Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520 ED / Mercedes E 200D / Volvo S/V90 D3 of D4 / de verstotenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    BMW 520 ed en Mercedes E200d zitten als berline op 102 gr CO2... daar kunnen inderdaad Volvo en Audi niet tegenop. Als break zijn de verschillen kleiner...

    Comment


    • #22
      ah ja ik kijk altijd naar de berlines. breaks niet zo mijn ding
      lets have some more member berries

      Comment


      • #23
        En allemaal diesel :-)

        Comment


        • #24
          euhm de s90/v90 6 trapsautomaat in de D3 is dezelfde nieuwe automaatbak zoals de 8 traps in de d4 , enkel 2 verzetten minder, de oude automaatging enkel op de 5 cylinders
          mijn autootjes:

          Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            euhm de s90/v90 6 trapsautomaat in de D3 is dezelfde nieuwe automaatbak zoals de 8 traps in de d4 , enkel 2 verzetten minder, de oude automaatging enkel op de 5 cylinders
            Klopt inderdaad... verkoper had duidelijk minder productkennis dan sommige forummers!

            Comment


            • #26
              Lexus 300h (IS/GS/NX wat er in het budget past)
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • #27
                Xf break is enige die er bij mij zou in komen van de auto's die u voorstelde en ik heb sommigen al test gereden

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten
                  En allemaal diesel :-)
                  Klopt, mijn initieel plan was om voor een hybride te gaan, BMW 530e (kaal) Mercedes C350e, GLC 350e (met wat opties), Kia Optima Hybride en Passat GTE (full option) passen allemaal in budget.

                  Maar door de recente aankondigingen van de hervormingen inzake fiscaliteit wil ik het risico op een astronomisch hoog VAA (wagen zal pas in 2018 geleverd worden) niet lopen en heb ik inderdaad mijn blik eerder gericht op moderne diesels met minimale CO2-uitstoot (doe 45.000 km per jaar met elke dag 100km woon-werk verkeer dat ik in theorie voor een stuk elektrisch zou kunnen doen). Enkel de Lexus GS 300h is nog een outsider...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                    Xf break is enige die er bij mij zou in komen van de auto's die u voorstelde en ik heb sommigen al test gereden
                    Heb inderdaad je prima verslag van je test met de 520d gelezen en denk dat onze criteria anders liggen :-), komende van een V70 D3 zal die BMW al sportiever aanvoelen, wanneer je uit een Maserati komt daarentegen...

                    De XF break is inderdaad knap (net als de berline trouwens), maar kan enkel als manueel (wegens te hoge CO2 voor de automaat); en rijdt super (vriend van mij heeft een XF berline). Multimedia (van diezelfde vriend) laat het wel vaak compleet afweten...

                    Comment


                    • #30
                      Aanpassing fiscaliteit is voor plug-ins bedoeld en niet voor gewone hybrides. Die hebben nooit enig 'kunstmatig' voordeel gekregen. Op de Lexus betaal ik meer taks dan op de Golf omdat het een 2.5 is.
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • #31
                        Tegenwoordig hebben de automaatversies een lagere co2 dan de manuele, bizar dan dat dit bij Jaguar omgekeerd is. Maar die 2.0d ingenium is geen aangename motor: te traag en teveel lawaai en past sowieso niet bij een XF.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

                          Heb inderdaad je prima verslag van je test met de 520d gelezen en denk dat onze criteria anders liggen :-), komende van een V70 D3 zal die BMW al sportiever aanvoelen, wanneer je uit een Maserati komt daarentegen...

