Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Talisman full option of toch BMW 316d Sport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

@ TS: met welke van de twee heb je al gereden ?

Comment

Moeilijke keuze... mijn eerste reflex zou zijn Talisman, gezien dat toch geen lelijke wagen is (vanbuiten best indrukwekkend, op een mooie velg en in donkerblauw of zwart), en 'kale BMW' roept associaties op van beige 3-reeksen op wieldoppen.

Echter de Talisman is ook 'maar' een 130 PK, wat niet sneller gaat aanvoelen dan een lichtere 316d in sport stand (overdreven gaspedaal, beetje gimmick maar doet je wagen bij gewoon rijden wel sneller aanvoelen). Een 116d bv. vind ik persoonlijk best een felle wagen in die stand (rijdend met een 335i als daily). Bovendien vind ik het interieur van de Talisman helemaal niets hebben (grijs leder of niet). Er zullen heel wat opties opzitten, maar vele met maar beperkt nut (je BMW heeft ook LED, auto airco, PDC, bluetooth voor tel/muziek, cruise control, automaat, sportzetels, ...).

Dus voor mij een 316d in Glacier Silber en styling 395 17" velgen. Sensatec zou ik in dit geval geen geld aan uitgeven, de stoffen sportzetels met rode deviated stitching zijn minstens even mooi en vast comfortabeler als je geen zetelverwarming hebt. Zou dat combineren met de zwarte lijsten met chroom rand ipv. rood, dat geeft direct een veel hoogwaardiger gevoel aan het interieur en anders wordt het te (zetels met rood en lijsten met rood).

Het uitgespaarde Sensatec budget zou ik besteden aan het M-sportstuur (als dat opnieuw kan, zijn toeleveringsproblemen geweest en sindsdien is het op de 3-reeks enkel op de M-sport beschikbaar, leek me wel iets tijdelijk - indien niet upgraden naar Individual stuur, ook zachter leder veronderstel ik?), de bijkomende 12V stopcontacten (ideaal geplaatst bij de voeten van de passagier om een kabel te trekken naar een Brodit smartphone houder, gezien je geen GPS hebt) en de Instrumentencombi High (ziet er veel moderner uit). Al bij al heb je dan een zeer complete wagen, enkel een schuifdakje zou het voor mij nog af maken maar dat is persoonlijk.

Comment

Nog iets: ik kom dan op 40.300 EUR voor je BMW. Gezien je toch de roep van een break/touring voelt, en ook bereid bent een 'saai' rijdende Talisman te overwegen, zou ik in jouw geval ook de X1 even bekijken. Dat is geen RWD zoals de 3-reeks, maar rijdt 100% zeker fijner dan de Talisman - echt wel sportief (wij hebben er een). Enige nadeel is dat een automaat dan moeilijk wordt, want dan hang je aan de 18d vast (2 liter, hogere CO2, dus meer belastingen en CO2).

Met deze opties: styling 385 velgen (sportieve look en 17" is genoeg), zilver metaalkleur, zwarte sensatec sportzetels met zetelverwarming en lendensteun (dat laatste is spijtig genoeg een must bij deze zetels - niet dezelfde als in bv. de 3-reeks! maar met lendensteun zijn ze wel echt goed), alu lijsten, LED, verstelbare achterbank (super ruime koffer mogelijk op deze manier), lichtpakket (enorm verschil in sfeer), 12V stopcontact (zie tip ivm GPS), hifi speakers (je zit een 'klasse lager' dus een boost is m.i. aan te raden), grotere brandstoftank (55 EUR!), zonnewerend glas achter (looks), shadowline hoogglanzend (op zilver - bij donkere kleuren eerder voor alu/chroom gaan), PDC achter, automatische airco, cruise control, verwarmd sportstuur (M Sportstuur kan hier ook niet op dit moment, was tot voor kort wel bestelbaar dus best eens vragen): 38.885 EUR.

Met de Model Advantage voeg je voor 75 EUR nog een elektrische kofferklep toe (vind ik geen must als je op je budget moet zien, maar wel zeer aangenaam). Een upgrade van de looks is voor 500 EUR ook mogelijk, naar Model Sport of xLine (die laatste is mijn favoriet), dan wel niet vergeten te 'downgraden' naar 17" ivm lease kost. De xLine is 100 EUR meer maar dan kan je kosteloos voor een leuke stof/leder combinatie kiezen (ipv Sensatec).

Comment

Zit er 4 control op de talisman? Zoja dan rijdt hij zeker beter en sportiever dan de 3 reeks! Met beide zeker al 10000 km ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crocky
            Zit er 4 control op de talisman? Zoja dan rijdt hij zeker beter en sportiever dan de 3 reeks! Met beide zeker al 10000 km ervaring.
            Met de 4 control is de dieseltank nog wat kleiner.
            Heb de talisman ook overwogen. Uiteindelijk niet gekozen omdat ik dat centraal scherm echt niet mooi vind en blijkbaar is het niet stabiel en omdat de tank de klein is.
            Nu reeds 10000 km in mijn x1 en ben super content.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

No brainer de Talisman natuurlijk tenzij je het voor de badge doet. Ik ben altijd goed geweest met Renault en de Talisman is een knappe wagen. De 3 reeks is oud en het interieur in basis is droef. Een 316d als badge hebben is ook niet leuk.

