Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 550i of MB E500

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 550i of MB E500

Hallo,

Een heel eindje geleden heb ik hier een topic gemaakt over de opvolger van mijn 335i. Deze opvolging voor mij nieuwe tweedehands wagen is wat uitgesteld geweest, maar is nu weer dichter bij dan ooit.

Persoonlijk ben ik smoor op de nieuwe C63 amg. Jammergenoeg valt die gewoon buiten budget (zowel bij aankoop als bij potentieel onderhoud).

Een betere optie imo is daarom een 550i of een E500 in break uitvoering. Graag had ik geweten wat de globaal betere aankoop zou zijn. Ik weet dat er heel wat parameters zijn die hierbij in aanmerking komen, maar voor mij is betrouwbaarheid van wagen/motor zeer belangrijk. Graag gefundeerde opmerkingen aub. Geen "ik zou de bmw nemen omdat die x aantal pk meer heeft"-opmerkingen aub.

Daarbij had ik nog een aanvulling op mijn vraag. Omdat ik graag zolang mogelijk probleemloos rij, wens ik een wagen te kopen met de badge "premium". Bij BMW is dit echter een probleem. In België is de markt zéér dun bevolkt met dit type wagen. Daarom moet je al vlug naar Duitsland uitwijken om potentiële wagens te vinden. Het probleem is dat de drie BMW dealers die ik heb aangedaan (Oostende, Ieper en Roeselare) geen premium wagens uit Duitsland (meer) willen aanbieden. Hoe pakken jullie dit probleem aan?

Ik zou gewoon de praktisch identieke 520i nemen.

Comment

Bedankt voor het ontopic antwoord !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
        Ik zou gewoon de praktisch identieke 520i nemen.
        kent u geen garagistje ergens in het buitenland die een nieuwe 550i kan aanbieden aan TS voor de prijs die hij hier betaald voor een tweedehandse ?

Comment

AUB, méér moet dat niet zijn.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
            Ooeh nee!
            Das meer M5 allure, een 550 moet meer klassevol zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Moet een break zijn.

Comment

Comment

Als het dan toch een break moet zijn ga dan voor een rs6

Comment

Je zegt niks over budget of over de leeftijd van die auto.

We weten alleen dat een E63 te duur is.
                    Ik vrees dat je in die prijsklasse altijd een dikke portemonnee achter de hand moet houden. BIV, rijtaks, verzekering kosten allemaal een pak geld voordat je één km gereden hebt.
                    Onderhoud zal nog meevallen als je niet gaat zoeken naar auto's die 10 jaar oud zijn, daar scheelt continu wel iets aan.

Ineens weet je ook waarom die auto's in België niet te vinden zijn... ze zijn tweedehands vrijwel onverkoopbaar, en de rijken kopen tegenwoordig (fake) hybrides om belastingen te vermijden.

Comment

Een C63 is te duur, een E63 (waar ik zelfs niet over gepraat heb in dit topic) is veel te duur.

Budget van 40 a 45000 euro inc btw. Leeftijd doet er niet super toe. Zowel de M273 als de M278 van mercedes komen in aanmerking. Al blijkt de M278 toch wel de betere keuze te zijn.

Van kosten achterna ben ik me ook bewust. Dit is trouwens een extra reden waarom enerzijds de amg afvalt én waarom ik zo focus op betrouwbaarheid.

Ik meen echter dat ik blijkbaar niet op het ideale forum ben om deze vraag te stellen. Misschien moet ik me naar specifieke bmw/mb fora richten.

Dat gezegd zijnde, mogen jullie steeds ontopic commentaar leveren !

Comment

Op de US markt al eens gekeken? Qua cilinderinhoud v8ndt je daar meer wat bij jouw wensen aanleunt.

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Op de US markt al eens gekeken? Qua cilinderinhoud v8ndt je daar meer wat bij jouw wensen aanleunt.

https://miami.craigslist.org/search/...des+benz+e+550
                          Bedankt, maar invoeren uit Amerika zie ik niet direct zitten. Verder lijken me daar niet zoveel breaks te rijden ...

Comment

Bmw belux is inderdaad niet meer happig op duitse wagens, de reden is duidelijk: Teveel onduidelijke historiek.

ik zou opteen voor een mb, die is in zulke motorisatie door een ander publiek gekocht, komt de betrouwbaarheid zeker ten goede

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Moet een break zijn.
                              Just!
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

E500's zal je volgens mij toch makkelijker vinden dan 550i's
                                zo'n facelift S212 E500 kan geen slechte keuze zijn
                                lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe Bekijk Berichten
                                  Een betere optie imo is daarom een 550i of een E500 in break uitvoering. Graag had ik geweten wat de globaal betere aankoop zou zijn.
                                  Dan denk ik in de eerste plaats aan een Dacia Logan of een Dacia Duster, uiteraard met het onverwoestbare K9K-blokje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Dan denk ik in de eerste plaats aan een Dacia Logan of een Dacia Duster, uiteraard met het onverwoestbare K9K-blokje.
                                    Bedankt voor je waardevolle aanvulling!

@ Doa:

Zo'n facelift zie ik persoonlijk liever dan het pré 2011 model, maar ze gaan toch voor heel wat meer duiten over de toonbank.

Ik heb vandaag contact genomen met een Mercedes garage. Ik zal eens kijken wat daar uit de bus komt.

Comment

btw is de CLS500 shooting brake ook een optie?
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        btw is de CLS500 shooting brake ook een optie?
                                        Dat is zeker een optie als de prijs en km stand ok zijn. Ik vrees echter dat een CLS steeds duurder zal zijn dan een E in een vergelijkbare configuratie...

Comment

Working...
                                        X