Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Merc GLC 43 AMG 4MATIC of Audi S5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Merc GLC 43 AMG 4MATIC of Audi S5 Sportback

Graag jullie mening/ervaring om mijn finale keuze te kunnen maken als mijn volgende wagen (vennootschap).
    Sommigen zullen zeggen dat het appelen met peren vergelijken is gezien het verschil in model maar mijn finale keuze komt tot stand door volgende wensen:
    - premium merk (BMW, Mercedes of Audi)
    - coupé lijn
    - 5 deurs

Verwachting is om ongeveer 45.000 kilometer per jaar met de wagen te rijden (80% snelweg)
    Ik heb reeds de nodige opzoekingen verricht, maar toch heb ik momenteel nog geen finale keuze kunnen maken obv volgende gegevens:
    Mercedes GLC 43 AMG 4MATIC Audi S5 Sportback 3.0
    Pk/Gewicht verhouding 367 354
    Leeg gewicht (kg) 1910 1735
    Pk/Gewicht verhouding 19,21% 20,40%
    0-100 4,9 s 4,7 s
    Motor V6 (biturbo) V6 (turbo)
    Automaat 9G 8-traps
    Gem. verbruik 8,7l / 100km 7,7l / 100km
    Kofferinhoud 500l 480l
    CO2 199 gr 174 gr
    Fisc. PK 15 15
    Euronorm E6 E6
    Basisprijs (incl. btw) 68.700 € 63.500 €
    Aftrekbaarheid 60% 70%
    BIV 2.419 € 1.190 €
    Verkeersbelasting 873 € 813 €
    VAA (maandelijks) 904 € 765 €
    VAA 25% 226 € 191 €

Ik zal met beide gaan testrijden maar ben ervan overtuigd dat ze beide zeer aangenaam en performant zullen aanvoelen..
    Graag jullie (onderbouwde) mening.

Mvg.
    Last edited by ; 11/11/2017, 17:08.

als mercedes fan kies ik hier zonder twijfelen voor de S5.
    ik schat een S net iets hoger in dan die light AMG's, zie een S5 liever dan een SUV en de S5 is dan nog goedkoper ook
    lets have some more member berries

Comment

Glc coupe vind ik snel nogal patserig.
      Dus puur op uiterlijk kies ik de audi

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

S5 aub

Comment

Simpel hé. Wil je hoog zitten, Merc, en anders de Audi.

Comment

De S5 tenzij je je per sé wil outen.

Comment

Outen als wat ?

Eender in wat, maar ik zou me outen... de Mercedes voor mij.

Comment

Zo mooi ik de GLC vind, zo lelijk vind ik de GLC coupé. Die mag dan 10x beter rijden dan wat dan ook, ik zou er dood niet in gevonden willen worden.

De Audi dus. Of een gewone GLC.

Wel jammer van de belachelijke kleine benzinetank van de S5.

Comment

Die SUV coupé's zijn nogal in de mode tegenwoordig en interessant als je graag wat hoger zit, maar die S5 lijkt me wel de toffere wagen qua rijden, bovendien ook zuiniger en fiscaal gunstiger.
                  Blijft een persoonlijke keuze die niemand in uw plaats kan maken

Waarom geen BMW 640i GT ?

Comment

Hangt er vanaf wat je verwachting is van een wagen. Is wegligging belangrijk? Comfort? Hernemingen? Verbruik?
                    Tijdens jouw test zo veel mogelijk trachten te toetsen aan je verwachtingen. En liefst de tests op eenzelfde dag doen. Kwestie van in dezelfde weersomstandigheden te testen. Niets is zo moeilijk om te vergelijken als er dagen of weken tussen zitten.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Je vraagt een ander zijn mening om uw keuze te maken, hoe triest is dat .
                      Wie zal er moeten rijden met die auto?
                      Z4 M40i

Comment

Nee, hij vraagt ervaringen om zijn keuze te kunnen maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Nee, hij vraagt ervaringen om zijn keuze te kunnen maken
                          Als je met beiden een testrit gaat doen moet je een eigen keuze maken, en niet de mening van anderen volgen.
                          Dit is mijn menig.
                          Laat 10 personen met een auto rijden , bijna iedereen zal het anders ervaren.
                          Last edited by camaro 68 rs; 12/11/2017, 10:01.
                          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Als je met beiden een testrit gaat doen moet je een eigen keuze maken, en niet de mening van anderen volgen.
                            Dit is mijn menig.
                            Laat 10 personen met een auto rijden , bijna iedereen zal het anders ervaren.
                            Klopt volledig, maar niet iedereen heeft zoveel zelfvertrouwen,dat hij alles juist aanvoelt en weet. En goede raad is altijd welkom.
                            Een forum is een plaats waar ideeën worden uitgewisseld. Waarom zijn we hier anders?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Klopt volledig, maar niet iedereen heeft zoveel zelfvertrouwen,dat hij alles juist aanvoelt en weet. En goede raad is altijd welkom.
                              Een forum is een plaats waar ideeën worden uitgewisseld. Waarom zijn we hier anders?
                              Kan iemand anders dan je gevoel veranderen, denk het niet.

Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Kan iemand anders dan je gevoel veranderen, denk het niet.
                                Rationeel wel, ieder gevoel in een auto is technisch uit te leggen.

Comment

Dit is wel een héél gemakkelijke. GLC coupé is de meest ugly car van het ogenblik en is dan nog eens van MB-makelij. Dat komt er hier dus niet meer in.
                                  Met een S5 een paar maanden geleden gaan testrijden en is echte een heerlijke "snelle" luxe-cruzer. Niet meer dan dat maar zeker niet minder. Persoonlijk vond ik hem net iets te braaf, maar kan mij levendig inbeelden dat de meesten dit zeker een heerlijke wagen vinden.

DArtagnan van hier op het forum heeft er ook ééntje gekocht, misschien kan je nog wat inlichten bij hem verkrijgen.

Succes met de juiste keuze!
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Makkelijk . De S5 voor mij.

Comment

Ik persoonlijk de GLC

Comment

S5 in nogaro blauw
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                        X