Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Merc GLC 43 AMG 4MATIC of Audi S5 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    S5 in nogaro blauw
    lekker!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Outen als wat ?
      https://en.wikipedia.org/wiki/Palace...es_chateau.jpg ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

lekker!
        Vind ik ook, maar ik zou toch voor een ander kleur gaan heb er hier al 2 in nogaro en nog eentje in jazz blue.
        Nog een midnight purple cabio misschien.

Wel Rs maar bon
        TS: zo eentje zal misschien wel iets duurder verkopen 2dehands als een zwarte.
        Last edited by verbatim2; 14/11/2017, 01:42.
        Polo 6n 1.4

Comment

Als je zo’n wagen koopt kan de kleur niet exclusief genoeg zijn...:-))

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ja, ziet er wel knap uit... Blijf wel bij mijn oorspronkelijk gedacht omdat meer een suv is, maar d'een dezen mag er zeker zijn! T is wel kiezen uit twee heel verschillende wagens hee

Comment

Op de nieuwe moet Granatrot echt geweldig staan

Comment

Geef me dan toch maar diene blauwe A5 van een paar posts terug.

Comment

+1 !

Comment

Als het echt moet de S5 , maar ik zou toch eens proefrijden met de nieuwe Kia Stinger GT. Full option , evenveel fun en een pak goedkoper

Comment

Heb je de nieuwe Stinger al kunnen proefrijden Carman ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman
                        Als het echt moet de S5 , maar ik zou toch eens proefrijden met de nieuwe Kia Stinger GT. Full option , evenveel fun en een pak goedkoper
                        Met een 3.3l en 244gr Co2?
                        Zal wel heerlijk rijden met zo’n grote adem maar geraak je hier nog amper aan de straatstenen kwijt.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Bekijk uw lijstje zelf... Audi op alle vlakken beter en zeker mooier
                          BMW 118D E87 M-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona86 Bekijk Berichten
                            Bekijk uw lijstje zelf... Audi op alle vlakken beter en zeker mooier

Voila, topic closed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Heb je de nieuwe Stinger al kunnen proefrijden Carman ?
                              yep de 2 liter benzine gaan rijden
                              250 PK is meer dan voldoende
                              voor 42500 euro neem je een full option mee naar huis. Bij Audi of BMW moet je dan nog beginnen aan de optielijst aan te vinken.
                              Na 3 x BMW en 3 x Audi waaromder A5 had ik nooit verwachtdat een KIA mij zou overtuigen om van premium af te stappen.
                              Maar deze staat op nummer 1 om volgend jaar mijn nieuwe te worden
                              Prijs kwaliteit niet te kloppen, je moet natuurlijk afscheid kunnen nemen van je premium batch

Comment

Het is in ieder geval een mooie wagen. De volgende motor is al een 3,3l zeker ? KIA is een merk waar we nog één en ander mogen van verwachten blijkbaar. Juist is het te hopen dat ze hun modellen niet te snel veranderen. Had de indruk dat ze dit tot hiertoe wel deden ?

Comment

S5 zonder twijfel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

yep de 2 liter benzine gaan rijden
                                    250 PK is meer dan voldoende
                                    voor 42500 euro neem je een full option mee naar huis. Bij Audi of BMW moet je dan nog beginnen aan de optielijst aan te vinken.
                                    Na 3 x BMW en 3 x Audi waaromder A5 had ik nooit verwachtdat een KIA mij zou overtuigen om van premium af te stappen.
                                    Maar deze staat op nummer 1 om volgend jaar mijn nieuwe te worden
                                    Prijs kwaliteit niet te kloppen, je moet natuurlijk afscheid kunnen nemen van je premium batch
                                    Altijd prachtig, appelen met peren vergelijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      als mercedes fan kies ik hier zonder twijfelen voor de S5.
                                      ik schat een S net iets hoger in dan die light AMG's, zie een S5 liever dan een SUV en de S5 is dan nog goedkoper ook
                                      Als mercedes fan (nieuwe modellen) kies ik ook zonder twijfelen de S5 moest de E of C in uw keuze zitten dan zou het die zijn.

Ik schat de S idem in zoals de light AMG, de echte AMG is een tegenhanger van de RS.

