Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520 ED / Mercedes E 200D / Volvo S/V90 D3 of D4 / de verstotenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 520 ED / Mercedes E 200D / Volvo S/V90 D3 of D4 / de verstotenen

    Het is weer zo ver... tijd om een nieuwe bedrijfswagen te bestellen ter vervanging voor mijn Volvo V70 D3.

    Ondertussen zijn zowel de behoeften als de lease policy wat veranderd, dus het landschap is lichtjes hertekend in vergelijking met 4 jaar geleden.

    Behoeften:
    • Kids worden wat groter, dus een break is strikt genomen niet meer nodig, al blijft een ruime koffer wel belangrijk (dakkoffer is een goede back-up).
    • Ik doe elke dag minimum 100 km, met meestal wel wat file, dus een automaat wordt bijna een must.
    • De wagen mag wat meer rijplezier geven dan de huidige Volvo, my little tank die geweldig praktisch is, maar ook wat saai om te rijden.
    • Ik probeer (zoals iedereen zeker) te streven naar maximale value binnen budget met een zo laag mogelijke CO2 (over horizon van 4 jaar).
    • Er zijn een aantal opties die ik minimum wil: navigatie, Apple Car play, leder, parkeerhulp, elektische zetels, zetelverwarming, led-verlichting,...
    Lease policy:

    Hoe groener de auto, hoe hoger het budget. Hierdoor is de CO2 uitstoot nog belangrijker als parameter...

    Voorlopige shortlist (in volgorde van voorkeur):
    1. BMW 520d Efficient Dynamics (102 gr CO2) met alle noodzakelijke opties;
    2. Volvo S90/V90 D3/D4 met alle noodzakelijke opties op een D3 manueel, vanaf automaat wordt het wat meer puzzelen. Bovendien is de D3 gekoppeld aan een oudere 6-traps automaat, de 8-traps komt pas vanaf D4 versie... Momenteel in blijde verwachting van een offerte voor een stockmodel met bijkomende korting op een D4 automaat...
    3. Mercedes E200d (102 gr CO2) met alle noodzakelijke opties; vooral fan van het interieur met Technology pack, exterieur vind ik het wat minder.
    Hebben de shortlist niet gehaald:
    • Mercedes GLC 350e (omwille van te kleine koffer en onzekerheid inzake fiscale behandeling vanaf 201;
    • Passat Variant GTE (saai interieur en onzekere fiscale behandeling vanaf 2018; de 1.4 benzinemotor zal echter niet te zwaar afgestraft worden);
    • Mercedes CLS break 2.2 diesel (prachtige wagen met momenteel gigantische kortingen, maar fin de carrière en gigantisch VAA);
    • Jaguar XF 2.0d Prestige Business Edition (past enkel als manueel in mijn budget)
    Heb ik nog iets over het hoofd gezien? Hoort er nog een auto in de shortlist op basis van mijn criteria? En vooral... wie heeft er ervaring met auto's uit de shortlist?



  • #2
    Bmw 5!
    Niet twijfelen

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Ik zou voor de BMW 5 of de Volvo S90 gaan, zijn beide heel knappe wagens.

      Mogelijks kan je nog de VW Arteon overwegen? Is ook heel ruim, en ziet er erg sportief uit

      Comment


      • #4
        Mijn nieuwsgierigheid zou ook voor een stuk naar de Volvo gaan. Vind dat een zeer mooie wagen. Maar door zijn geringere vermogen en oudere versnellingsbak... zou 'k toch de BMW verkiezen. Natuurlijk is de Mercedes ook ni mis... Ni gemakkelijk zulle

        Comment


        • #5
          Mercedes E: zalige kar met die 9G-boite.
          Beetje meer Bompa dan de 5, maar met het technology-pack meer dan mee met zijn tijd.
          De Volvo is gigantisch groot, maar de mooiste van je rijtje.
          BMW doet me eigenlijk minst van al.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #6
            Wat ik jammer vind bij de BMW is dat ze nogal vasthouden aan hun interieur. Dat is niet vernieuwend. Er is ook wel niets mis mee, maar in vergelijking met de Mercedes is het nogal zakelijk.
            Vraag me wel af waarom de Volvo in vergelijking zo duur is.

            Comment


            • #7
              VW Arteon heeft in basisversie dezelfde leaseprijs als een uitgeruste BMW 5 of Mercedes E (waarschijnlijk door lagere restwaarde en een slechtere relatie D'ieteren - leasemaatschappij vermoed ik) en valt o.m. daarom af (vind hem langs buiten superknap, maar die binnenkant is en blijft een Passat). De S90 is in verhouding duurder omdat de uitstoot groter is dan 105 gr, dus minder fiscaal aftrekbaar en dus een licht lager leasebudget.

              Comment


              • #8
                geen idee met de nieuwe motor maar bij de oude is de E200 toch te tam voor zo'n zware auto.
                zonder testrit neig ik hier naar de BMW 520d
                lets have some more member berries

                Comment


                • #9
                  Buitenkant vind ik inderdaad de S90 vooraan met voorsprong de knapste van allemaal, achteraan iets te plomp, de BMW 5 is het mooiste totaalpakket en de Mercedes is inderdaad nogal bompa.

                  Ik vind het interieur echter belangrijker (tenslotte spendeer ik daar meer tijd dan mijn auto aan de buitenkant te bewonderen) en daar is het net omgekeerd: de Mercedes is met het technology pack superknap en heeft uitstekende zetels, de S90 "omkapselt" je echt maar heeft enkele details (vb. ventilatiemonden, rand centrale scherm,...) die ik wat minder vind en de BMW 5 heeft inderdaad het meest klassieke interieur, maar dat heeft dan ook weer zijn charme (zou mijn eerste BMW ooit zijn en dus oogt het toch fris in vergelijking met mijn V70).

