Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfswagen / geen bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedrijfswagen / geen bedrijfswagen

Forummers,

ik ben verzeild geraakt in volgende situatie.

Ik ben zelfstandige in bijberoep: heb 1 Mercedes Vito bestelwagen 2016 en een BMW 518 touring 2015(rijdt men vrouw mee), beide wagens staan op men eenmanszaak.

Ik ben bediende voor een werkgever maar overweeg over te stappen naar een ander bedrijf.

Heb enerzijds een aanbod met bedrijfswagen en een aanbod zonder bedrijfswagen, het verschil is 500€ bruto.

1) kies ik om mijn huidige wagens te behouden en met de VITO dagdagelijks te gaan werken, kiezen voor hoger brutoloon
    2) kies ik om de 5 touring te verkopen en een kleinere wagen aan te kopen voor men vrouw (de 5 touring is 1,5 jaar geleden gekocht als gezinswagen maar ook voor bestellingen weg te doen)
    --> indien ik kies dan voor de bedrijfswagen dan moeten de bestellingen weggedaan worden met de VITO. Er komt dan iets compacter in de plaats.
    3) ik kis voor de bedrijfswagen, ik verkoop de 5 en mijn vrouw rijdt dagelijks met de Vito ---> meest ideaal denk ik maar dat krijg ik niet verkocht ;-)

Optie 3 valt eigen ziezo weg.

graag jullie feedback....

groeten
    MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Heb je je wagen (veel) nodig voor je nieuwe job?
    Zo ja: bedrijfswagen.
    Zo neen: is de bedrijfswagen geschikt als gezinswagen? En mag/kan je die ook gebruiken voor je bijberoep?
    Zo ja: bedrijfswagen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Nu gebruik ismen VITO als bestelwagen voor men huidige functie nog, daar krijg ik een KM vergoeding voor...
      Voor men nieuwe job is het enkel woon-werkverkeer...en misschien af en toe naar klanten...

Bedrijfswagen is type A4, C, 3 reeks...

Comment

2 lijkt me geen goede oplossing omdat je de Vito nodig hebt voor bestellingen van je bijberoep weg te doen

Comment

DHL: ik doe bestellingen weg met de VITO en de 5, als de 5 wegvalt moet alles met de VITO gebeuren,
          Op dit moment rij ik dagelijks met de VITO, als ik een bedrijfswagen neem bij men nieuwe werkgever dan kan ik de VITO niet verkopen, maar dan zou ik de 5 wegdoen, iets kleiner in de plaats en alle bestellingen wegdoen mende VITO

Comment

Je vrouw in de Vito zou het beste zijn hee

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou kiezen. 500 bruto is netto niet erg veel. Koop en onderhoud je geen auto voor.

Comment

Ik snap niet, met iets kleiner in de plaats, eindig je dan niet met drie wagens: VITO + kleine wagen + en dan nog een A4/3/C als bedrijfswagen?
              Wss als je de 5 wegdoet ga je wel een serieuze afschrijving pakken, en die 500€ bruto extra is ook al ni slecht...
              kan je het financieel niet uitrekenen in een excelleke?
              wat levert het meest op, die 500€ bruto, of het bedrag wat je nog krijgt van die 5-reeks, verminderd met de aankoop van een kleine wagen (als je die nieuw of jong gebruikt koopt + omnium, is ook alweer een dure grap).
              en die 5-reeks, is toch wel een toffe wagen neem ik aan, die je niet zomaar wil weg doen.

Comment

Mijn vrouw in de Vito dat is inderdaad de beste oplossing...

MAAR ik heb op mijn 518touring van 2015 nu 32000km staan. doet ongeveer 10000-12000km per jaar, maar in het weekend rij ik daar ook mee...
                wat wil zeggen als ik voor de bedrijfswagen zou kiezen, deze bedrijfswagen ziezo in het weekend ook rijdt voor privé doeleinden.

De huidige situatie is volgende
                Vito is mijn daily
                5 reeks is mijn vrouw haar daily, en in het weekend rijden we hier ook mee

Maar als de situatie veranderd:
                optie 1: geen bedrijfswagen en hoger netto loon, en beide auto's blijven

optie 2: bedrijfswagen / Vito blijft volledig op de zaak / BMW wordt verkocht en gaat van de zaak en er komt iets kleiner...(voorkeur naft of hybride )Mini, 1 reeks, A klasse, A3...