Comment

Eerst en vooral, je mag natuurlijk niet de coupe versie van de GLC kiezen, want die is echt . Zie er op het werk af en toe een staan - dat is het echt niet. De gewone GLC43 AMG daarentegen, is erg lekker, vooral in het zwart (wel niet met 'black pack' zodat je wat chroom accenten hebt). Hij klinkt ook veel leuker en bruter dan de S5, rijdt erg goed (zelfs de GLC350e rijdt strak en die moet een enorme batterij meezeulen), het interieur heeft meer verbeelding, en best of all: hij is eigenlijk heel redelijk geprijsd, ook al omdat Mercedes je niet langs alle kanten probeert te pakken. Daar bedoel ik mee: Carplay/Android Auto is mogelijk zonder GPS van >2.000 EUR, het standaard interieur is knap/sportief, de standaard velgen zijn 19" en best OK, distronic kan zonder GPS, luchtvering is standaard en de meeste opties zijn redelijk geprijsd. Bijgevolg kan ik voor 77.000 EUR een GLC43 samenstellen die 100% mijn smaak is.

Ga je dan naar Audi en de S5, dan wordt je echt voor een idioot genomen. Zelfde verhaal als hierboven, ik vink enkel aan wat ik nodig acht, dan kom ik richting 85.000 EUR uit. En de manier waarop ligt er vingerdik op. Carplay moet in combo met een GPS of een duur 'connectivity' pack, de standaard velgen zijn opzettelijk lelijk, de standaard zetels opzettelijk underwhelming, geen active cruise control zonder GPS, etc. Als je dan weet dat een full option S5 in het VK ongeveer 65.000 EUR kost (in BE richting 90.000 EUR), dan worden we gewoon zwaar gepakt door Audi.

Maar (en nu komt de kat op de koord), de GLC heeft een torenhoog probleem in Belgenland: zijn CO2. Het spijt me, maar 189 gram is gewoon te hoog, zeker gezien de bijna exponentiële aard van het VAA systeem. Het gevolg is ook dat hij even duur wordt als de (ook te dure, zelfs met lagere CO2) Audi.

Het is niet makkelijk shoppen in deze klasse (dan bedoel ik niet SUVs of 4-deur coupes, maar gewoon snelle, potente gezinswagens), ik heb het ook overwogen maar opgegeven. Een Macan heeft nog een groter CO2 probleem en is erg krap achterin. De nieuwe X3 M40i doet niet beter dan de GLC en is geen plaatje. De 540i zet wel goeie CO2 cijfers neer maar is ook erg duur en klinkt suf. De 340i gaat bijna op pensioen. De S6 is al helemaal achterhaald (en ook binnenkort aan vervanging toe). Als de nieuwe testcycli niet te veel roet in het eten gooien, zit er wel beterschap aan te komen. Zie op dat gebied de nieuwe 6-in-lijn van de S-klasse, veel PKs en lage CO2 door mild hybrid 48V systeem. Die motor zal spijtig genoeg niet op korte termijn in de C of GLC (43) komen, hoor ik, maar voor een volgende generatie - wie weet.

Comment

Ik ben niet objectief natuurlijk.... maar voor mij S5 .... Indien ik iets als de GLC coupe zou overwegen, dan zou ik eerder naar een echte SUV gaan, maar met andere motorisatie. (diesel ?).. Omdat een (pseudo) SUV best tot zijn recht komt met een gezapige, koppelrijke rijstijl, imho.

Me dunkt zijn beide wagens te verschillend om concurrenten te zijn.. zoek je iets wat best sportief voor de dag komt > kan enkel de S5 dit 'winnen'. Wil je een comfortabele ruime afstandsvreter, dat kan de S5 ook, maar dan zou de GLC misschien wel nog betere keuze kunnen zijn (hogere zitpositie etc), maar nogmaals, dan zou ik die eerder met andere motorisatie kiezen.

Bye the way, bij 45.000 km / jaar.. de Audi verbruikt wel degelijk GEEN 7.7 l / 100 km, reken maar op minstens 10 à 11 tenzij je nooit in de file staat en steeds 90, 120 à 130 bolt, zonder al te veel te accelereren... Moest ik nog 45.000 km / jaar doen, had ik mijn 335 xD bijgehouden. Maar goed, dat is ieders zijn eigen rekening.
                                          2014 BMW (F31) 335 d
                                          2011 Mini One D
                                          2007 Kawasaki ZX6R
                                          1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                          1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

Working...
                                          X