Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfswagen / geen bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

Volgens mij zedde gij nog vrijgezel....
    nee hoor.
    maar geen bedrijfswagens
    heb haar autootje gekocht en rijd zelf enkel moto en fiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf
      Maar geen A4 of c rijden. Als ik me niet vergis kost een middenklasser al rap 500euro per maand als je onderhoud en afschrijving meetelt.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
      C-klasse mag je al vlug op 600 à 700 euro rekenen, voor een 4 jaarse operationele lease.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Bjorn, eigenlijk is het simpel...
        Als je er niet mee inzit om met een “kleine” lease wagen te rijden. Neem dan de wagen maar!
        Voor €500 bruto kan je geen auto afschrijven, brandstof, verzekering betalen... + iedere 3 jaar een nieuwe...
        Vooral dat laatste is een dure kost, omdat auto’s de eerst 3 jaar snel afschrijven...

vaa: http://www.voordeelalleaardberekenen.be/
        Last edited by ; 02/11/2017, 20:45.

Comment

Nog iets vergeten, de 5 wegdoen voor een mini... ga je geen ‘winst’ aan doen...

De 5 reeks is nog 50% waard van de cataloguswaarde...

Koop leuk speelgoed dat dagelijks bruikbaar is, heb jij er ook iets aan.
          Moet wel moeilijk zijn bij jullie, jij mercedes liefhebber en je vrouw de tegenhanger...

Comment

Juist omdat die 5 al zo veel van zijn waarde kwijt is, zou ik overwegen om hem te houden.. ge rijdt dan een paar jaar met lage afschrijving, en een klasse hoger, je kunt hem zelfs oprijden ... en dan komende de maandelijkse lasten wel in de buurt van het bedrag dat je netto meer overhoudt als je de bedrijfswagen niet neemt.
            Krijg je ook geen kilometervergoeding als je de firmawagen niet neemt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

Volgens mij zedde gij nog vrijgezel....
              zalige reactie, idd ik denk het ook Philken...
              MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Nog iets vergeten, de 5 wegdoen voor een mini... ga je geen ‘winst’ aan doen...

De 5 reeks is nog 50% waard van de cataloguswaarde...

Koop leuk speelgoed dat dagelijks bruikbaar is, heb jij er ook iets aan.
                Moet wel moeilijk zijn bij jullie, jij mercedes liefhebber en je vrouw de tegenhanger...
                Heb de 5 niet nieuw gekocht...premium selection
                MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Aangezien je de 5 op zaak gekocht hebt en als deze nog niet volledig afgeschreven is en je verkoopt die zal je daar ook een stuk op belast worden.

Comment

In uw geval ga ik ook voor de bedrijfswagen. Mijn vrouw heeft een 13-tal jaar terug ook van job veranderd waar ze eerst een bedrijfswagen had en naar een bedrijf ging zonder bedrijfswagen. Bij haar kwam er €500/maand NETTO bij. En dan is het een veel moeilijkere keuze. Maar €500 bruto, no way. Of ge moest een paar km er vanaf wonen en met de fiets kunnen gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                      Forummers,

ik ben verzeild geraakt in volgende situatie.

Ik ben zelfstandige in bijberoep: heb 1 Mercedes Vito bestelwagen 2016 en een BMW 518 touring 2015(rijdt men vrouw mee), beide wagens staan op men eenmanszaak.

Ik ben bediende voor een werkgever maar overweeg over te stappen naar een ander bedrijf.

Heb enerzijds een aanbod met bedrijfswagen en een aanbod zonder bedrijfswagen, het verschil is 500€ bruto.

1) kies ik om mijn huidige wagens te behouden en met de VITO dagdagelijks te gaan werken, kiezen voor hoger brutoloon
                      2) kies ik om de 5 touring te verkopen en een kleinere wagen aan te kopen voor men vrouw (de 5 touring is 1,5 jaar geleden gekocht als gezinswagen maar ook voor bestellingen weg te doen)
                      --> indien ik kies dan voor de bedrijfswagen dan moeten de bestellingen weggedaan worden met de VITO. Er komt dan iets compacter in de plaats.
                      3) ik kis voor de bedrijfswagen, ik verkoop de 5 en mijn vrouw rijdt dagelijks met de Vito ---> meest ideaal denk ik maar dat krijg ik niet verkocht ;-)

Optie 3 valt eigen ziezo weg.

graag jullie feedback....

groeten
                      BMW verkopen en vrouw met de leasebak laten rijden! Op voorwaarde dat zij genoeg km doet
                      en uitstapjes ‘s avonds en in het weekend (samen) ook met die le1sebak!

Comment

Working...
                      X