Comment

Talisman. Is toch een firmawagen dus als er es iets aan zou zijn moet je hem maar binnensteken
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                  No brainer de Talisman natuurlijk tenzij je het voor de badge doet. Ik ben altijd goed geweest met Renault en de Talisman is een knappe wagen. De 3 reeks is oud en het interieur in basis is droef. Een 316d als badge hebben is ook niet leuk.
                  En die zijn ook zo moeilijk te verwijderen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

En die zijn ook zo moeilijk te verwijderen!
                    Bestel je gewoon zonder....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Bestel je gewoon zonder....
                      Uiteraard! Was dan ook met enige ironie dat ik dat zei... .

Comment

Uiteraard! Was dan ook met enige ironie dat ik dat zei... .
                        't lag er niet dik genoeg op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

't lag er niet dik genoeg op
                          Ik houd van duidelijk taal zonder ironie, want op een forum durft dat wel eens verloren gaan....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Ik houd van duidelijk taal zonder ironie, want op een forum durft dat wel eens verloren gaan....
                            Mijn welgemeende en meest oprechte excuses!

Comment

Mijn welgemeende en meest oprechte excuses!
                              Niet overdrijven he jakkel.... het idee alleen al dat je een badge zou verwijderen omdat er “maar” 16d op staat... volgens mij zijn dat de echte badge buyers.. lol

Comment

Een leasewagen waar je niet kunt op rekenen ? De facturen zijn dan wel niet voor de eigen portemonnee, het ongemak van de garagebezoeken, het eventueel moeten wachten op de takelwagen,... daar bedank ik toch voor.
                                Talisman heeft het bij mij niet gehaald: ik vond de stoffen zetelbekleding niet mooi, en leer was (doordat je dit in combi met een aantal andere zaken moest nemen) heel duur, met de achterbank plat, had je geen vlakke laadvloer (dorpeltje ter hoogte van de leuning - ik gebruik de laadruimte redelijk frequent), kleine brandstoftank (geen zin om twee keer per week te gaan tanken).
                                Een zwarte Initiale met het tabakkleurig interieur vond ik echt prachtig.
                                Ik wacht echter nog altijd op een telefoontje van de garage voor een proefrit. Ik ben destijds drie kwartier met de verkoper aan het spreken geweest, maar hij had toen nog geen demo staan, en hij ging me bellen zodra er eentje beschikbaar was. Ik rij ondertussen al 10 maanden met mijn auto .
                                Alfa is trouwens in hetzelfde bedje ziek.
                                Het interieur van de drie is wat aan de oudere kant, de optie ‘high combi-instrument’ tempert dat wat.
                                Een BMW rijdt ook gewoon goed, ‘vast’, ‘standvastig’, die achterwielaandrijving voel je, ook op een 316d, en dat in positieve zin (niet om te driften, want met ESP en dat vermogen, lukt dat toch amper) En dat is een groot comfort.
                                Jammer dat de 3 geen Touring kan zijn, anders was dat mijn keuze.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195

Niet overdrijven he jakkel.... het idee alleen al dat je een badge zou verwijderen omdat er “maar” 16d op staat... volgens mij zijn dat de echte badge buyers.. lol
                                  Badges gaan er bij mij altijd af, 316d of 340i, liever een blote kont.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb met beide al gereden ... heb wel de indruk dat de 316dA vinniger is dan de Talisman 130DCI EDC ... maar het comfort in de Renault is toch nog een stuk hoger ... kan een indruk zijn natuurlijk, heb met beide maar een uurtje of zo kunnen rijden, en niet vlak na elkaar (was een paar dagen tussen)

Maar in detail gaat het dus over de volgende twee mogelijkheden:

Renault Talisman Grandtour dCi130 EDC Intens
                                    Metaalkleur
                                    lederen zetelbekleding
                                    City-Pack 2
                                    Cruising Pack 1
                                    Electrisch panoramisch dak
                                    Winterpack
                                    Elektr zetels met geheugen
                                    4-Control
                                    18" Duetto velgen

tegenover

BMW 316d Berline
                                    Model Sport
                                    Business Pack
                                    Sensatec zwart akzent Rot
                                    Steptronic
                                    Neerklapbare achterzetels

Beide in het zwart natuurlijk

Voor de Renault zou ik iets minder dan €40 per maand moeten betalen, voor de BMW echter net iets meer dan €90 ... over 42 maanden verspreid komt dit op €1638 en 3822 respectievelijk .. ik weet niet of zo'n bijdrage iets inbrengt in de aangifte van de personenbelasting, maar ik vind het wel een serieus verschil uiteindelijk.

Op de Renault zou ik eventueel naar 19" velgen kunnen gaan, maar dan komt er een serieus bedrag bij heb ik gehoord ... het is een leasewagen natuurlijk, dus die tellen de kost van de banden wel door.

Ik vraag altijd zonder type aanduiding ... bij Renault willen ze 'Talisman' op de koffer verwijderen in de garage, op de BMW is dit zonder badge op de koffer en zonder iets op de zijkanten (gratis optie)
                                    2015 Volvo V60 R-Design
                                    Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Dan is de keuze toch gemakkelijk....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Badges gaan er bij mij altijd af, 316d of 340i, liever een blote kont.
                                        Das dan ook de enige juiste motivatie....

Comment

Ik wil er mijnen badge ook af... maar durf er niet aan te beginnen

Comment

Working...
                                          X