Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Talisman full option of toch BMW 316d Sport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Talisman full option of toch BMW 316d Sport

Hello,

sta op het punt om een nieuwe wagen te bestellen die mijn V60 R-Design zal vervangen ... maar zit met een dlilemma ...

Ik kan ofwel een Renault Talisman Grandtour Intens 130 EDC full option (echt gewoon alle opties die Renault aanbiedt op dit model) nemen met ongeveer €40 opleg

ofwel een BMW 316d automaat model Sport met enkel metaalkleur en Sensatec ... maar dan moet ik al wel €90 opleggen elke maand

In de BMW kan ik niet voor de Touring versie gaan, die zou meer dan €100 kosten per maand, en dat mag niet van de firma.

Dus zit ik met een dilemma hieromtrent ... ga ik voor een grote luxe met alle toeters en bellen ... of voor een BMW die eigenlijk zo goed als standaard is ... luxe of sportief dus eigenlijk ...

Ook nog een vraagje ivm de Talisman ... ze bieden lichtgrijs leder aan ... maar ik vind maar geen dealer die dit heeft staan zodat ik het eerst kan bekijken ... is het niet te licht?

Heeft er iemand een Talisman met lichtgrijs leder waar ik foto's van kan zien?

Alvast bedankt

greetz
    CPT
    2015 Volvo V60 R-Design
    Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Sportief zou ik een 316d niet noemen. Niet qua snelheid (heb zelf een 116d met de 2-liter en die is zeker niet snel, maar wel voldoende) en op vermoedelijk 16” wielen en geen sportophanging ook neigend naar comfortabel. Maar wel nog altijd een leuke auto, maar zonder opties misschien wel wat saai? Eens mee gaan rijden he...

Comment

Hello Sprinkler,

het zou een 316d model Sport zijn, dus al met 17" velgen, sportstuur, sportzetels ... etc ... daarom is die zo duur in leasing blijkbaar, vind het jammer dat de break versie niet kan, dan zou ik nog meer twijfelen ...
      2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Zonder nadenken de renault je krijgt veel meer voor je geld en die 116 pk word je kotsbeu in een bmw.

Comment

En is er echt niks anders te vinden?
          Een BMW heeft opties nodig, en ja Renault....
          Wat met een. A3, Golf of Merc A? Niks binnen budget?
          Of terug een Volvo?

Comment

Ik heb sinds kort een Talisman met grijs leder, wagen rijdt fantastisch. Hier https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...OfPage&top=2:2 kan je bekleding zien, moet wel zeggen op fot's lijkt het leder witter, het is eigenlijk zeer licht grijs.

Comment

Informeer eens op Renaultforum.nl Kom je veel info te weten over Talisman.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                En is er echt niks anders te vinden?
                Een BMW heeft opties nodig, en ja Renault....
                Wat met een. A3, Golf of Merc A? Niks binnen budget?
                Of terug een Volvo?
                We mogen alleen kiezen tussen Renault of BMW ... op de 316dA is het budget al overschreden door voor het model Sport te gaan met metaalkleur en Sensatec

... ik heb renaultforum.,nl ook al doorspit ... is niet al te rooskleurig voor de Talisman hé

... bij de dealer hebben ze me het dashboard van de Espace Initiale Paris laten zien ... maar dat is licht taupe of zoiets, toch geen licht grijs?
                2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Informeer eens op Renaultforum.nl Kom je veel info te weten over Talisman.
                  op een merk forum ga je behalve omtrent het leer natuurlijk geen eerlijke mening krijgen

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

op een merk forum ga je behalve omtrent het leer natuurlijk geen eerlijke mening krijgen
                      Geeft wel iets aan hee.

De Laguna 3 kwam haast nooit ter sprake. De Megane, die veel meer verkocht wordt, vernoemt men bijna nooit. Idem voor de Clio, Captur, Twingo.
                      In het begin was er nogal wat te doen rond Kadjar, dit is verbeterd. Degenen die nu geleverd worden, hebben minder tot geen problemen.

En er zijn er ook die Lyrisch zijn over hun Talisman hee.

Ik persoonlijk zou eraf blijven tot wanneer die een ruimere tijd op de markt is. Dan zullen er een pak problemen opgelost zijn. (ik denk dat er intussen al een aantal problemen zullen opgelost zijn).

Let op met een licht grijs dashboard. Bekijk dit zeker eerst in werkelijkheid. Zijn namelijk nogal wat klachten geweest (daarom niet specifiek Talisman) dat deze te hard reflecteren in de voorruit. Je zou beter zijn met een donker dashboard hiervoor.