Optie 3: bedrijfswagen / Vito blijft volledig op de zaak / BMW blijft maar dan ga ik nog minder met de 5 rijden, omdat als we dan weggaan samen het dom zou zijn om de bedrijfswagen te laten staan en men 'eigen' wagen te nemen (ook al staat dit op de eenmanszaak)

ik weet wel dat dit een luxeprobleem is, maar ook die zijn helaas niet makkelijk

Comment

bedrijfswagen kiezen en de 5 verkopen
                  lets have some more member berries

Comment

500 bruto, wat blijft daar netto van over? De helft?
                    als je best wat woon-werkverkeer hebt en je krijgt een tankkaart dan lijkt de,bedrijfswagen nemen het voordeligst.
                    Stel dat je de wagen niet neemt, krijg je dan wel nog een tankkaart?

en wat voor bedrijfswagen is het? Is hij groot genoeg om er eventueel ook leveringen mee te doen voor je bijberoep? Zou wel handig zijn...

Comment

bedrijfswagen = tankkaart, geen bedrijfswagen = geen tankkaart

A4-C-3reeks

Comment

Bedrijfswagen dan zou ik zeggen

Comment

Hou in je berekening ook rekening met het voordeel alle aard, scheelt ook snel 100€ netto.
                          Maw 500€ bruto extra en geen voordeel alle aard, tov bedrijfswagen en VAA, gaat netto +/- 350€ schelen, daar kan je wel eens voor gaan tanken.

Comment

Sunking... daar ben ik niet in thuis...
                            500€ bruto --> geen voordeel alle aard / bedrijfswagen en VAA --> 350€ verschil --> voordeel voor optie met bedrijfswagen of zonder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                              Hou in je berekening ook rekening met het voordeel alle aard, scheelt ook snel 100€ netto.
                              Maw 500€ bruto extra en geen voordeel alle aard, tov bedrijfswagen en VAA, gaat netto +/- 350€ schelen, daar kan je wel eens voor gaan tanken.
                              Maar geen A4 of c rijden. Als ik me niet vergis kost een middenklasser al rap 500euro per maand als je onderhoud en afschrijving meetelt.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

kan je de leveringen niet doen met de eventuele bedrijfslet? je betaalt VAA en dan mag je de auto buiten de werkuren gebruiken naar believen (enkel geen betaald personenvervoer dacht ik), dan kan de Vito buiten en voor de grote paketten (kweenie wat je moet leveren) een gesloten remorque(tot 750kg, geen taks of verzekering) & trekhaak onder de firmaslet

met 500€ bruto kan je idd geen auto afschrijven
                                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Momenteel zal de firmawagen (A4, C, 3) netto zo’n € 200 voordeliger zijn (250 tov 550-100 VAA = € 200)
                                  Maar hoelang blijft dat duren…

Comment

pff die voordeel alle aard snap ik niet...
                                    Kort gezegd.... een verschil van 500€ brutto --> wie kan mij zeggen welk van de opties dan de beste zijn?
                                    De bedrijfswagen ik of mijn vrouw niet gebruiken voor de bestellingen zoals dat nu het geval is met men eigen wagen de BMW.
                                    VITO blijft zoiezo!

Comment

mag je partner niet gewoon met je bedrijfswagen rijden?
                                      als julie op zelfde adres wonen kan dat toch gewoon?
                                      en jij rijdt door met de vito. eventueel af en toe vreindin of vrouw toch enes overtuigen om met de vito te rijden zodat ze de bedrijfswagen af en toe toch nog eens 'zien' op het werk.

mogelijks wrodt je vrouw er uiteindelijk wel aan gewoon ook en rijdt ze vaker met de vito

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                        mag je partner niet gewoon met je bedrijfswagen rijden?
                                        als julie op zelfde adres wonen kan dat toch gewoon?
                                        en jij rijdt door met de vito. eventueel af en toe vreindin of vrouw toch enes overtuigen om met de vito te rijden zodat ze de bedrijfswagen af en toe toch nog eens 'zien' op het werk.

mogelijks wrodt je vrouw er uiteindelijk wel aan gewoon ook en rijdt ze vaker met de vito
                                        Volgens mij zedde gij nog vrijgezel....
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                                        X