BMW 520 ed en Mercedes E200d zitten als berline op 102 gr CO2... daar kunnen inderdaad Volvo en Audi niet tegenop. Als break zijn de verschillen kleiner...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 520 ED / Mercedes E 200D / Volvo S/V90 D3 of D4 / de verstotenen
Collapse
X
-
euhm de s90/v90 6 trapsautomaat in de D3 is dezelfde nieuwe automaatbak zoals de 8 traps in de d4 , enkel 2 verzetten minder, de oude automaatging enkel op de 5 cylindersmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichteneuhm de s90/v90 6 trapsautomaat in de D3 is dezelfde nieuwe automaatbak zoals de 8 traps in de d4 , enkel 2 verzetten minder, de oude automaatging enkel op de 5 cylinders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk BerichtenEn allemaal diesel :-)
Maar door de recente aankondigingen van de hervormingen inzake fiscaliteit wil ik het risico op een astronomisch hoog VAA (wagen zal pas in 2018 geleverd worden) niet lopen en heb ik inderdaad mijn blik eerder gericht op moderne diesels met minimale CO2-uitstoot (doe 45.000 km per jaar met elke dag 100km woon-werk verkeer dat ik in theorie voor een stuk elektrisch zou kunnen doen). Enkel de Lexus GS 300h is nog een outsider...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenXf break is enige die er bij mij zou in komen van de auto's die u voorstelde en ik heb sommigen al test gereden
De XF break is inderdaad knap (net als de berline trouwens), maar kan enkel als manueel (wegens te hoge CO2 voor de automaat); en rijdt super (vriend van mij heeft een XF berline). Multimedia (van diezelfde vriend) laat het wel vaak compleet afweten...
Comment
-
Tegenwoordig hebben de automaatversies een lagere co2 dan de manuele, bizar dan dat dit bij Jaguar omgekeerd is. Maar die 2.0d ingenium is geen aangename motor: te traag en teveel lawaai en past sowieso niet bij een XF.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
Heb inderdaad je prima verslag van je test met de 520d gelezen en denk dat onze criteria anders liggen :-), komende van een V70 D3 zal die BMW al sportiever aanvoelen, wanneer je uit een Maserati komt daarentegen...
De XF break is inderdaad knap (net als de berline trouwens), maar kan enkel als manueel (wegens te hoge CO2 voor de automaat); en rijdt super (vriend van mij heeft een XF berline). Multimedia (van diezelfde vriend) laat het wel vaak compleet afweten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
Klopt, mijn initieel plan was om voor een hybride te gaan, BMW 530e (kaal) Mercedes C350e, GLC 350e (met wat opties), Kia Optima Hybride en Passat GTE (full option) passen allemaal in budget.
Maar door de recente aankondigingen van de hervormingen inzake fiscaliteit wil ik het risico op een astronomisch hoog VAA (wagen zal pas in 2018 geleverd worden) niet lopen en heb ik inderdaad mijn blik eerder gericht op moderne diesels met minimale CO2-uitstoot (doe 45.000 km per jaar met elke dag 100km woon-werk verkeer dat ik in theorie voor een stuk elektrisch zou kunnen doen). Enkel de Lexus GS 300h is nog een outsider...
Bron: https://www.tijd.be/netto/auto/Hoeve...&ts=1510064438
Comment
-
Kogel is door de kerk...
Zijn afgevallen:- Mercedes GLC 350e: belachelijk kleine koffer voor een gezin van 4; voor de rest een heel leuke auto;
- Mercedes E berline/break: indien ik hem configureerde met de pakketten die ik absoluut wou (technology, multibeam, comand, leder,...), kwam hij te duur uit; moest altijd iets te veel opofferen om hem binnen budget te krijgen;
- VW Passat GTE: sowieso zou dit de puur rationele keuze geweest zijn; maar... als ik mijn totale privékost / jaar bekijk, ben ik eigenlijk even goed af met een diesel met lage CO2-uitstoot (rekening met veel buitenlandse privé-reizen en een tankkaart enkel in België te gebruiken; algemene opmerking voor alle hybrides in de consideration set).
- Volvo XC60: vrij kleine koffer voor het nieuwe model, onzekerheid over CO2 uitstoot FWD versies;
- Volvo S90/V90: gingen enkel als manuele versies D4 of D3 met automaat met de nodige opties binnen mijn budget. Testrit met een V90 D3 gedaan: een comfortabel vliegend tapijt maar minder praktisch dan mijn V70 en niet 100% overtuigd van het infotainment. Daarnaast eigenlijk weinig proactieve houding van de garage om een auto te kunnen verkopen...
- Alfa Romeo Stelvio: testrit mee gedaan; elke keer kwijlen als ik hem langs buiten zag, rijdt leuk maar nerveus, binnen echter wat afwerkingsdetails die beter kunnen en vooral veel geluid binnen.
BMW 520D 190pk EDE automaat: testrit mee gedaan en vormt doodgewoon het beste compromis van wat ik zoek in een auto en kon ik leuk uitrusten met business pack, comfort pack, leder, performante LEDS, en nog heel wat andere nice to haves... Was het al maar juni (dan loopt mijn huidig contract af; levertijd is maar +- 2 maand!)
Comment
Comment