Wat er ook van zij, de Talisman is in ieder geval wel een zeer mooie wagen...
                      Last edited by ; 28/10/2017, 02:48.

Comment

Aangezien het een bedrijfswagen is zou ik toch voor de talisman gaan. Zo'n kale BMW is echt maar kaal.

Comment

Ja, veel kan er eigenlijk niet gebeuren hee. ALs er iets is, doe je die gewoon binnen en krijg je een vervangwagen. Jammer dat de keuze zo beperkt is, want een kale 316D is niet echt spannend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
                            ik vind maar geen dealer die dit heeft staan zodat ik het eerst kan bekijken
                            Kunnen de dealers niet van mekaar zien wat ze op voorraad hebben / in bestelling is ?

Comment

Ik ben ondertussen al bij 4 verschillende dealers geweest, geen enkele heeft een Talisman met grijs interieur staan (ben zelfs in Drogenbos geweest) ... en geen enkele heeft gekeken of er bij een andere dealer wel eentje stond ... ik zou ook denken dat ze dit kunnen nakijken, maar ja.

Ben ook een beetje bang dat die brede grijze band op het dashboard gaat weerkaatsen in de zon, zeker in combinatie met het open dak dat ik ook zou nemen.
                              Denk trouwens dat ik het Cruising Pack 1 ga laten vallen ... enige wat me daar echt in interesseert is de HUD, en zonder dit pack moet ik minder opleggen elke maand

Ik vind ook dat een BMW 3 wel mooi is, maar er moeten wel wat opties op gezet kunnen worden, en ik zit al aan de max van mijn budget, kan zelfs geen break nemen ... als ik beide ongeveer gelijk zou kunnen uitrusten zou ik eerder voor de BMW gaan (ik heb nog geen BMW als firmawagen gehad, dit zou wel mijn derde Renault worden na een Espace en een Grand Scenic)
                              2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Drogenbos is een gewone dealer geworden hee. Vroeger was dit de hoofdzetel van Renault waar alle wagens tentoongesteld werden. Kopen kon je er niet, enkel info en testritten. De directie zetelt er wel nog in de gebouwen maar heeft niks met de toonzaal te maken. Dus daar ga je niet meer vinden dan ergens anders.
                                Dealers kunnen zien wat waar staat, maar ik denk niet van alle wagens. Enkel diegenen die opgenomen zijn in de pool om onderling te verkopen.
                                De HUD vond ik wel een interessant item.
                                Probleem is dat je voor een leasewagen kijkt en de dealers zijn minder gemotiveerd als de wagen niet bij hen besteld wordt. Als je keuze hebt van garage om te bestellen, zou ik dit zeker vermelden bij het gesprek. Dan zal de verkoper meer gemotiveerd zijn uiteraard.

Comment

Ik zou voor de Renault gaan! Betere in en uitstap, comfortabeler. Beter uitgerust, en minstens gelijkwaardige motor.
                                  Na deze kan je nog altijd de 3 reeks van 2018 bestellen, als de kinderziektes er uit zijn.

Comment

Uiteraard zou ik voor de Talisman gaan.
                                    't Is niet omdat er op een forum 3 of 4 (heb ze niet geteld ) ontevredenen 7 pagina's lang zagen en kreften over hun Talisman en de problemen, dat een Talisman één brok miserie zou zijn.
                                    Bovendien heb ik toch een vermoeden dat de meeste 'problemen' wel zullen zijn opgelost.

Knappe auto, goede motor, zeer compleet uitgerust, ruimer dan zo"n 3 en stukken comfortabeler.

Comment

Ge moet alle topics bekijken... Gaat wel over heel wat gebruikers. Er zal wel iets zijn... Anderzijds zullen er wel al probs opgelost zijn nu die wat langer op de markt is. Ik stel vast dat men bvb over Megane niet kreft. Alhoewel die veeeeel meer verkocht wordt.

Comment

Lastige keuze. Maar welke opties kom je op de 3 echt tekort? Ik dacht dat led of xenon koplampen bv standaard zijn tegenwoordig. Navi is handig maar niet onmisbaar. En het rijdt wel goed, 16d is niet snel maar ook niet traag.
                                        Het zijn totaal verschillende auto's, ik zou me eerder afvragen wat het meest belangrijk is: comfort en ruimte, of rijgedrag en betrouwbaarheid (op dat vlak schat ik de 316d ook hoger in). Ik vind de 3 te laag zitten voor mij persoonlijk en zonder sportstoelen heb ik er direct rugpijn in. Dat soort kwesties primeert voor mij, boven opties / budget.
                                        Last edited by sunking; 28/10/2017, 13:14.

Comment

Working...
                                        X