                          De XF break is inderdaad knap (net als de berline trouwens), maar kan enkel als manueel (wegens te hoge CO2 voor de automaat); en rijdt super (vriend van mij heeft een XF berline). Multimedia (van diezelfde vriend) laat het wel vaak compleet afweten...
                          Wel rekening mee houden dat ze wss. wel de zwakke punten in hun voorgangen zullen aangepakt hebben dus multimedia zal wss. wel goed zijn nu alhoewel ik dit niet echt kunnen testen heb want navigatiemappen waren nog niet geinstalleerd, binnenkort test met andere motorisatie dan zal ik het weten te zeggen of deze goed of slecht is , jij hebt de luxe dat je nog een manuele kan kiezen ik niet (zit enkel op de lichtste motor) anders zou ik dit ook metéén nemen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

                            Klopt, mijn initieel plan was om voor een hybride te gaan, BMW 530e (kaal) Mercedes C350e, GLC 350e (met wat opties), Kia Optima Hybride en Passat GTE (full option) passen allemaal in budget.

                            Maar door de recente aankondigingen van de hervormingen inzake fiscaliteit wil ik het risico op een astronomisch hoog VAA (wagen zal pas in 2018 geleverd worden) niet lopen en heb ik inderdaad mijn blik eerder gericht op moderne diesels met minimale CO2-uitstoot (doe 45.000 km per jaar met elke dag 100km woon-werk verkeer dat ik in theorie voor een stuk elektrisch zou kunnen doen). Enkel de Lexus GS 300h is nog een outsider...
                            De nieuwe regels gelden voor wagens aangekocht vanaf 1 januari 2018, maar de uitwerking gaat pas in vanaf 2020. Voor hybride auto’s die nu al op de baan zijn of die nog dit jaar gekocht worden, blijft alles bij het oude. Daarbij telt de datum van de ondertekende bestelbon of een afgesloten leasingcontract, de datum van inschrijving heeft geen belang. Wie dit jaar nog een bestelbon ondertekent, blijft dus genieten van de gunstige fiscale behandeling van vandaag.

                            Bron: https://www.tijd.be/netto/auto/Hoeve...&ts=1510064438

                            Comment


                            • #34
                              Kogel is door de kerk...

                              Zijn afgevallen:
                              • Mercedes GLC 350e: belachelijk kleine koffer voor een gezin van 4; voor de rest een heel leuke auto;
                              • Mercedes E berline/break: indien ik hem configureerde met de pakketten die ik absoluut wou (technology, multibeam, comand, leder,...), kwam hij te duur uit; moest altijd iets te veel opofferen om hem binnen budget te krijgen;
                              • VW Passat GTE: sowieso zou dit de puur rationele keuze geweest zijn; maar... als ik mijn totale privékost / jaar bekijk, ben ik eigenlijk even goed af met een diesel met lage CO2-uitstoot (rekening met veel buitenlandse privé-reizen en een tankkaart enkel in België te gebruiken; algemene opmerking voor alle hybrides in de consideration set).
                              • Volvo XC60: vrij kleine koffer voor het nieuwe model, onzekerheid over CO2 uitstoot FWD versies;
                              • Volvo S90/V90: gingen enkel als manuele versies D4 of D3 met automaat met de nodige opties binnen mijn budget. Testrit met een V90 D3 gedaan: een comfortabel vliegend tapijt maar minder praktisch dan mijn V70 en niet 100% overtuigd van het infotainment. Daarnaast eigenlijk weinig proactieve houding van de garage om een auto te kunnen verkopen...
                              • Alfa Romeo Stelvio: testrit mee gedaan; elke keer kwijlen als ik hem langs buiten zag, rijdt leuk maar nerveus, binnen echter wat afwerkingsdetails die beter kunnen en vooral veel geluid binnen.
                              Is het geworden:

                              BMW 520D 190pk EDE automaat: testrit mee gedaan en vormt doodgewoon het beste compromis van wat ik zoek in een auto en kon ik leuk uitrusten met business pack, comfort pack, leder, performante LEDS, en nog heel wat andere nice to haves... Was het al maar juni (dan loopt mijn huidig contract af; levertijd is maar +- 2 maand!)



                              Comment


                              • #35
                                Goede keuze

                                Comment

                                Working...
                                X