                  De BMW is dus zo een beetje de gulden middenweg zonder echte minpunten. Daarenboven biedt de garage een service waarbij ze de wagen op kantoor komen halen voor alle onderhouden, vind ik ook een serieus pluspunt!

                  In ieder geval ga ik eens ik alle definitieve offertes heb, de volgende weken de heilige drievuldigheid al eens testrijden....

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ze niet irl naast mekaar gezet en vergeleken maar doe mij maar de BMW 520d.

                    Comment


                    • #11
                      Lexus GS300h?

                      Versie met 104 gram CO2 en rijkelijke uitrusting. Gegarandeerd comfort en laag VAA...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa
                        geen idee met de nieuwe motor maar bij de oude is de E200 toch te tam voor zo'n zware auto.
                        zonder testrit neig ik hier naar de BMW 520d
                        Huidige e200d is een pak vinniger dan mijn vorige c220d (163pk). Combinatie met nieuwe 9bak is super (komt beter tot zijn recht dan in de c met de oude motor).

                        Ik heb begin van het jaar ongeveer dezelfde keuze "moeten" maken als de TS (arteon stond niet op mijn lijstje). Gekozen voor de E en nog steeds super tevreden van de keuze. Ik vond en vind hem de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben omwille van de leasetarieven (was veruit het meest interessante) alsook de lage CO2. Daarbij is de combinatie motor/bak super (zelfs met het relatief lage vermogen) alsook het comfort en kwaliteitsgevoel dik in orde.

                        Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli
                          Buitenkant vind ik inderdaad de S90 vooraan met voorsprong de knapste van allemaal, achteraan iets te plomp, de BMW 5 is het mooiste totaalpakket en de Mercedes is inderdaad nogal bompa.

                          Ik vind het interieur echter belangrijker (tenslotte spendeer ik daar meer tijd dan mijn auto aan de buitenkant te bewonderen) en daar is het net omgekeerd: de Mercedes is met het technology pack superknap en heeft uitstekende zetels, de S90 "omkapselt" je echt maar heeft enkele details (vb. ventilatiemonden, rand centrale scherm,...) die ik wat minder vind en de BMW 5 heeft inderdaad het meest klassieke interieur, maar dat heeft dan ook weer zijn charme (zou mijn eerste BMW ooit zijn en dus oogt het toch fris in vergelijking met mijn V70).

                          De BMW is dus zo een beetje de gulden middenweg zonder echte minpunten. Daarenboven biedt de garage een service waarbij ze de wagen op kantoor komen halen voor alle onderhouden, vind ik ook een serieus pluspunt!

                          In ieder geval ga ik eens ik alle definitieve offertes heb, de volgende weken de heilige drievuldigheid al eens testrijden....
                          Command nemen (al kan je het grote scherm ook los nemen nu). Verder zijn de analoge klokken ook in orde (zit ook steeds een display tussen die klokken).
                          Night pack is knap, maar voor dat geld (als budget beperkt is) zou ik voor leder gaan. Geeft toch meer een gevoel van luxe.

                          Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten
                            Lexus GS300h?

                            Versie met 104 gram CO2 en rijkelijke uitrusting. Gegarandeerd comfort en laag VAA...
                            Goede suggestie! Eens meer in detail bekeken in de configurator: wordt ten onrechte 109gr co2 opgegeven; is inderdaad 104gr. Korting is - opnieuw volgens de configurator - blijkbaar maar 10%... De moeite waard om eens een garage binnen te springen...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                              Command nemen (al kan je het grote scherm ook los nemen nu). Verder zijn de analoge klokken ook in orde (zit ook steeds een display tussen die klokken).
                              Night pack is knap, maar voor dat geld (als budget beperkt is) zou ik voor leder gaan. Geeft toch meer een gevoel van luxe.

                              Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
                              Leder is inderdaad een must have voor mij. Technology Pack maakt het dasboard harmonieuzer vind ik...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                Huidige e200d is een pak vinniger dan mijn vorige c220d (163pk). Combinatie met nieuwe 9bak is super (komt beter tot zijn recht dan in de c met de oude motor).

                                Ik heb begin van het jaar ongeveer dezelfde keuze "moeten" maken als de TS (arteon stond niet op mijn lijstje). Gekozen voor de E en nog steeds super tevreden van de keuze. Ik vond en vind hem de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben omwille van de leasetarieven (was veruit het meest interessante) alsook de lage CO2. Daarbij is de combinatie motor/bak super (zelfs met het relatief lage vermogen) alsook het comfort en kwaliteitsgevoel dik in orde.

                                Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
                                Blij te horen dat je tevreden bent van je keuze! Qua leasetarieven inderdaad zeer interessant, in basisuitvoering inderdaad nog beter dan de BMW5, maar bij wat extra uitrusting wordt de BMW weer wat goedkoper in mijn geval...

                                Comment


                                • #17
                                  En waarom geen A6 overwegen?
                                  De optiepaketten die nu gegeven worden zijn fenomenaal.

                                  Comment


                                  • #18
                                    lol de A6 is totaal geen competitie voor de nieuwe E en 5 in leasing. kijk eens naar de CO2
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dan is de V90 ook "out of league".

                                      Comment


                                      • #20
                                        BMW 5: 114g - V90: 119g - A6:115g

                                        Allemaal break met ca 190pk in automaat.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X