mijn W124's die ik vroeger had, die maken ze niet meer. Of zoals mijn eerste auto, een Carina van 79. Die auto's bleven gewoon rijden...

Comment

Klopt, ik was mij ook nog aan t afvragen, welke nieuwe auto ge tegenwoordig nog met een gerust hart kunt kopen en 10-15 jaar mee kunt mee doen. Ik heb tegenwoordig de luxe om altijd met jonge wagens te kunnen rijden, maar met een europese wagen die al wat kilometers op de teller zou k constant schrik hebben om ergens ten velde te stranden, terwijl idd nen oude toyota zowat het betrouwbaarste was dat er bestond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                            Of mijnen BMW brol is zal ik pas binnen enkele jaren weten, ge kunt de balans maar opmaken eens je de wagen verkoopt hee. In ieder geval, auto's zoals mijn W124's die ik vroeger had, die maken ze niet meer. Of zoals mijn eerste auto, een Carina van 79. Die auto's bleven gewoon rijden...
                            Ik had het niet op u bmw hoor maar gewoon over mijn ervaring. Daarom dat het erbij staat. Ik weet dat bmw intrestiek ook normaal betere wagens maakt dan Renault. Dit was net mijn punt. Ik heb met men fransozen nooit een centje kosten gehad en met de BMWs wel. Daarom alles is eigen ervaring.
                            Opel ja daar ken ik quasi niemand die er geen kosten mee heeft gehad. Wij hebben ook een opel corsa en hoewel daar maar 35k kilometers opstaan (hij is wel van 2008 lol) heeft die ook al zeker een keer of 5 binenn geweest buiten onderhoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

Wij hebben ook een opel corsa en hoewel daar maar 35k kilometers opstaan (hij is wel van 2008 lol) heeft die ook al zeker een keer of 5 binenn geweest buiten onderhoud.
                              Dat een auto van 10 jaar, ongeacht het aantal km, meer kans op defecten heeft lijkt me nogal logisch...
                              • Een batterij zal al eens vlugger plat zijn?
                              • Diesel of benzine ?
                              • Staat die auto binnen of buiten?
                              Zelf had ik na 8 jaar liever mijn +/- 5 Opel defectjes van +/- €100 elk, als de 2 van elk €1500, van mijn buren (telkens VW 1.9 D en 2.0 D)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Zelf had ik na 8 jaar liever mijn +/- 5 Opel defectjes van +/- €100 elk, als de 2 van elk €1500, van mijn buren (telkens VW 1.9 D en 2.0 D)
                                Mijn gedacht!
                                Zelf ga ik ook liever met mijn Renault eens naar de garage voor een akkefietje van € 0.
                                Ik neem steeds de waarborguitbreiding naar 5 jaar (meestal bij onderhandelen zo bij gekregen) en liever Renault die dan nog nooit heeft getracht een waarborggeval af te doen als 'niet gedekt' dan de horrorverhalen bij sommige merken die er een handje van weg hebben garantiegevallen af te wimpelen.
                                Ik ben aan mijn 9e Renault bezig; en 2 x per jaar naar de garage voor defecten (onderhoud niet meegeteld) lijkt me schromelijk overdreven. Maar ja, op een autoforum is ook dat een soort verplichting.
                                Ze mogen dus hun zogezegd (al dan niet terecht) betrouwbaarder merken houden.

Comment

Tja Maurice, als ik eens zou beginnen opnoemen, beginnende van mijn Vel Satis, je zou echt verschieten. Heeft niks met een autoforum te maken. Een Renault doe je inderdaad in feite het beste weg als de garantie verlopen is... Jij bent wellicht toch ook al enkele keren binnen geweest met de Espace, al dan niet door een terugroepaktie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Jij bent wellicht toch ook al enkele keren binnen geweest met de Espace, al dan niet door een terugroepaktie ?
                                    Ja, daar zijn inderdaad wat updates voor geweest. Klopt.
                                    Maar aan een gemiddelde van 2 'defecten' per jaar gerekend over alle Renaults die ik had... kom ik bijlange niet hoor.

Comment

Renault heeft wel een heel slechte periode gehad van +/- 2000 tot +/- 2007, enerzijds nieuwe snufjes op de markt brengen die niet waren doorontwikkeld, anderzijds besparen op kwaliteit, resultaat was het credo "createur de problèmes" ipv "createur d'automobiles".
                                      De laguna II phase I was zo onbetrouwbaar dat leasemaatschappijen hem niet meer aanboden.

Inmiddels is het een heel pak beter en gaat het vaak eerder om akkefietjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Renault heeft wel een heel slechte periode gehad van +/- 2000 tot +/- 2007, enerzijds nieuwe snufjes op de markt brengen die niet waren doorontwikkeld, anderzijds besparen op kwaliteit, resultaat was het credo "createur de problèmes" ipv "createur d'automobiles".
                                        De laguna II phase I was zo onbetrouwbaar dat leasemaatschappijen hem niet meer aanboden.

Inmiddels is het een heel pak beter en gaat het vaak eerder om akkefietjes.
                                        Klopt. Heb een Laguna II gehad, die had inderdaad wat meer problemen.
                                        Maar wat ik me herinner: Laguna I: geen problemen; Mégane: 1 probleempje met elektrische ruitenheffer; Laguna III: 1 'probleempje' aan zijkant bestuurderszetel : scheurtje in bekleding.
                                        Van die er voor kan ik me geen ernstige dingen herinneren.
                                        Als ge echt pech hebt met enen geloof ik dat je 2x per jaar in de garage staat, maar om dat te veralgemenen...

Comment

• Laatste generatie laguna was overigens enorm betrouwbaar. Men had hun lessen getrokken uit de problemen er voor.

Comment

Working...
                                          X